کد خبر: 531189
|
۱۴۰۰/۱۰/۱۹ ۰۸:۰۶:۵۹
| |

راستینه، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس :

بانک مرکزی باید آئین‌نامه وام ازدواج را یکسان ابلاغ کند

راستینه گفت: معمولا بانک های مختلف در اخذ تضامین برای پرداخت وام ازدواج با سبک های مختلفی عمل می کنند که طبیعتا این امر قبل از اینکه نیازمند قانون باشد، نیازمند آیین نامه اجرایی است که دولت باید آن را تدوین کند.

بانک مرکزی باید آئین‌نامه وام ازدواج را یکسان ابلاغ کند
کد خبر: 531189
|
۱۴۰۰/۱۰/۱۹ ۰۸:۰۶:۵۹

احمد راستینه، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، گفت: سال گذشته با توجه به اهمیت جوانان برای تشکیل خانواده مورد توجه ویژه قرار گرفت و تسهیلات وام ازدواج افزایش پیدا کرد و در لایحه سال 1400، 70 میلیون تومان برای جوانان و برای زوج زیر 25 سال و زوجه زیر 23 سال 100 میلیون تومان در نظر گرفته شد.

به گزارش برنا، وی با بیان اینکه در قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت تأکید شده که تسهیلات باید با کمترین بروکراسی اداری به جوانان واگذار شود، افزود:  معمولا بانک‌های مختلف در اخذ تضامین با سبک‌های مختلفی عمل می‌کنند که طبیعتا این امر قبل از اینکه نیازمند قانون باشد، نیازمند آئین‌نامه اجرایی است که دولت باید آن را تدوین کند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: با توجه به اهمیت موضوع  این امر را در کمیسیون فرهنگی مجلس مورد طرح قرار می‌دهیم و مسئولان متولی به کمیسیون دعوت می‌شوند تا موضوع تدوین یک آئین‌نامه که دستورالعملی شفاف و مشخص برای همه بانک‌ها در خصوص نحوه اخذ تضامین است، شکل گیرد.

راستینه گفت: این مسئله بیشتر به دولت و آئین‌نامه‌ای که دولت تنطیم می کند تا بانک مرکزی به تمامی بانک‌های سراسر کشور ابلاغ کند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا با توجه به قانون جوانی جمعیت، پرداخت وام ازدواج حذف خواهد شد و تسهیلات تنها به ارائه خدمات از سوی دولت منتهی می‌شود، تصریح کرد: وام ازدواج حداقل کمکی است که به جوانان برای شکل‌گیری خانواده پرداخت می‌کند. بسیاری از جوانان ما نیازمند تسهیلات وام ازدواج برای آغاز زندگی خود است و نمی‌توان به بهانه مسئله‌ مسکن و اشتغال، حمایت‌های لازم برای آغاز زندگی مورد بی‌توجهی قرار گیرد.

راستینه ادامه داد: پرداخت وام حداقل کاری است که باید انجام شود و در کنار آن  باید به مسکن و اشتغال جوانان توجه شود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تسهیلات پرداخت وام ازدواج به دلیل این است که  برخی از جوانان دارای شغل و مسکن هستند اما هزینه تشکیل خانواده را ندارند و توان پرداخت هزینه مراسم‌های ازدواج و تأمین جهیزیه را ندارند، بنابراین لازم است پرداخت وام ازدواج مورد غفلت قرار نگیرند و براساس قانون با رشد تورم افزایش نیز داشته باشد.

وی تصریح کرد: از نظر نمایندگان مجلس لازم است پرداخت وام ازدواج برای هر یک از جوانان به رقم 150 میلیون تومان برسد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها