کد خبر: 536562
|
۱۴۰۰/۱۱/۱۷ ۲۰:۱۸:۲۸
| |

مدیر کل دامپزشکی استان اصفهان:

اتحادیه اروپا اجازه صادرات خاویار ایران را به اروپا داد

مدیر کل دامپزشکی استان اصفهان با بیان اینکه اتحادیه اروپا اجازه صادرات خاویار ایران را به اروپا داد، گفت: بیش از هفت هزار تن پنیر از استان اصفهان به روسیه صادرشد.

اتحادیه اروپا اجازه صادرات خاویار ایران را به اروپا داد
کد خبر: 536562
|
۱۴۰۰/۱۱/۱۷ ۲۰:۱۸:۲۸

شهرام موحدی عصر یکشنبه، در مراسم تکریم و معارفه مدیران دامپزشکی گلپایگان، اظهار داشت: در سال‌های اخیر بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان در استان اصفهان با تلاش کارشناسان شبکه دامپزشکی کنترل شده است.

به گزارش مهر، وی گفت: سازمان دامپزشکی علاوه بر درمان دام‌ها در سلامت و بهداشت محصولات دامی نیز تلاش و همین روند باعث افزایش کیفیت محصولات بر اساس استانداردهای بین‌المللی شده است.

صادرات خاویار به اروپا

مدیر کل دامپزشکی استان اصفهان افزود: با افتخار اعلام می‌کنیم که سال گذشته ۱۳ هزار تن خامه و بیش از هفت هزار تن پنیر از استان اصفهان به روسیه صادر و یک گرم محصول برگشت داده نشد، همچنین اتحادیه اروپا اجازه صادرات خاویار ایران را به اروپا داد.

وی تصریح کرد: گلپایگان قطب دامداری و کشاورزی است و در بخش صادرات محصولات لبنی با رعایت استاندارهای بین المللی ورود پیدا کند زیرا اگر شیر تولیدی کیفیت نداشته باشد بازار صادرات ندارد.

مردمی بودن از وظایف مدیران است

در ادامه محمدرضا عسگریان فرماندار گلپایگان با اشاره به رضایتمندی دامداران شهرستان از عملکرد شبکه دامپزشکی گلپایگان، اظهار کرد: با وجود شرایط سخت تهیه نهاده‌ها اگر بیماری دام و طیور بر جمعیت دام شهرستان غلبه کند دامداران با خسارت‌های جبران ناپذیر مالی مواجه خواهند شد.

وی تصریح کرد: با توجه به شرایط کشور، مردمی بودن و مراجعه به مناطق دور دست و حضور در میان دامداران و کشاورزان برای احصای مشکلات آنان از وظایف مدیران مربوطه است.

یک کانون تب برفکی در گلپایگان نداشتیم

در ادامه امیرمسعود شهبازی مدیر سابق دامپزشکی گلپایگان، اظهار کرد: در حوزه بهداشتی از جمله شهرستان‌هایی هستیم که دارای کشتارگاه دام و طیور صنعتی داریم.

وی گفت: در سه سال گذشته یک کانون تب برفکی در شهرستان گلپایگان مواجه نشده است که در ۴۰ سال گذشته با توجه به موقعیت شهرستان در همجواری با استان‌ها مرکزی و غربی بی‌سابقه بوده و نشان دهنده عملکرد شبکه دامپزشکی است.

گلپایگان قطب دام و طیور است

مهدی نوری مدیر دامپزشکی شهرستان گلپایگان، اظهار کرد: در شهرستان گلپایگان قطب دام و طیور است و خوشبختانه با همکاری سازمان دامپزشکی کشور و استان در کنترل بیماری آنفولانزای فوق حاد موفق شدیم.

وی گفت: در بحث بیماری‌هایی مانند طاعون نشخوارکنندگان و آبله، تب برفکی انتظار داریم با اعتباراتی که در بخش سازمانی و استان تخصیص داده می‌شود شرایط ویژه برای گلپایگان در نظر گرفته شود تا ۹۰ درصد ذهن ما در مقابله با بیماری‌ها باشد و بتوانیم موفق و سربلند شویم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها