کد خبر: 536109
|
۱۴۰۰/۱۱/۱۵ ۲۰:۲۶:۱۶
| |

10 نیروگاه خورشیدی در کرمان وارد مدار شد

با حضور معاون وزیر نیرو و مدیرعامل سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق، 10 نیروگاه خورشیدی در کرمان وارد مدار شد.

10 نیروگاه خورشیدی در کرمان وارد مدار شد
کد خبر: 536109
|
۱۴۰۰/۱۱/۱۵ ۲۰:۲۶:۱۶

محمود کمانی مدیرعامل سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق بعدازظهر امروز با حضور در منطقه ویژه اقتصادی سیرجان و بازدید از کارخانه تولید لامپ ال‌ای‌دی در این منطقه، یک واحد نیروگاه خورشیدی را هم در نجف‌شهر شهرستان سیرجان افتتاح کرد.

به گزارش فارس، وی در حاشیه بازدید از منطقه ویژه اقتصادی سیرجان و نشست با سرمایه‌گذاران انرژی خورشیدی گفت: دیروز مراسم تفاهمنامه‌ای با استانداری کرمان داشتیم برای توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر و در حال حاضر برای ۷۰ مگاوات، ظرفیت انرژی خورشیدی در استان کرمان وجود دارد که در حال افزایش است.

مدیرعامل سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق افزود: در این استان و برای پیک سال ۱۴۰۱ صد مگاوات دیگر را پیش‌بینی کردیم که احداث شود و نیروگاه‌های تجدیدپذیر خورشیدی به دو روش انشعابی و مگاواتی احدث می‌شوند که امروز این نیروگاه که در سیرجان افتتاح شد انشعابی ۱۰۰ کیلواتی است.

کمانی افزود: در سفر ما به استان کرمان و امروز همزمان در حوزه برق جنوب استان کرمان، ۹ نیروگاه ۱۰۰ کیلووات و یک نیروگاه ۲۰۰ کیلوواتی در حوزه برق جنوب استان کرمان به بهره‌برداری رسید.

وی در خصوص کارخانه تولید لامپ‌های ال‌ای‌دی در منطقه ویژه اقتصادی سیرجان که بزرگترین کارخانه منطقه است و مشکلات این کارخانه و سرمایه‌گذار هم عنوان کرد: حوزه کاهش مصرف انرژی یکی از حوزه‌های کاری و مهم  وزارت نیرو و از اهمیت خاصی هم برخوردار بوده اما این کارخانه ظرفیت تولید ۱۰ میلیون لامپ در سال را دارا است و در این طرح مهم در حال راه‌اندازی که دو مشکل تامین فضای مناسب تولید همچنین تولید پس از فروش را دارد، درصدد هستیم هم بازار تولید و هم فروش را در راستای بهینه‌سازی الگوی مصرف کمک کنیم.

عبدالوحید مهدوی‌نیا مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق جنوب استان کرمان هم در این زمینه گفت: استان کرمان در ذوزنقه طلایی برای سرمایه‌گذاری انرژی خورشیدی است و سیرجان هم یکی از بهترین شهرستان‌های سرمایه‌گذار هست.

وی افزود: امروز ۱۰ نیروگاه خورشیدی وارد مدار شد و استان کرمان در موقعیت خوبی است که بخشی از انرژی کشور در استان کرمان تولید شده و وارد مدار شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها