کد خبر: 532713
|
۱۴۰۰/۱۰/۲۶ ۲۲:۰۱:۴۸
| |

بررسی موجودی و قیمت کالاهای اساسی در ستاد تنظیم بازار/ از شکر چند نرخی تا انبارهای پر از گندم

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: عرضه شکر با چند نرخ در بازار قابل قبول نیست، نرخ مصوب شکر در درب کارخانه ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شده است و فروشنده باید سود مجاز را برای عرضه رعایت کند.

بررسی موجودی و قیمت کالاهای اساسی در ستاد تنظیم بازار/ از شکر چند نرخی تا انبارهای پر از گندم
کد خبر: 532713
|
۱۴۰۰/۱۰/۲۶ ۲۲:۰۱:۴۸

الله‌کرم نصیریمعاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری ۲۶ دی‌ماه در ستاد تنظیم بازار استان با بیان اینکه موجودی شکر در انبارهای استان مطلوب است، گفت: عرضه شکر با چند نرخ در بازار قابل قبول نیست، نرخ مصوب شکر در درب کارخانه ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شده است و فروشنده باید سود مجاز را برای عرضه رعایت کند.

به گزارش فارس، به نقل از روابط عمومی استانداری چهارمحال و بختیاری، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: ۱۷۰ تن شکر در استان آماده توزیع است، سازمان جهادکشاورزی مقدمات توزیع شکر را در بین واحدهای صنفی فراهم کند، در حال حاضر قیمت شکر در استان متعادل نیست و باید قیمت‌گذاری توسط سازمان جهادکشاورزی انجام شود.

هرگونه قیمت‌گذاری کالا باید به تصویب ستاد تنظیم بازار برسد

وی با تاکید بر اینکه هرگونه قیمت‌گذاری کالا باید به تصویب ستاد تنظیم بازار برسد، گفت: قیمت محصولات کشاورزی، کالاهای تولیدی در استان و ... باید توسط گروه کاری بر اساس قیمت تمام شده محصول آنالیز شود.

نصیری در خصوص وضعیت ذخیره گندم در چهارمحال و بختیاری، گفت: طبق آمار اعلام شده توسط شرکت غله و خدمات بازرگانی تا ۸۷ روز آینده، ذخیره گندم در استان جوابگوی نیاز است، همچنین مجوز حمل ۱۳ تن گندم دیگر به استان اخذ شده و هیچ‌گونه نگرانی بابت تامین گندم در استان وجود ندارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری در ادامه با بیان اینکه احساس می‌شود با جابجایی وظایف نظارتی بین سازمان صمت و سازمان جهادکشاورزی نظارت بر نانوایی‌ها ضعیف شده است، تاکید کرد: نظارت باید از مزرعه تا سفره انجام بگیرد، بحث کیفیت نان یکی از موضوعات بسیار مهم است و باید نظارت بر افزایش کیفیت نان در استان تشدید شود، کم‌فروشی در نانوایی‌ها نیز یکی از موضوعات مورد تاکید است.

افزایش قیمت سیب زمینی در بازار قابل قبول نیست

وی با اشاره به افزایش ۳۰ درصدی قیمت سیب‌زمینی در چهارمحال و بختیاری، عنوان کرد: در حال حاضر سیب‌زمینی به اندازه نیاز در انبارها موجود است، بنابراین افزایش قیمت این محصول در بازار قابل قبول نیست، افزایش قیمت محصولات کشاورزی باید به تصویب ستاد تنظیم بازار استان برسد.

نصیری در خصوص بحث عرضه مرغ و تخم مرغ در چهارمحال و بختیاری، یادآور شد: ۲۰ تن تخم مرغ آماده توزیع در استان است، همچنین مرغ مازاد بر نیاز در استان تولید می‌شود، به‌نظر می‌رسد قیمت مرغ باید کاهش داشته باشد، سازمان جهادکشاورزی بحث قیمت‌گذاری مرغ را دنبال کند، قیمت‌گذاری مرغ باید از فضای رقابتی خارج شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه باید کالا با قیمت ارزان به دست مردم برسد، توضیح داد: برپایی نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا در اولویت قرار بگیرد، اتاق اصناف نیز باید در این خصوص همکاری لازم را داشته باشد.

وی در خصوص لزوم افزایش نظارت در بازار، عنوان کرد: ۲۰۰ بازرس جدید به مجموعه تیم نظارتی اضافه شده است، باید لیست بازرسان اتاق اصناف به سازمان جهادکشاورزی، صمت، تعزیزات و استانداری ارسال شود، سازمان صمت نیز با سازمان جهادکشاورزی در بازرسی‌ها همکاری داشته باشد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها