کد خبر: 535099
|
۱۴۰۰/۱۱/۰۹ ۲۱:۵۸:۲۹
| |

مدیرعامل شرکت گاز استان خبر داد:

گاز رسانی به ۱۳۰ روستای کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت دهه فجر

مدیرعامل شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: به مناسبت دهه مبارک فجر، عملیات گاز رسانی به ۱۳۰ روستای این استان به بهره برداری می‌رسد.

گاز رسانی به ۱۳۰ روستای کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت دهه فجر
کد خبر: 535099
|
۱۴۰۰/۱۱/۰۹ ۲۱:۵۸:۲۹

"رحمن خادم" در جمع خبرنگاران افزود: با توجه به اهمیت موضوع گازرسانی، ۷ طرح افتتاحی و ۲ طرح کلنگ‌زنی به عنوان طرح‌های ملی به بهره‌برداری می‌رسند.

به گزارش ایسنا، وی اظهار کرد: به همت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، شرکت گاز استان خدمات قابل توجهی از جمله عملیات گازرسانی به آخرین نقاط روستایی و صعب‌العبور استان و نقاط محروم برای افزایش رفاه نسبی و جلوگیری از مهاجرت به شهرها انجام داده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: شرکت گاز استان با برنامه‌ریزی‌های دقیق، انقلابی و جهادی خدمات گازرسانی به مردم شریف استان را که به عنوان مطالبه به‌حق بوده انجام داده و ادامه می‌دهد و در حقیقت شعله‌های گاز را به خانه‌های مردم و روستاها رسانده‌ایم.

خادم در خصوص نقش و اهمیت روستاها و جایگاه ویژه آن‌ها در نظام انقلاب اسلامی، بیان کرد: طرح‌های گازرسانی به ۹ مجموعه روستایی در سطح استان بهره برداری و اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به توپوگرافی و کوهستانی بودن استان و مناطق سخت گذر و رودخانه‌های دائمی و فصلی ادامه داد: عملیات گازرسانی به این مجموعه روستاهای استان با اعتباری بالغ بر دو هزار میلیارد و ۴۷۱ میلیون ریال به تعداد ۱۳۰ روستا و با جمعیت ۱۰ هزار و ۹۷۹ خانوار بهره‌برداری و کلنگ‌زنی شد.

مدیرعامل شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص گازرسانی به مجموعه روستای بویراحمد بیان کرد: عملیات گازرسانی به روستاهای لوداب (آب سردان علیا وسفلی ودره بید ومورتوت)، چین (تهلیان و چین) و بویراحمد (مجموعه تنگ‌سرخ) با اعتبار ۲۲۲ میلیارد ریال به تعداد ۲۴ روستا و با جمعیت ۲ هزار و ۱۶۸ خانواری افتتاح می‌شود.

خادم اظهارکرد: عملیات گازرسانی به مجموعه روستاهای بهمئی و لنده با اعتبار ۸۰ میلیارد ریال واجرای ۱۶۰ کیلومتر شبکه گذاری فلزی وپلی اتیلن و ساخت سیویل و مکانیکال ۵ مورد ایستگاه تقلیل فشار (TBS) تعداد ۴۲ روستا و با جمعیت ۳ هزار و ۲۹۸ خانواری در روستاهای ممبی و سرآسیاب به بهره‌برداری می‌رسد.

وی در خصوص مجموعه روستاهای شهرستان چرام، تاکید کرد: اعتبار این طرح ۱۸ میلیارد ریال هست که تعداد ۵ روستا دارد و با جمعیت ۲۲۲ خانواری در روستاهای "آرند" و "قلات" و"دلی سوار " و"آبلک" مورد بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرعامل شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح گازرسانی به مجموعه روستاهای شهرستان مارگون با توجه به کوهستانی بودن منطقه و اهمیت مهم موضوع گاز با اعتبار ۱۷۰ میلیارد تومان با تعداد ۴۹ روستا و جمعیت ۴ هزار و ۸۳۶ خانواری عملیات گازرسانی در مجموعه روستای "جوکار" افتتاح و در مجموعه روستای حوزه زیلایی کلنگ‌زنی می‌شود.

خادم با اشاره به مجموعه روستاهای شهرستان دنا، افزود: این طرح با اعتباری بالغ بر ۱۰۵ میلیارد ریال و تعداد ۱۰ روستا با جمعیت ۴۵۵ خانواری که عملیات گازرسانی در مجموعه روستای "چشمه‌ریزک" و "سیرون" افتتاح و در مجموعه روستای "شبلیز" کلنگ زنی می‌شود.

وی بیان کرد: با نگاه آینده‌نگری و حرکت جهادی و انقلابی با هدف برای گازرسانی به ۱۰۳ روستای استان در سال جاری و تا پایان سال ۱۴۰۱ برنامه‌ریزی دقیق کرده‌ایم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها