کد خبر: 535812
|
۱۴۰۰/۱۱/۱۳ ۱۶:۱۹:۴۱
| |

اختصاص ۴۰۰ میلیارد اعتبار در سفر رئیس جمهور به یک پروژه مهم/ جاده یاسوج_ سی‌سخت فعال شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد خواستار فعال شدن پروژه جاده یاسوج_ سی‌سخت شد.

اختصاص ۴۰۰ میلیارد اعتبار در سفر رئیس جمهور به یک پروژه مهم/ جاده یاسوج_ سی‌سخت فعال شود
کد خبر: 535812
|
۱۴۰۰/۱۱/۱۳ ۱۶:۱۹:۴۱

کیامرث حاجی‌زاده در نشست ستاد بازسازی شهرستان دنا با تاکید بر ارائه خدمت به مردم گفت: در آستانه سالگرد زلزله شهر سی‌سخت هستیم، این شهر نگین گردشگری و توریستی کهگیلویه و بویراحمد است.

به گزارش فارس، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: دنا در میان دو گسل زلزله قرار دارد همین موضوع  رسالت مسئولان برای انجام اقدامات پیشگیرانه در زلزله و سایر بحرا‌ن‌ها را بیشتر می‌کند.

وی با ابراز تاسف از اینکه فرهنگ پیشگیری با مقوله مدیریتی همخوانی ندارد و توجهی به این موضوع نمی‌شود، افزود: اگر فرهنگ پیشگیری را مد نظر قرار می‌دادیم و بناهای مقاوم می‌ساختیم نیاز نبود در زلزله سی‌سخت هزار میلیارد هزینه کنیم‌.

وی مدیریت زلزله سی‌سخت را یکی از مدیریت‌های موفق در حوزه بحران دانست و گفت:  درفاصله ۹ ماه ۳ هزار واحد در مناطق زلزله‌زده تعمیر و بازسازی شد، ۱۲۱۰ واحد مسکونی به بهره‌برداری رسید و کمتر از ۴۰۰ واحد مانده که به اتمام برسد.

حاجی‌زاده عنوان کرد: مدارسی که نیازمند تعمیر و بازسازی بودند به اتمام رسیده، مدارس احداثی هم در حال ساخت هستند، ضمن اینکه ۲۸۰ میلیارد تومان برای حوزه زیرساخت در دنا اختصاص داده شد که ۹۰ میلیارد تومان در حوزه شهری و شهرسازی بوده است.

وی بر توجه به معماری ایرانی و اسلامی در ساخت و سازهای مناطق زلزله‌زده سی‌سخت تاکید کرد و گفت: در زلزله سی‌سخت ساختمان دولتی که چهار سال از افتتاح آن نمی‌گذشت تخریب شد که حوزه فنی استانداری نظارت لازم در ساخت و سازها را داشته باشد.

معاون امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در سفر رئیس جمهور به استان وام جدید برای سی‌سخت مصوب شد که به متقاضیان در شهرها ۵۰ میلیون تومان و روستاها ۴۰ میلیون اختصاص داده شد که بانک‌ها تا پایان سال این اعتبارات را پرداخت کنند.

وی با اشاره به اینکه در سفر آیت‌الله رئیسی به استان ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای جاده یاسوج_ سی‌سخت اختصاص یافت، گفت: اختلاف ارتفاع در جاده قدیم و جدید سی‌سخت خطرساز شده است که می‌طلبد عملیات احداث جاده با توجه به رفع مسائل زیست محیطی و منابع طبیعی آغاز شود.

حاجی‌زاده عنوان کرد: مشکل کمبود سیمان در شهرستان دنا وجود ندارد.

وی در پایان از خدمات فرماندار سابق شهرستان دنا در زلزله سال گذشته و همکاری و همراهی با مردم قدردانی کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها