کد خبر: 534533
|
۱۴۰۰/۱۱/۰۲ ۱۲:۴۳:۵۷
| |

نکاتی درباره تور اروپا که (بعضی آژانس ها) به شما نمی‌گویند

هنگامی که تصمیم می‌گیرید در قالب یک تور به سفر بروید، با انبوهی از وبسایت‌هایی مواجه می‌شوید که ممکن است خدماتی شبیه به یکدیگر را داشته باشند اما اختلاف قیمت آن‌ها باعث می‌شود مردد شوید که بهترین انتخاب کدام است؟ چرا بعضی ارزان و بعضی دیگر خدماتشان به نسبت گران‌تر ارائه می‌کنند؟

نکاتی درباره تور اروپا که (بعضی آژانس ها) به شما نمی‌گویند
کد خبر: 534533
|
۱۴۰۰/۱۱/۰۲ ۱۲:۴۳:۵۷

هنگامی که تصمیم می‌گیرید در قالب یک تور به سفر بروید، با انبوهی از وبسایت‌هایی مواجه می‌شوید که ممکن است خدماتی شبیه به یکدیگر را داشته باشند اما اختلاف قیمت آن‌ها باعث می‌شود مردد شوید که بهترین انتخاب کدام است؟ چرا بعضی ارزان و بعضی دیگر خدماتشان به نسبت گران‌تر ارائه می‌کنند؟

به گزارش آژانس مسافرتی ایوار، مجری مستقیم تورهای اروپا؛ به طور معمول مهم‌ترین فاکتور برای خرید خدمات گردشگری، قیمت است؛ به این صورت که مسافران قبل از انتخاب، فقط به قیمت نگاه می‌کنند و سعی می‌کنند خریدی اقتصادی و به صرفه داشته باشند اما خیلی طولی نمی‌کشد تا متوجه شوند که قیمت تنها معیار مناسب برای یک انتخاب صحیح نیست.

بسیاری از مسافرینی که به دفتر ایوار مراجعه می‌کنند معمولا از سفارت‌های مختلف ریجکت شده‌اند؛ زیرا برای شرکت در تور اروپا، به صرف ارزان بودن، به یک آژانس بی‌تجربه اطمینان کرده‌اند که حتی به مرحله‌ی اجرای تور هم نرسیده‌اند. چه بسا اگر موفق به دریافت ویزای شینگن می‌شدند، تجربه‌های ناخوشایند بیشتری انتظارشان را می‌کشید.

اگرچه قیمت پایین، نشان از کاستی‌های مختلف در قسمت‌های مختلف سفر است، قیمت بالای تورهای گردشگری، نشانه‌ای از باکیفیت بودن خدمات ارائه شده نیست. به گزارش سایت دنیای اقتصاد، در حال حاضر با قیمت یورو (که نزدیک به 30 هزارتومان و گاها بالاتر از آن است)، یک تور با کیفیت مناسب به مقصد فرانسه با تمام هزینه‌ها شامل پرواز، هتل، راهنما و گشت حدود 60 میلیون تومان خواهد بود. اما چرا بعضی آژانس‌های مسافرتی قیمت بسیار بالاتری را ارائه می‌کنند و بعضی دیگر قیمت‌هایی به مراتب پایین تر؟ همین موضوع ما را مجاب می‌کند که المان‌های مهمی‌ که در هنگام خرید تور (به خصوص تورهای اروپایی) باید به آن‌ها توجه کنید را در اینجا برایتان بیاوریم.

در ادامه، نگاهی به مهم‌ترین فاکتورهایی می‌اندازیم که در هنگام خرید تور باید به آن‌ها دقت نمایید.

پرواز: ساعت پروازی، ترانزیت و بار مجاز

هنگام خرید تورهای مسافرتی، یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی که باید در نظر بگیرید، پرواز است. اکثر تورهایی که به صورت ارزان قیمت اجرا می‌شوند معمولا از ایرلاین‌های Low Cost استفاده می‌کنند. این ایرلاین‌ها معمولا ساعت پروازی مناسبی ندارند، به همین علت، زمان مناسبی به شهر مقصد نمی‌رسند و همین عامل باعث می‌شود که از تمامی زمان سفر خود بهره کافی را نبرید. همچنین میزان بار مجاز این ایرلاین‌ها به طور معمول 20 کیلوگرم است که برای یک سفر یک هفته، مناسب به نظر نمی‌آید و شما برای هر کیلوگرم اضافه‌بار که همراه داشته باشید، باید مبلغی نزدیک به 20 یورو اضافه پرداخت کنید.

اکثر تورهای اروپایی به علت محدودیت پرواز‌های ایرانی در روزها و مقاصد مختلف، با ایرلاین‌های خارجی انجام می‌پذیرد. پس مدت زمان توقف و ترانزیت را نیز باید مد نظر داشته باشید. مدت زمان ترانزیت نباید زیاد باشد تا منجر به خستگی و سرگردانی شما در فرودگاه شود و همچنین در عین حال نباید خیلی کم باشد که با کمترین تاخیر پرواز اول، پرواز دوم را از دست بدهید. نزدیک بودن بیش از حد دو پرواز حتی با فرض سروقت بودن پرواز اول، نزدیک بودن پیش از حد دو پرواز، باعث آشفتگی و عجله شما خواهد شد.

کیفیت هتل: درجه هتل، محل قرار گیری و دسترسی ها

در هنگام انتخاب تور به درجه هتل دقت کنید. انتخاب یک هتل بی کیفیت، ممکن است خستگی سفر را به تن شما بگذارد. با آگاهی از هتل مد نظر، به سایت‌هایی مانند بوکینگ و تریپ ادوایزر بروید و نظر مسافران قبلی آن هتل را بخوانید تا از کیفیت هتل مطمئن شوید. همچنین محل قرارگیری هتل بسیار مهم است. نزدیکی هتل شما به مرکز شهر، باعث می‌شود که بهترین استفاده را از زمان خود ببرید. همچنین دسترسی هتل به مترو و سایر شبکه‌های حمل و نقل، گردش در ساعات آزاد تور را برای شما راحت می‌سازد.

راهنمای فارسی زبان: تجربه و تخصص در زمان‌بندی و ارائه اطلاعات

یکی از مهم‌ترین شاخصه آژانس‌های مسافرتی برتر، استفاده از نیروی انسانی زبده است. علاوه‌بر کانتر‌های فروش، بیشترین سر و کار شما در سفر با راهنمایان تور (تورلیدر) است که از تهران همراه شما خواهند بود. با بهره‌مندی از اینترنت، به راحتی می‌توانید اسم راهنمای خود را جستجو و رزرومه ایشان را بررسی کرد. قطعا داشتن تجربه اجرا تور، تاثیر بسزایی در کیفیت سفر شما خواهد داشت.

راهنمایان ایوار

گشت های تور: ورودیه ها و راهنمای محلی

بسیاری از آژانس‌های مسافرتی، جهت کاهش هزینه‌ها، تورهای خود را بدون هیچ گشتی به فروش می‌رسانند. یعنی زمانی که برنامه سفر را مشاهده می‌کنید، تمام گشت‌ها به صورت اختیاری آورده شده است که برای خرید ورودیه در محل اقدام می‌شود. در صورتی که آژانس‌های مسافرتی با کیفیت جهت هماهنگی بیشتر و آسایش مسافران، هایلایت‌های مهم یک شهر را که دارای ورودیه هستند از قبل در هزینه‌های تور می‌گنجانند. سعی کنید قبل سفر از تمامی گشت‌های با ورودیه و گشت‌های پانورامیک آگاهی پیدا کنید. همچنین حضور راهنمای محلی، قطعا باعث افزایش کیفیت گشت‌های شما خواهد بود که باید از حضور آن‌ها بر روی تور در مقصد اطمینان حاصل نمایید.

 وبسایت: اعتبار و کیفیت به همراه اینماد

اگر گشتی در شبکه‌های مجازی بزنید، تورهای بیشماری را می‌بینید که با مجوز (و بدون مجوز)، اقدام به اجرای‌ تورهای گروهی می‌نمایند. قطعا اعتماد به یک صفحه در شبکه اجتماعی به هیچ عنوان کار عاقلانه‌ای نیست زیرا علاوه‌بر اینکه نمی‌توانید صحت معتبر بودن آن‌ها را بسنجید، هنگام بروز مشکل، از هیچ ارگان رسمی نمی‌توانید برای اعاده حقوق ضایع شده‌ی خود اقدام نمایید.

داشتن وبسایت به تنهایی دلیل موجهی برای معتبر بودن یک کسب و کار نیست، اما بررسی کیفیت وبسایت و اطلاعات ارائه شده و همچنین دارا بودن اینماد و رجوع به صفحه درباره ما، می‌توانید خیال شما را از اعتبار و کیفیت آژانس مسافرتی راحت کند.

نظر مسافران قبلی: سخت برای دستیابی اما ممکن

شاید بهترین راه جهت اطلاع از کیفیت اجرا تورهای گردشگری، آگاهی از نظرات مسافرین قبلی باشد. آژانس‌های معدودی نظیر ایوار، نظرات مسافران خود را بدون کم و کاست بر روی سایت خود منتشر می‌کند اما در بسیاری از موارد شاید دستیابی به نظرات مسافران گذشته کمی سخت و حتی ناممکن باشد. با توجه به شهرت یک آژانس مسافرتی، می‌توانید نام آن‌ها را در فروم‌های گردشگری جستجو کنید و نظرات افراد را بخوانید. همچنین دیدگاه‌های پروفایل گوگل مپ، می‌تواند یکی از راه‌هایی باشد که به نظرات سایر همسفران یک آژانس مسافرتی دسترسی داشته باشید. کامنت‌های مسافرین در پست‌ها و مطالب شبکه اجتماعی، راه دیگر شما برای اطلاع از نظرات استفاده کنندگان خدمات است.

نظرات مسافران ایوار

ویزای شینگن: بزرگترین مشکل در راه تورهای اروپا

اگر قصد سفر به هرکدام از مقاصد حوزه شینگن داشته باشید، قطعا نیازمند ویزا خواهید بود و شاید دریافت وقت سفارت و ویزا، یکی از دلایلی است که بسیاری قید سفر به اروپا را می‌زنند. این مشکل وقتی دوچندان می‌شود که شما از یک سفارت برای بار نخست ریجکت شوید. این اتفاق شانس دریافت ویزا برای دفعه دوم را بسیار سخت می‌کند و حتی اگر ممکن باشد، حدود دو سال زمان از ریجکتی شما باید گذشته باشد تا بتوانید مجدد اقدام نمایید. از همین رو، انتخاب تورهای نظیر فرانسه، سوئیس و ایتالیا کاملا پروسه‌ی متفاوتی نسبت‌ به تورهایی نظیر استانبول و دبی را دارند.

با ثبت نام از طریق آژانس‌هایی که نزد سفارت‌ها خوشنام هستند و برای سالیان تورهای اروپایی اجرا می‌کنند، شانس دریافت ویزای شینگن برای شما چندین برابر می‌شود، زیرا با توجه به اعتمادی که سفارتخانه به بعضی آژانس‌های مسافرتی ایوار دارند، از طی شدن روال‌های ثبت نام و بازگشت مسافران پس از اتمام تور مطمئن هستند.

این موارد، فقط بخشی از نکاتی است که در هنگام خرید تور، بخصوص تورهای گران‌قیمت اروپایی باید به آن‌ها توجه داشته باشید. اگر در حوزه سفر و تورهای گروهی اروپا سوالی داشتید، می‌توانید با آژانس گردشگری ایوار به شماره تلفن 02191009100 تماس حاصل نمایید و از به‌روزترین اطلاعات سفر اعم از قیمت، مدارک مورد نیاز و برنامه تورهای آتی اطلاع حاصل نمایید. همچنین از طریق وبسایت و اینستاگرام ایوار، می‌توانید به تمامی اطلاعات سفر‌های تک مسیره و ترکیبی اروپا به همراه مدارک مورد نیاز، جدول کامل قیمت و پرواز، برنامه سفر و همچنین نظرات مسافران قبلی دسترسی داشته باشید.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها