چرا ماشینچی بهترین شرکت کارشناسی خودرو است؟

شما از یک کارشناس خودو چه انتظاری دارید؟ تخصص، دقت، سرعت، اصالت، تضمین و به طور حتم قیمت مناسب. باید اعتراف کرد که فراهم کردن همه این ویژگی‌ها در یک مجموعه کارشناسی اگر نگوییم غیرممکن، کاری بسیار دشوار است. اما تمام انتظارات فوق و بیشتر از آن را در مجموعه کارشناسی ماشینچی پیدا خواهید کرد.

چرا ماشینچی بهترین شرکت کارشناسی خودرو است؟
کد خبر: 531241
|
۱۴۰۰/۱۰/۱۸ ۱۳:۲۰:۲۳

شما از یک کارشناس خودو چه انتظاری دارید؟ تخصص، دقت، سرعت، اصالت، تضمین و به طور حتم قیمت مناسب. باید اعتراف کرد که فراهم کردن همه این ویژگی‌ها در یک مجموعه کارشناسی اگر نگوییم غیرممکن، کاری بسیار دشوار است. اما تمام انتظارات فوق و بیشتر از آن را در مجموعه کارشناسی ماشینچی پیدا خواهید کرد.

تردیدی نیست که این روزها کارشناسی پیش از خرید و معامله خودرو تبدیل به یک استاندارد شده است. معیاری قابل‌قبول برای هر دو طرف خریدار و فروشنده که دست‌کم نباید نظری بالاتر از آن ارائه شود.

یک کارشناس خودرو کار خود را از بررسی ظاهری خودرو شروع می‌کند و سپس به سلامت فنی خودرو می‌رسد. اما آنچه در این میان باب شده عدم قیمت‌گذاری از سوی کارشناس است، حتی برای آن‌ها که با وام خودرو محصول موردنظر خود را خریده‌اند. به عبارت دیگر خریدار و فروشنده یا نظر کارشناس را معیار می‌دانند و یا به آن توجهی نمی‌کنند.

در حال حاضر کارشناسی تضمینی خودرو شامل یک چک لیست بلندبالا از موارد ریز و درشت فنی و ظاهری است. درست مانند همان چیزی که واحد QC و PDI در شرکت‌های خودروسازی انجام می‌دهند. حتی همان کارهای ساده‌ای که از پس خریداران آماتور برمی‌آید نیز در این لیست وجود دارد. از تست سلامت بوق و راهنما گرفته تا روشن و خاموش شدن چراغ‌های خودرو. به مرور پروسه کارشناسی خودرو سازوکاری پیچیده به خود گرفت. مؤسسات و شرکت‌هایی مخصوص این کار آمدند و حتی نرخ مصوبی نیز برای انواع مدل بر حسب وارداتی و داخلی تنظیم شد. در حقیقت قوانینی وضع شد که قانون‌گذاری نداشتند.

ماشینچی؛ پدیده نوین کارشناسی خودرو

کارشناسان خودرو حالا پا را فراتر گذاشته‌اند. قیمت‌گذاری بر حسب معیارهایی که ملموس نیست، موجب بروز برخی از مشکلات شده است. شاید هنوز برای لفظ مافیا زود باشد ولی شرکت‌های کوچک و بزرگی هستند که در اقدامی هماهنگ قیمت برخی از خودروهای دست دوم را در بازار تعیین می‌کنند. موج‌سواری بر بازار آشفته و متلاطم قیمت خودرو و کوبیدن بر طبل محبوبیت خودروهای کارکرده، نتیجه‌ای جزء آشفته‌تر کردن شرایط فعلی در پی ندارد. کارشناسی خودرو در حال تبدیل شدن به یک معیار است. معیاری که البته هیچ استاندارد و قواعد رسمی در پشت خود نمی‌بیند.

حالا در چنین فضایی مه‌آلودی که هم برخی شرکت‌ها درحال سودجویی از آن هستند و هم مالکان خودروها نمی‌دانند چگونه و به کدامیک از آن‌ها باید اعتماد کرد، شرکت ماشینچی به میدان آمده است.

ماشینچی، صرفا یک شرکت کارشناسی خودرو نیست؛ یک پدیده است، یک تفکر جدید و نوآورانه است که توانسته با شفاف‌سازی فضای معاملات خودرو، اطمینان بخشی به خریداران خودرو، ریسک معامله و خرید و فروش خودرو را به کمترین میزان ممکن برساند.

2

کارشناسی 360 درجه خودرو فقط در ماشینچی

باید اعتراف کرد که بسیاری از شرکت‌هایی که ادعای کارشناسی خودرو دارند، عملیات بررسی و ارزیابی خود را با ارسال یک کارشناس موتورسوار و در کنار خیابان انجام می‌دهند. اما در ماشینچی، صفر تا صد خودرو ارزیابی می‌شود، اما نه توسط یک یا دو نفر، بلکه توسط تیمی از کارشناسان خودرو که هرکدام، مسئول بررسی و ارزیابی مشکلات الکترونیکی، مشکلات فنی و مکانیکی و همچنین مشکلات ظاهری خودرو هستند. به همین دلیل است که اصطلاح «کارشناسی 360 درجه» برای نخستین‌بار توسط ماشینچی، معرفی شده است. آنهایی که تجربه استفاده از خدمات کارشناسی خودرو ماشینچی را دارند، متوجه تفاوت‌های عملکرد این شرکت با سایر شرکت‌های کارشناسی خودرو شده‌اند.

کارشناسی خودرو در خیابان؟

در ماشینچی، چیزی به اسم کارشناسی در محل یا کارشناسی در کوچه و خیابان، معنی و مفهومی ندارد چراکه خودروها باید الزاما به مرکز کارشناسی این شرکت مراجعه کنند. در این مرکز ، از دستگاه‌ها و تجهیزات الکترونیکی متعددی برای ارزیابی سلامت خودروها استفاده می‌شود. به عنوان مثال، تست معاینه موتور، تست مجموعه تعلیق جلو و عقب، تست ترمزها، تست آج لاستیک، تست روشنایی چراغ‌ها و همچنین بازدید کف خودرو با استفاده از جک بالابر، ازجمله آزمون‌هایی است که با کمک تجهیزات و دستگاه‌های خاصی در ماشینچی، روی خودروها انجام می‌شود. اکنون به نظر نمی‌رسد که انجام این کارها در گوشه و کنار خیابان و با ابزار ساده کارشناسان موتوری شدنی باشد. همچنین برای اطمینان بیشتر مالکان خودروها، تمام فرآیند کارشناسی خودرو ماشینچی، تحت پوشش بیمه قرار دارد.

فرصت ندارید؟ ماشینچی پیش شما می‌آید

ماشینچی حتی برای آنهایی که وقت و زمان کافی برای مراجعه به مرکز کارشناسی این شرکت را ندارند نیز راه‌حلی دارد. این افراد می‌توانند از سرویس خودروبر ماشینچی استفاده کنند. به این ترتیب که خودروبر به محل هماهنگ شده توسط مشتری رفته و سویچ را از مالک خودرو تحویل گرفته و سپس آنرا به مرکز کارشناسی منتقل می‌کند. پس از پایان کار نیز خودرو بر دوباره به محل مشتری برگشته و خودرو را تحویل می‌دهد.

همچنین برای امنیت هرچه بیشتر، خودروبر تا سقف 5 میلیارد تومان بیمه شده است. بنابراین در صورت بروز هرگونه اتفاق ناگهانی نیز همه چیز تحت پوشش بیمه خواهد بود.

3

بالاترین ضمانت گزارش کارشناسی

یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های خریداران خودرو، گزارش کارشناسی خودروست که هم درباره «مدت زمان اعتبار آن» و هم درباره «ضمانت صحت آن» است. البته این دغدغه کاملا درست و به‌جاست چراکه متاسفانه بسیاری از شرکت‌های کارشناسی خودرو، هیچ مسئولیتی در قبال گزارش کارشناسی خودروها را قبول نمی‌کنند یا اگر هم قبول کنند، تنها بخش ناچیزی از خسارت وارده به خریدار (بر اثر اشتباه کارشناس) را جبران می‌کنند. اما ماشینچی، این دغدغه خریداران خودرو را به خوبی درک کرده و برای اطمینان‌بخشی به آنها، دو کار بسیار جالب انجام داده است.

نخست آنکه ماشینچی، مدت زمان اعتبار گزارش کارشناسی خودرو را به حداکثر رسانده است طوری که هم‌اکنون، بیشترین زمان اعتبار گزارش را در میان تمامی شرکت‌های کارشناسی خودروی ایران دارد. دیگر آنکه ماشینچی، گزارش کارشناسی خودرو را تحت پوشش بیمه ایران درآورده است. به این معنی که در صورت بروز اشتباه توسط تیم کارشناسان ماشینچی، بیمه ایران تا سقف 500 میلیون تومان می‌تواند جبران خسارت کند. تا به حال از خودتان پرسیده‌اید که چرا مابقی شرکت‌های کارشناسی خودرو، چنین تعهدی را برای گزارش کارشناسی خودشان ندارند؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها