کد خبر: 538313
|
۱۴۰۰/۱۱/۲۷ ۱۳:۴۵:۵۶
| |

معاون اداره کل راه و شهرسازی مازندران:

۱۰ هزار مرد مجرد مازندرانی در طرح نهضت ملی مسکن نام‌نویسی کردند

معاون اداره کل راه و شهرسازی مازندران گفت که از مجموع ۸۰ هزار و ۵۰۰ نفری که در این استان برای خانه‌داران شدن در طرح نهضت ملی مسکن نام‌نویسی کرده‌اند ، ۱۰ هزار و ۲۰۵ نفر را مردان مجرد ۲۳ سال به بالا تشکیل می‌دهند.

۱۰ هزار مرد مجرد مازندرانی در طرح نهضت ملی مسکن نام‌نویسی کردند
کد خبر: 538313
|
۱۴۰۰/۱۱/۲۷ ۱۳:۴۵:۵۶

سید عباس رهگشای، معاون اداره کل راه و شهرسازی مازندران با اعلام این که نام نویسی از مردان مجرد بالای ۲۳ سال از اول دی ماه شروع شده بود ، افزود : طبق آمارهای رسمی ۲۳۰ هزار مرد مجرد بالای ۲۳ سال در مازندران زندگی می کنند که در صورت تمایل می توانند تا پایان بهمن ماه با مراجعه به سامانه  http://saman.mrud.ir  ثبت‌نام کنند.

به گزارش ایرنا، وی شرط تحویل خانه در طرح نهضت ملی مسکن به افراد مجرد را متاهل بودنشان ذکر کرد و گفت : در غیر این صورت قیمت خانه ساخته شده طبق کارشناسی روز برای متقاضیان محاسبه می‌شود.

معاون اداره کل راه و شهرسازی مازندران با اعلام تمدید ثبت نام افراد متاهل در طرح نهضت ملی مسکن تا پانزدهم اسفند امسال ، توضیح داد : از مجموع ۸۰ هزار و ۵۰۰ نفری که تاکنون در این طرح ثبت نام کرده اند ، صلاحیت ۶۰ هزار و ۳۲۵ نفر بررسی شد که از این تعداد ۳۷ هزار و ۲۵ نفر به مرحله دوم خانه دار شدن که معرفی به بانک های عامل برای دریافت تسهیلات است، راه یافته اند.

وی علت مهم احراز نشدن صلاحیت ۲۳ هزار و ۳۰۰ نفری که در طرح نهضت ملی مسکن نام‌نویسی کردند، برخوردار نبودن شرایط سابقه پنج سال سکونت در شهر منتخب و داشتن ملک خصوصی اعلام کرد.

 رهگشای همچنین از آغاز ساخت ۳۸ هزار واحد مسکونی سهمیه سال نخست مازندران در ۶۲ منطقه شهری استان در آینده نزدیک خبر داد و گفت که برای ساخت این تعداد خانه ۸۰۰ هکتار زمین جانمایی شده است.

وی میزان تسهیلات در قالب طرح نهضت ملی مسکن برای متقاضیان شهر ساری را ۳۵۰ میلیون تومان و برای دیگر شهرهای مازندران ۳۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و افزود : با توافقی که بین پیمانکاران و انبوه سازان و راه و شهرسازی مازندران انجام شده ، تلاش خواهیم کرد خانه‌های با کیفیت و با حداقل قیمت تمام شده در متراژهای استاندارد در کمترین زمان ممکن تحویل متقاضیان بدهیم.

درخواست تسهیلات برای خانه‌های نیمه‌تمام  

معاون اداره کل راه و شهرسازی مازندران همچنین از درخواست حدود ۱۰ هزار مازندرانی برای دریافت تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن جهت تکمیل خانه های نیمه تمام خبر داد و گفت که فرایند پرداخت تسهیلات به این دسته از متقاضیان با تامین اعتبار در ۱۰ بانک عامل استان بزودی آغاز خواهد شد.

سهمیه مازندران در طرح نهضت ملی مسکن ساخت سالانه ۳۸ هزار واحد مسکونی و در مجموع چهار سال دولت سیزدهم ۱۵۲ هزار خانه است.

طبق مقررات نهضت ملی مسکن، متقاضیان با داشتن پنج شرط تاهل،  سرپرست خانوار بودن و مردان مجرد ۲۳ سال به بالا، حداقل سابقه پنج سال سکونت در شهر مورد تقاضا، نداشتن مالکیت خصوصی و در نهایت عدم استفاده از امکانات دولتی از اول انقلاب در حوزه مسکن، می‌توانند نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

بر اساس این قانون، زنان خودسرپرست مشروط به داشتن حداقل ۳۵ سال سن، معلولان جسمی و حرکتی با ۲۰ سال سن می‌توانند در قانون جهش تولید مسکن (نهضت ملی مسکن) مشارکت داشته باشند. همچنین، قانون برای سرپرستان خانوار، محدودیت سنی نگذاشته است چرا که این افراد سرپرست خانوار تعریف می‌شوند و برای قانونگذار متاهل یا سرپرست خانوار بودن ملاک است. در عین حال، زنان و مردان سرپرست خانوار که به دلیل متارکه به صورت مجردی زندگی می‌کنند و سرپرست فرزندان خود هستند خانوار تلقی شده و بدون ملاک سن می‌توانند ثبت‌نام کنند.  

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها