کد خبر: 534510
|
۱۴۰۰/۱۱/۰۶ ۱۱:۵۶:۴۹
| |

احتمال رهاسازی آب در صورت توافق کشاورزان غرب و شرق

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اصفهان گفت: اعلام زمان رهاسازی آب منوط به توافق کشاورزان غرب و شرق است و اگر کشاورزان به توافق نرسند، امکان بازگشایی آب وجود نخواهد داشت، اما اگر خودشان با رعایت خط قرمز اعلام شده به توافق برسند، خیلی امیدواریم که در ۲ مرحله بتوانیم مقداری آب را رهاسازی کنیم.

احتمال رهاسازی آب در صورت توافق کشاورزان غرب و شرق
کد خبر: 534510
|
۱۴۰۰/۱۱/۰۶ ۱۱:۵۶:۴۹

مهران زینلیان، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان، در جمع خبرنگاران با اشاره به جزئیات جلسه سازگاری با کم‌آبی اظهار داشت: جلسه سازگاری با کم‌آبی با حضور استاندار، مدیران و کارشناسان دستگاه‌های مختلف و نمایندگان کشاورزان برگزار و ضمن طرح موضوعاتی نظیر معیشت کارمندان، نیروگاه خورشیدی، تعرفه‌های برق و مسائلی از این دست؛ یکی از مواردی که خیلی مهم بود و در جلسات متعدد چهارگانه‌ای که با کشاورزان برگزار شده بود، موضوع تاریخ رهاسازی آب هم در دستور کار قرار داشت.

به گزارش فارس، وی با بیان اینکه با توجه به بارش کم در سنوات گذشته و رسیدن حجم سد به کمترین میزان خودش یعنی ۱۶۳ میلیون مترمکعب که بی‌سابقه هم بوده است، گفت: به همین واسطه تنگناهایی ایجاد شده و البته میزان بارندگی امسال اگرچه که از نرمال کمتر است، ولی نسبت به سال گذشته بهتر بوده و این به هرحال یک امیدهایی را برای داشتن وضعیت بهتر ایجاد کرده است.

زینلیان ادامه داد: در مصوبات قبلی جلسات چهارگانه، قرار بر این بود که کشاورزان با هماهنگی جهاد کشاورزی با در نظر گرفتن خط قرمز آب اصفهان که چیزی در حدود ۱۱۰ تا ۱۲۰ میلیون مترمکعب است به توافق برسند.

احتمال بازگشایی آب در صورت توافق کشاورزان غرب  وشرق

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان با بیان اینکه انتظار این است که کشاورزان عزیز غرب و شرق با همدلی بیشتری با هم به یک توافق نسبی برسند، گفت: ما خیلی امیدواریم که اگر شرایط با پیش‌بینی‌ها سازگار باشد، بتوانیم در ۲ مرحله آب را رهاسازی کنیم، یعنی در یک مرحله به شرق که الان فصلش است و نیاز دارند و یک مرحله هم به غرب اصفهان که کشاورزان غرب بیشتر بعد از نوروز این آب را نیاز دارند.

وی خاطرنشان کرد: در مورد این موضوع خیلی بحث شد و دوستان موافق و مخالف خیلی در موردش صحبت کردند، قرار شد که در اسرع وقت و همین امروز جلساتی را با محوریت جهاد کشاورزی تشکیل بدهند و این پیشنهاد که بارها در جلسات گذشته هم مطرح شده، ولی هنوز به جمع‌بندی نرسیده بودند را یکبار دیگر مطرح کنند و به یک نتیجه‌ای برسند.

زینلیان تصریح کرد: اگر کشاورزان غرب و شرق به توافق نرسند، امکان بازگشایی آب وجود نخواهد داشت، اما اگر خودشان با رعایت خط قرمز اعلام شده به توافق برسند، خیلی امیدواریم که در ۲ مرحله بتوانیم مقداری آب را رهاسازی کنیم.

اطلاع‌رسانی درباره زمان بازگشایی آب منوط به توافق کشاورزان

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان در پاسخ به سوالی در خصوص اعلام زمان بازگشایی آب، گفت: قرار است که همین امروز کشاورزان شرق و غرب با محوریت جهاد جلسه داشته باشد و هر زمانی که از طرف جهاد کشاورزی این توافق به استانداری ابلاغ شود، این تصمیم گرفته خواهد شد؛ در ضمن قرار شد حداکثر تا شنبه این اطلاع‌رسانی انجام شود.

وی افزود: البته استاندار هم به آب منطقه‌ای دستور داده است که در اسرع وقت نسبت به سامان‌دهی و آماده‌سازی مسیر رودخانه هم به موازات این جلسات، اقدام کنند که اگر تصمیم رفت به سمت بازگشایی و رهاسازی آب، این آب با وضعیت بهتری به کشاورزان برسد.

زینلیان در پایان تأکید کرد: اگر قرار بر بازگشایی باشد، در این مرحله چیزی در حدود ۵۷ میلیون مترمکعب آب باز می‌شود، البته ما امیدواریم که بارندگی‌های بعدی داشته باشیم، البته متاسفانه نسبت به پارسال میزان بارش برف ما در بالادست نصف شده است، اما به هر حال امیدواریم در اسفند و فروردین ورودی ما بیشتر باشد و شاهد شرایط بهتری باشیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها