کد خبر: 529878
|
۱۴۰۰/۱۰/۱۱ ۱۷:۱۳:۲۲
| |

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس:

حمایت از کشاورزان با بروکراسی‌های معمول امکان پذیر نیست

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حمایت از بخش کشاورزی و دامداری متناسب با مشکلات پیش آمده در این بخش نبود، گفت: اکنون طرح حمایت و تقویت امنیت غذایی در حال بررسی در مجلس بوده که باید کمک شود تا به عنوان قانون تصویب شود؛ در بخش دولتی باید حمایت‌ها معنادارتر باشد و از لاک بروکراسی‌های معمول خارج شویم.

حمایت از کشاورزان با بروکراسی‌های معمول امکان پذیر نیست
کد خبر: 529878
|
۱۴۰۰/۱۰/۱۱ ۱۷:۱۳:۲۲

مصطفی نخعی، امروز شنبه ۱۱ دی در آیین تکریم و معارفه رؤسای قدیم و جدید سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان جنوبی اظهار کرد: ارتباط معناداری بین کشاورزی و توسعه حاکم بوده و خراسان جنوبی از قدیم الایام به واسطه داشتن محصولات استراتژیک عناب، زرشک، زعفران و دام سنگینی مانند شتر و همچنین اشتغال زیادی از مردم استان در بخش کشاورزی از اهمیت بسیاری برخوردار است و می طلبد نگاه ویژه ای در این حوزه داشته باشیم.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه کشاورزی در ابعاد مختلف دارای اهمیت و یکی از مهمترین مولفه های توسعه در کشور است، افزود: خشکسالی امان مردم استان را بردیده است به خصوص عشایر و دامدارن با مشکلات بسیاری جدی مواجه هستند.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متاسفانه با وجود تلاش هایی که انجام می شود ما نتوانسته ایم کشاورز و عشایر و دامداران را در سطح کشوری حمایت کنیم، تصریح کرد: در این سال‌ها حمایت از بخش کشاورزی و دامداری متناسب با مشکلات پیش آمده در این بخش نبود.

وی ادامه داد: این بحران نیازمند مدیریت بحران بود اما متاسفانه همچنان گیر و گرفتار بروکراسی‌ها می‌خواستیم بحران را به صورت طبیعی اداره کنیم و دامدار و کشاورزان با این اقدامات به خاک سیاه نشستند لذا در بخش دولتی باید حمایت از کشاورزی و دامداری معنادارتر باشد و از لاک بروکراسی های معمول خارج شویم.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: خام فروشی از دیگر مشکلات خراسان جنوبی است که باید ایجاد و توسعه صنعت فرآوری محصولات کشاورزی را جدی تر دنبال کنیم تا در آینده با این مسائل رو به رو نباشیم.

نخعی با تاکید بر پرهیز از نگاه بخشی در حوزه کشاورزی و دامداری، گفت: آب بزرگترین چالش استان است و بیش از ۹۰ درصد آب استان در بخش کشاورزی استفاده می شود اما آورده بخش کشاورزی متناسب با حجم بالای آب مصرفی نیست بنابراین باید مسئله بهره وری با جدیت دنبال شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها