کد خبر: 531930
|
۱۴۰۰/۱۰/۲۲ ۱۱:۱۹:۴۴
| |

صدای پای توسعه به گوش می‌رسد/ 2 کلان پروژه اقتصادی در راه سربیشه

قراراست گام‌های بلند و محکم اقتصادی آن هم با استارت خوردن دوکلان پروژه اقتصادی در شهرستان مرزی و محروم سربیشه به زودی برداشته شود اما نماینده مردم نهبندان و سربیشه اکنون جزئیاتی از این پروژه ها را تا در زمان موعدبرای مردم شهرستان تشریح نکرد.

صدای پای توسعه به گوش می‌رسد/ 2 کلان پروژه اقتصادی در راه سربیشه
کد خبر: 531930
|
۱۴۰۰/۱۰/۲۲ ۱۱:۱۹:۴۴

فقراراست گام‌های بلند و محکم اقتصادی آن هم با استارت خوردن دو کلان پروژه اقتصادی در شهرستان مرزی و محروم سربیشه به زودی برداشته شود، اما نماینده مردم نهبندان و سربیشه اکنون جزئیاتی از این پروژه‌ها بیان نکرد تا در زمان موعد مردم این شهرستان ببینند با پیگیری نماینده آن‌ها در مجلس شورای اسلامی چه مجموعه‌های اقتصادی در سربیشه قدعلم می‌کند و به نقطه امید و اتکا این شهرستان در زمینه اشتغالزایی، توسعه و پیشرفت تبدیل می‌شود.

خبرگزاری فارس، «مصطفی نخعی» نماینده مردم نهبندان و سربیشه اظهارداشت: با پیگیری‌های انجام شده برای ارتقاء محور بیرجند- سربیشه به ویژه در هفته‌ای که گذشت با معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل ساخت و توسعه آزاد راه‌های کشور منابعی برای اتمام 12 کیلومتر باقی مانده این شریان مواصلاتی اختصاص که تا پایان سال یا دو ماه ابتدای سال آینده به طور حتم این محور به طور کامل دوبانده می‌شود.

کلینیک تخصصی در حال ساخت

وی به فعالیت‌های انجام شده در حوزه ارتقاء بهداشت و درمان سربیشه با در حال ساخت بودن کلینیک تخصصی بیمارستان این شهرستان آن هم با همکاری مجمع خیران سلامت سربیشه و منابع اعتباری وزارت نفت اشاره کرد و ادامه داد: برای احداث زمین چمن سربیشه نیز با پیگیری‌های انجام شده منابعی از اعتبارات در اختیار نماینده به این موضوع اختصاص یافته و از اعتبارات استانی نیز در تلاشیم تا منابعی به آن تزریق شود.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین تفاهم نامه احداث این پروژه مبادله شده و اداره کل ورزش و جوانان استان در حال انتخاب پیمانکار آن است.

نخعی دیگر اتفاق خوش برای این شهرستان را موافقت هئیت مدیره سازمان تأمین اجتماعی کشور با ایجاد شعبه مستقل تأمین اجتماعی در سربیشه آن هم بعد از پیگیری‌ها بسیار اعلام کرد و اضافه کرد: آن طور که در جریانم این مصوبه به مجموعه تشکیلات اداری تأمین اجتماعی برای عملی شدن ابلاغ شده است.

تدوین سند توسعه سربیشه

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی به روز رسانی شدن سند توسعه نهبندان و تدوین سند توسعه سربیشه اشاره کرد و گفت: در سفر رئیس جمهوری به استان درخواست به روزرسانی سند توسعه نهبندان و تدوین سند توسعه سربیشه را به رئیس جمهور مطرح کردم که ایشان هم با این خواسته موافقت کرد.

نخعی با بیان این که سربیشه تاکنون سند توسعه‌ای نداشته است، افزود: اگر فردی مدعی بوده که این شهرستان سند توسعه داشته با اسناد و مدارک مرا قانع کند، فقط یکی دو سال از محل ردیف اعتباری سند توسعه نهبندان منابعی هم به این شهرستان اختصاص یافته اما سندی این شهرستان نداشته است.

وی تصریح کرد: تدوین و تصویب سند توسعه سربیشه همانند سند توسعه نهبندان در سفر مقام معظم رهبری در سال ۷۸ به نهبندان انجام شد اما این سند سال ۸۳ مصوب گردید و به طور حتم زمان‌بر بوده بنابراین مردم باید کمی صبور باشند.

به گفته وی هم اکنون زمزمه‌هایی مبنی بر مخالفت با سند توسعه سربیشه به گوش می‌رسد اما باید به جد پیگیر بود تا این امر محقق شود.

نماینده مردم سربیشه و نهبندان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تدوین سند توسعه سربیشه ادامه داد: این سند برای تصویب به هیئت دولت ارسال شده اما باید از کانال خاص تا حصول نتیجه به جد پیگیری شود.

سنگ‌های جلوی پای سرمایه‌گذاران

نخعی در ادامه با انتقاد از سنگ‌اندازی‌هایی که برای سرمایه‌گذاران بخش خصوصی با وجود شعار پهن بودن فرش قرمز برای آن‌ها در بروکراسی‌های اداری انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: طی دو سال گذشته بیش‌از ۳۰۰ میلیارد تومان توسط اکسید منیزیم در این شهرستان سرمایه‌گذاری انجام شده که با این سرمایه‌گذاری زمینه اشتغال برای ۱۷۰ نفر فراهم شده و ۶۰ درصد نیروهای به کار گرفته شده در این واحد تولیدی نیز از اهالی سربیشه هستند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها