کد خبر: 536839
|
۱۴۰۰/۱۱/۱۹ ۰۸:۴۵:۳۵
| |

رئیس هلال احمر:

کمبودهای دارو را با نظر وزارت بهداشت و از محل واردات رفع می‌کنیم

کولیوند گفت: هر جایی که دارویی کم باشد و وزارت بهداشت به ما اعلام کند می توانیم از خارج از کشور به هر میزانی که بخواهند وارد کنیم.

 کمبودهای دارو را با نظر وزارت بهداشت و از محل واردات رفع می‌کنیم
کد خبر: 536839
|
۱۴۰۰/۱۱/۱۹ ۰۸:۴۵:۳۵

پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال احمر، اظهار کرد: درحال حاضر واکسن به میزان کافی در کشور وجود دارد. همچنین تولیدات داخلی واکسن نیز نیاز کشور را تأمین می‌کند.

به گزارش برنا، وی افزود: وزارت بهداشت تاکنون درخواستی مبنی بر ورود واکسن جدید به کشور از سوی هلال احمر نداشته است.

کولیوند درباره پایش‌های مرزی ادامه داد: پایش‌های مرزی مانند قبل به صورت محکم  با همکاری وزارت بهداشت و وزارت کشور در حال انجام است و مراقبت‌های خوبی در این زمینه صورت گرفته است.

رئیس جمعیت هلال احمر ادامه داد: ورود به کشور حتما باید مبتنی بر تزریق دو دُز واکسن باشد و همراه داشتن پی سی آر 48 ساعت قبل نیز لازم است.

کولیوند تصریح کرد: درصورتی که مسافران در مبادی ورودی و خروجی مرزی تست منفی نداشته باشند تست از سوی هلال احمر از مسافران گرفته می‌شود تا بتوانیم اجازه ورود به افراد بدهیم.

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: اگر مشاهده شود مسافران دارای علائم بیماری هستند تحویل همکاران بهداشت می‌شوند تا مراحل قرنطینه و  جداسازی برای آن‌ها صورت گیرد.

وی درباره کمبود دارو و تأمین آن تأکید کرد: هر جا که دارویی کم باشد و وزارت بهداشت به ما اعلام کند می‌توانیم از خارج از کشور به هر میزانی که بخواهند وارد کنیم. تولیدات دارویی هلال احمر در اختیار کشور است و در این زمینه ما هیچ خساستی به‌خرج نمی‌دهیم.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها