کد خبر: 531478
|
۱۴۰۰/۱۰/۲۰ ۱۰:۳۰:۳۲
| |

علی پور،نماینده مجلس مطرح کرد:

اخذ مالیات از لاکچری نشینان و لوکس سواران در سال آتی

رئیس کمیته مالیات و عوارض کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۱، گفت: مجلس مصوبه اخذ مالیات از خودروهای لوکس را در بودجه ۱۴۰۰ مصوب کرد و اکنون در ماه های پایانی سال سازمان امور مالیاتی اقدام به دریافت مالیات از این خودروها خواهد کرد

اخذ مالیات از لاکچری نشینان و لوکس سواران در سال آتی
کد خبر: 531478
|
۱۴۰۰/۱۰/۲۰ ۱۰:۳۰:۳۲

محمد علی پور رئیس کمیته مالیات و عوارض کمیسیون تلفیق بودجه سال 1401 با اشاره به اعلام رئیس سازمان امور مالیاتی برای دریافت حدود 5 هزار و 600 میلیارد تومان مالیات از محل شناسایی 550 هزار خودرو لوکس، گفت: مجلس در بودجه سال 1400 مصوبه اخذ مالیات از خودروهای لوکس را قرار داد که براساس  آن راهنمایی و رانندگی مسئول شناسایی و معرفی این خودروها به سازمان امور مالیاتی شد.

به گزارش خانه ملت، نماینده مردم ماکو و چالدران در مجلس ادامه داد: سازمان امور مالیاتی نیز اکنون اعلام کرده که خودروهای مورد نظر در کشور شناسایی شده و به زودی مالیات سالیانه آن ها اخذ خواهد شد، براین اساس خودروهای بالاتر از یک میلیارد تومان مشمول مالیات شده البته میزان دریافت مالیات از این خودروها با افزایش قیمت خودرو، افزایش پیدا می کند.

وی تصریح کرد: در این راستا خودروها با قیمت یک میلیارد تومان به بالا باید براساس آیین نامه دولت مالیات پرداخت کنند و به همین ترتیب با افزایش قیمت خودرو میزان مالیات نیز افزایش پیدا می کند.

علی پور اظهار کرد: دولت در بودجه سال 1401 اخذ مالیات از خودروها و منازل لوکس را قرار داده و مجلس نیز تلاش می کند تا این موضوع به تصویب برسد. همچنین در صورت عدم پرداخت مالیات توسط مودیان مشمول این قانون، آن ها موظفند در زمان نقل و انتقال خودرو، مالیات خود را پرداخت کنند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها