رصد عملکرد «بانک‌ها» برای تسهیل پرداخت «وام ازدواج»

​معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به دستور رئیس جمهوری به نظام بانکی در راستای تسهیل پرداخت وام و اعتبار سنجی بانک‌ها به جای وثیقه و ضامن برای پرداخت تسهیلات خرد نظیر وام ازدواج، گفت: عملکرد بانکها در اجرای این دستور رئیس جمهور در خصوص اعطای تسهیلات به جوانان را رصد و گزارش خواهیم کرد.

رصد عملکرد «بانک‌ها» برای تسهیل پرداخت «وام ازدواج»
کد خبر: 532909
|
۱۴۰۰/۱۰/۲۷ ۱۸:۴۰:۰۷

از سوی وزارت ورزش و جوانان صورت گرفت

وحید یامین پور با اشاره به توییت پیشین خود درباره گلایه جوانان نسبت به سخت گیری بانک‌ها در پرداخت وام ازدواج، در حساب توییتری خود نوشت:« دستور امروز رییس‌جمهور به نظام بانکی: تسهیل پرداخت وام به مردم؛ در تسهیلات خرد به مردم به جای وثیقه و ضامن، اعتبارسنجی کنید.

به گزارش ایسنا، عملکرد بانکها در اجرای این دستور رئیس جمهور در خصوص اعطای تسهیلات به جوانان را رصد و گزارش خواهیم کرد.»

به گزارش ایسنا، علیرغم اینکه مطابق با بخشنامه بانک مرکزی، بانک‌ها باید برای ضمانت صرفاً یکی از سه مورد اعتبارسنجی، یا یک ضامن و سفته و یا سهم فرد از حساب یارانه هدفمندی را به منزله ضمانت بپذیرند، برخی بانک‌ها برای پرداخت وام ازدواج از متقاضیان دو ضامن رسمی یا کارمند و چک یا سفته ۱۵۰ میلیون تومانی اخذ کرده و اصلا حساب یارانه را به عنوان ضمانت قبول نمی‌کنند.

توئیت یامین پور

بانک مرکزی پیش از این نیز در این باره اینطور پاسخ داده بود که «تعداد ضامن‌ها در متن قانون پیش‌بینی نشده و مبنا اعتبارسنجی (وضعیت مالی متقاضی و ضامن) اعلام شده است» و بر این اساس به تشخیص بانک‌ها ممکن است تعداد ضامن‌ها کم یا زیاد شود.

مبلغ این وام برای سال جاری ۷۰ میلیون تومان برای زوجین بالای ۲۵ سال و از سویی دیگر با هدف کاهش سن ازدواج برای زوج‌های زیر ۲۵ سال و زوجه‌های زیر ۲۳ سال، ۱۰۰ میلیون تومان تصویب و به بانک‌ها ابلاغ شد و این رقم برای سال آینده ممکن است با تصویب مجلس به ۲۵۰ میلیون تومان برای زوج‌های زیر ۲۵ سال و زوجه‌های زیر ۲۳ سال و ۱۵۰ میلیون تومان برای باقی جوانان شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها