کد خبر: 537842
|
۱۴۰۰/۱۱/۲۴ ۱۶:۳۷:۵۸
| |

کرمانشاه :استان بدون داروخانه هلال احمر

در حالی که همه استان‌های کشور از نعمت داروخانه هلال احمر برخوردارند، و مع الوصف این استان کرمانشاه است که مانند همیشه و در موضوعات مختلف، در انتهای صف قرار گرفته است.

کرمانشاه :استان بدون داروخانه هلال احمر
کد خبر: 537842
|
۱۴۰۰/۱۱/۲۴ ۱۶:۳۷:۵۸

کرمانشاه؛ استانی مهم ،مرزی و استراتژیک است که می تواند از طریق اقتصاد و سلامت، در حوزه گردش گری بهداشتی و درمانی علاوه بر معالجه و مداوای بیماران خارجی از کشور عراق و نیز سایر کشورهای منطقه‌، به میزان قابل توجهی نسبت به ارزآوری و تکمیل چرخه بهداشت در داخل، به عنوان استانی پیشرفته مطرح باشد. گذری سطحی به نقاط پرتردد بیماران از گستره استان کرمانشاه، استان های همجوار و شهرهای عراق نشان می دهد که تراکم بیش از حد، هجوم جمعیت بسیار به مطب‌های خصوصی، درمانگاه ها و سایر مراکز بهداشتی و درمانی، دردسرهای زیادی را برای مردم به وجود آورده، گاه نبود داروهای خاص بیماران را مجبور به عزیمت به تهران و سرگردانی در این شهر ایران می کند، این در حالی است که همه استان‌های کشور از نعمت داروخانه هلال احمر برخوردارند، و مع الوصف  این استان کرمانشاه است که مانند همیشه و در موضوعات مختلف، در انتهای صف قرار گرفته است.

فرزین معتمدی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه از این وضعیت، شدیداً گلایه دارد و می‌گوید: حق مردم خوب و محبوب استان کرمانشاه در این زمینه تضییع شده و به هیچ وجه شایسته نیست استانی با این ویژگی، این اهمیت و این موقعیت استراتژیک جغرافیایی، فاقد داروخانه هلال احمر باشد .

وی می افزاید: مدت‌هاست پیگیری اخذ مجوز تاسیس داروخانه ویژه هلال احمر در استان کرمانشاه هستیم و علیرغم همکاری های خوب و موثر دانشگاه علوم پزشکی هنوز موفق به اخذ چنین مجوزی نشده ایم.

معتمدی در همین زمینه به تاکید ویژه استاندار فعلی استان جناب آقای امیری مقدم  ومساعدت استاندار وقت و وزیر بهداشت برای راه‌اندازی این داروخانه در کرمانشاه  نیز اشاره می‌کند و تاکید می‌کند که این داروخانه به هیچ وجه و برای هیچ کس، سود شخصی ،به همراه ندارد بلکه یک عمل عام المنفعه است که تنها مردم محروم و نیازمند از آن بهره مند خواهند شد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه در پاسخ به این پرسش که پس چه عواملی باعث شده تا شما نتوانید در این امر خدا و مردمی موفق شوید، می گوید: قطعاً افرادی هستند که از ارائه خدمت به محرومین ونیازمندان گریزانند وفقط به فکر سود ومنافع شخصی  خودشان هستند، مانع از تحقق این امر خدا پسندانه می شوند ودر این راستا بیماران بی بضاعت ونیازمند که توان خرید داروهای گران قیمت را ندارند متضرر می شوند.

معتمدی در ادامه سخنان خودش نسبت به سرگردان شدن بیماران در تهران برای یافتن دارو اظهار ناراحتی می‌کند و در این خصوص نیز اظهار می دارد: که بیماران سرطانی و خاص واقعاً به حمایت های همه جانبه نیاز دارند و ما در مقابل تک‌تک آنها مسئول هستیم، اصولاً چرا بیمار و همراهان او با هزینه های گزاف برای به دست آوردن چند قلم دارو که به راحتی می‌توان در استان آن را تامین و تحت یک نظارت کامل و دقیق به بیماران تحویل داد روانه تهران بشوند؟

وی گفت :مایه تاسف بسیار است که عده‌ای حتی به بیماران خاص و سرطانی هم ،رحم نمی‌کنند و با سنگ اندازی نمی‌گذارند برای مردم قدم خیر بر داشت، زیرا که منافع سرشار دنیوی آنها در خطر است.

 معتمدی در پایان از همه مدیران مرتبط در استان درخواست نمود در این مورد خاص، مساعدت نموده و موضوع صدور مجوز تاسیس و راه اندازی داروخانه هلال احمر در استان کرمانشاه را به طور جدی پیگیری و جمعیت هلال احمر را که خدمتگزار مردم است در این زمینه یاری رسانند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها