کد خبر: 532191
|
۱۴۰۰/۱۰/۲۴ ۱۳:۲۵:۴۷
| |

فاطمی امین،وزیر صمت:

یک‌هزار و ۷۰۰ مگاوات نیروگاه در هرمزگان احداث می‌شود

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تفاهم‌نامه‌ای به منظور احداث نیروگاه‌ها با وزارت نیرو با بیش‌از ۱۰ هزار مگاوات برق منعقد شده که از این مقدار یک‌هزار و ۷۰۰ مگاوات آن در استان هرمزگان است.

یک‌هزار و ۷۰۰ مگاوات نیروگاه در هرمزگان احداث می‌شود
کد خبر: 532191
|
۱۴۰۰/۱۰/۲۴ ۱۳:۲۵:۴۷

سید رضا فاطمی امین،وزیر صمت روز جمعه در حاشیه نشست با فعالان اقتصادی هرمزگان اظهارداشت: تفاهم‌نامه ساخت نیروگاه با وزارت نیرو، بسیاری از شرایط را تسهیل می‌کند که کمک شایانی به بخش صنعت است و البته بسیاری از واحدهای فولادی نسبت به احداث نیروگاه اقدام کرده‌اند تا با کمبود برق مواجه نشوند.

وی به قیمت گاز برای نیروگاه‌های صنعتی اشاره کرد و افزود: اقدام بعدی دولت در بودجه سال آینده، تبصره‌ای را پیشنهاد داده که قیمت گاز برای نیروگاه‌های صنعتی معادل قیمت گاز برای نیروگاه های وزارت نیرو باشد که اقدام بسیار بزرگی است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: این کار سبب می شود بیشتر ظرفیت های معطل مانده در بخش تولید فعال شود و همچنین واحدهای صنعتی تشویق شده که برق مورد نیاز خودشان را تامین کنند که این مساله به افزایش راندمان کمک می‌کند.

وی تاکید کرد: به منظور کاهش مصرف آب و انرژی در واحدهای صنعتی درصدد کاری هستیم که انجام همزمان موارد یاد شده می‌تواند مسائل بخش تولید در حوزه برق را ۲ تا  سه سال آینده بطور کامل حل کند.

فاطمی امین با اشاره به تخصیص بودجه برای واحدهای تولیدی افزود: در مورد طرح های نیمه تمام، بودجه‌ای از سوی بانک ها تخصیص داده شده است.

وی اظهارداشت: مشکلات مالی در واحدهای تولید وجود دارد اما همه واحدهای تولیدی با مساله مالی دست و پنجه نرم نمی‌کنند و بسیاری از مسائل و مشکلات، مالی نیستند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: پروژه تامین مالی زنجیره‌ای راه‌اندازی شده که با منابع موجود،۳۰ درصد منابع مالی بیشتری در اختیار واحدهای تولیدی قرار خواهد گرفت.

وی بیان کرد: بسیاری از واحدهای تولیدی با مشکلاتی اعم از صادرات و بورس کالا مواجه‌اند که همه آن‌ها راه حل دارند که در سریعترین زمان مشکلات آنان حل و فصل خواهد شد.

فاطمی امین گفت: چهار پروژه برای کمبود انرژی درحال پیگیری است که نخستین آن، بازار برق بوده از آنجایی که به معنای دقیق، بازار برق نداریم در عمل تخصیص بهینه و توزیع انرژی موجود در حوزه برق اتفاق نمی‌افتد.

وی تصریح کرد: در این راستا با وزارت نیرو هماهنگ هستیم و کار مشارکتی را آغاز می کنیم و با استقرار بازار برق، بسیاری از مسائل، حل و فصل خواهد شد.

آیت االله رییسی روز پنجشنبه ۲۳ دی ماه ۱۴۰۰ در چهاردهمین سفر استانی برای بررسی وضعیت هرمزگان به این استان سفر کرده است.

۱۷ نفر از وزرا و معاونان رییس جمهور، آیت الله ابراهیم رییسی را در این سفر ۲ روزه به هرمزگان همراهی می‌کنند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها