حجت الله عبدالملکی،وزیر کار:

سامانه جامع کاریابی راه‌اندازی شد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: سامانه جامع کاریابی برای معرفی کارجویان به کارفرمایان و تحقق ایجاد اشتغال یک میلیون و ۸۵۰ هزار نفری راه اندازی شد.

سامانه جامع کاریابی راه‌اندازی شد
کد خبر: 528433
|
۱۴۰۰/۱۰/۰۴ ۰۹:۱۵:۵۳

حجت الله عبدالملکی در حاشیه نشست شورای عالی اشتغال در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این سامانه به نشانی https://samka.mcls.gov.ir و بر روی سامانه وزارت تعاون از امروز راه اندازی شد.

بنا به اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وی افزود: در این سامانه کارجویان وارد می‌شوند و اطلاعات تحصیلی و مهارتی خود را بارگزاری می‌کنند و کاریابی‌ها دسترسی به این سامانه دارند تا زمینه اشتغال افراد را فراهم کنند.

عبدالملکی با اشاره به این که بسیاری از کارفرمایان مشکل خود را دسترسی نداشتن به کارجویان مورد نیاز عنوان می‌کردند، گفت: همزمان کارجویان فراوانی بیکار بودند که با این سامانه این مشکلات رفع می‌شود و این سامانه آماده ارتباط بین نیروی کار و کارفرمایان است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر این که در حال حاضر کارفرمایان به حدود ۵۰۰ هزار نیروی کار نیاز دارند، از کارفرمایان درخواست کرد با تمام استاندارد‌ها نیرو‌های مورد نیاز خود را در سامانه ثبت کنند.

وی افزود: این یک بازار هوشمند بین کارجو و کارفرماست که باعث اتصال این دو مجموعه به یکدیگر می‌شود.

عبدالملکی در ادامه به نقش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای اشاره کرد و گفت: تعداد زیادی نیروی کار مهارت لازم مورد نیاز کارفرمایان را ندارد و در این مرحله سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای به کارجویان ارائه مهارت‌ها را پیشنهاد می‌کند.

وی تاکید کرد: این بازار با ارتباط بین کارفرما، کارجو و مهارت‌های فنی و حرفه‌ای شروع می‌شود که امیدواریم باعث اشتغالزایی شود.

عبدالملکی در ادامه گزارشی از وضعیت ۲ نشست اخیر شورای عالی اشتغال ارائه کرد و گفت: حدود ۳۳ مصوبه داشتیم و مصوبه‌ها پیشرفت دارند و به صورت هفتگی رصد می‌شوند، همچنین هشت کارگروه تشکیل شده است و مسئولیت هر کارگروه با معاونان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است و دستگاه‌ها نیز در این زمینه فعالیت می‌کنند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان این که اجرای اطلس الگو‌های اشتغالزایی کشور از جمله مهمترین مباحث نشست امروز بود، افزود: ۱۷۰ الگو در این اطلس تدوین شده است تا با همکاری ۷۱ دستگاه بخش دولتی و بخش خصوصی اجرایی شود و طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، ایجاد یک میلیون و ۸۵۰ هزار شغل تا پایان سال ۱۴۰۱ محقق خواهد شد.

عبدالملکی با اشاره به راه‌اندازی میدان کارآفرینی در همه شهر‌ها گفت: بر اساس این طرح، در هر شهر فضایی به عنوان میدان کارآفرینی در نظر گرفته می‌شود که می‌تواند محل کسب و کار‌های موقتی و غرفه‌های دستفروشی و همچنین محلی برای تجمع کارفرمایان و کارآفرینان باشد.

وی همچنین با بیان این که ۲۱۵ هزار فرصت شغلی در این دولت ایجاد شده است، گفت: در نهایت در ۶ ماهه امسال ۴۱۵ هزار اشتغال ایجاد شده است و امیدواریم تا پایان سال به ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار فرصت شغلی برسیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: برای منابع این زیست ملی اشتغال ۳۲ هزار میلیارد تومان در بخش هزینه‌ای و ۱۶۰ میلیارد تومان هم تسهیلات مطرح شد تا در سال ۱۴۰۱ تخصیص یابد تا یک میلیون و ۸۵۰ هزار فرصت شغلی از شهریور ماه امسال تا شهریور ماه ۱۴۰۱ ایجاد شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها