کد خبر: 535055
|
۱۴۰۰/۱۱/۰۹ ۱۷:۵۹:۱۴
| |

امام جمعه اردبیل:

مالیات بهترین ظرفیت در کمک به منابع پایدار شهرداری هاست

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: مالیات بر ارزش افزوده بهترین ظرفیت در تامین منابع درآمد پایدار شهری است که شهرداری ها باید از این ظرفیت بیشترین استفاده را بکنند.

مالیات بهترین ظرفیت در کمک به منابع پایدار شهرداری هاست
کد خبر: 535055
|
۱۴۰۰/۱۱/۰۹ ۱۷:۵۹:۱۴

سیدحسن عاملی در دیدار با اعضای شورای اسلامی استان اردبیل در دوره ششم اظهار کرد: با وثوق و اعتماد مردم اعضای شورا مسئولیت خطیری را برعهده گرفتند و باید تلاششان بر خدمت رسانی بیشتر و همچنین پاسخگوئی به مردم در حوزه های مختلف باشد.

به گزارش ایسنا، وی خاطرنشان کرد: وضعیت مالی اکثر شهرداری ها در استان اردبیل مطلوب نیست که در وهله اول باید منابع پایدار درآمدی را در این بخش افزایش داده و به عمران و آبادانی شهر کمک کرد.

امام جمعه اردبیل گفت: در سال های اخیر مجلس در مورد تقسیم منابع حاصل از مالیات ارزش افزوده تصمیم گیری منطقی نداشته است در حالی که باید برای استان های کم برخوردار بیشترین منابع از این محل تخصیص یابد.

وی افزود: تقسیم منابع حاصل از مالیات بر ارزش افزوده به شکل استانی رقابت ناسالمی را در بین استان های محروم و کم برخوردار با استان های دارای واحدهای صنعتی و تولیدی متعدد به وجود آورده که این منابع توزیع شده قابل مقایسه نیست.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل ادامه داد: نمایندگان مجلس باید در اصلاح فرآیند توزیع منابع از این محل تجدیدنظر کنند تا استان هایی همچون اردبیل بیشتر از این محل سود برده و شهرداری ها منتفع شوند.

عاملی نیاز همه شهروندان را به محیط شهری آرام و روح بخش یادآور شد و بیان کرد: بهتر است شوراها بیشتر به ساخت و ساز متناسب با موقعیت شهرها و توسعه فضای سبز برای شهروندان همت کنند تا شهروندان از فضاهای کم تنش شهری بهره مند شده و آرامش و رضایت کامل را احساس کنند.

وی تصریح کرد: جایگاه اجتماعی شوراها باید اعتلا یابد تا مردم با خوشبینی و اعتماد به منتخبین خود بتوانند در گره گشایی از مشکلات شهر و مدیریت صحیح نقش آفرینی کنند.

امام جمعه اردبیل از شوراها به عنوان مظهر دموکراسی و مردم سالاری یاد کرد و گفت: در جمهوری اسلامی ایران با برگزاری انتخابات متعدد دموکراسی به شکل مطلوب ظهور و بروز یافته و ما از این حیث نظام غرب با خلع سلاح کردیم.

عاملی با بیان اینکه نباید شوراها در عزل و نصب مدیران شهرداری و سفارش جذب نیرو در شهرداری ها جایگاه خود را تنزل دهند، اظهار کرد: باید انسان های شایسته در این جایگاه به فکر توسعه اصولی شهر باشند تا به تناسب پیشرفت های جوامع ما نیز در حوزه شهرسازی و معماری بتوانیم از سرمایه های خود صیانت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: مردم نباید در پروسه اداره شهرداری از انجام امور خود دچار رنجش و سوءتفاهم شوند بلکه بهتر است شوراها حلقه ارتباط مردم با مسئولان شهری باشند تا خواسته های آنها به صورت جدی پیگیری شود.

امام جمعه اردبیل با اشاره به پیشرفت های جوامع مختلف به ویژه کشورهای غربی در مسیر شهرسازی و معماری بیان کرد: بهتر است از تجربیات سازنده و اقدامات موثر این کشورها الگوبرداری کنیم تا با حل مشکل ترافیک به ساخت و ساز و عمران و آبادانی متناسب با ذائقه مردم همتی راستین داشته باشیم.

عاملی افزود: باید در شهرداری ها رابطه کارمند با ارباب رجوع قطع شود و عمده کارها در بستر الکترونیکی انجام شده تا بساط رشوه برچیده شود.

وی سرعت تحولات دنیا را در حوزه شهرسازی با طرح های ابتکاری یادآور شد و تصریح کرد: به راحتی می توان با استفاده از نظرات کارشناسان و متخصصان شهر زیبا و در عین حال مناسب زیست شهروندان فراهم کرد تا مردم در زندگی روزمره خود با کمترین مشکلات روبرو شوند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها