کد خبر: 531222
|
۱۴۰۰/۱۰/۱۹ ۰۹:۱۴:۴۱
| |

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

مالیات‌های لایحه بودجه، خالی کردن جیب مردم است

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با انتقاد از سیاستهای مالیاتی دولت در لایحه بودجه ۱۴۰۱ گفت: شرایط مالیات در این لایحه از مردم پول گرفتن و جیب مردم را خالی کردن است.

مالیات‌های لایحه بودجه، خالی کردن جیب مردم است
کد خبر: 531222
|
۱۴۰۰/۱۰/۱۹ ۰۹:۱۴:۴۱

مهرداد گودرزوند چگینی،عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس در مخالفت با کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۱ عنوان کرد: دولت تلاش دارد بخشی از مشکلاتی را که از دهه های گذشته به او منتقل شده، در لایحه بودجه لحاظ کرده و رفع کند. اما همگی باید توجه داشته باشیم که توجه به این لایحه باید با واقعیت باشد. اگرچه این لایحه نقاط مثبت زیادی دارد اما همچنین می تواند مشکلات عدیده ای را برای جامعه ایجاد کند.

به گزارش ایسنا، نماینده مردم رودبار در مجلس با اشاره به موضوع حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی در لایحه بودجه عنوان کرد: هرکجا خواستیم یک موضوع دو نرخی را به یک نرخی تبدیل کنیم شاهد این بودیم که یک شوک به بازار وارد شده است و بر تورم کشور افزوده شده است. حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی باید با لحاظ جایگزین آن باشد. دولت در این خصوص می گوید پرداخت های نقدی را جایگزین قرار می دهیم که این خود آثار خوبی بر جامعه ما ندارد. دولت در دو ماه گذشته هیچ مدلی برای پرداخت نداشته است.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه کم کردن ردیفهای بودجه نکته بعدی این لایحه است، ادامه داد: این موضوع چانه زنی و لابی گری را افزایش می دهد و موجب رانت و از بین رفتن شفافیت می شود. موضوع مالیاتها نکته بعدی است هنگامی که شرایط اقتصادی کشور در شرایط رکود می باشد، گرفتن این مالیاتها به معنای خالی کردن جیب مردم و پول گرفتن از مردم می باشد، این مالیاتها بر سفره مردم فشار می آورد و مشکلات زیادی را ایجاد خواهد کرد.

وی عنوان کرد: در لایحه بودجه در حوزه افزایش حقوق، میانگین ۱۰ درصدی در نظر  گرفته شده، این در حالی است که این افزایش در برنامه توسعه متناسب با تورم پیش بینی شده است. از سوی دیگر در این لایحه افزایش مدت خدمت نیز از ۳۰ سال به ۳۲ سال مورد توجه بوده و باید مشخص شود این موضوع چه معنایی دارد؟.

گودرزوند چگینی در پایان اضافه کرد: لایحه بودجه نقاط قوتی نیز دارد چرا که ما در شرایط وخیم اقتصادی و تحریمها قرار داریم. جسارت دولت هم برای ورود به موضوع حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی ستودنی است اما این موضوع نباید به گونه ای رقم بخورد که موجب تحریک مردم شود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها