کد خبر: 530951
|
۱۴۰۰/۱۰/۱۸ ۰۷:۴۱:۰۴
| |

محمد صالح جوکار، نماینده مردم یزد در مجلس:

تشکیل صندوق‌های پیشرفت و عدالت کار جدیدی در لایحه بودجه ۱۴۰۱ است

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: ما هرچه بتوانیم از تمرکز گرایی در لایحه بودجه بکاهیم و بودجه را به استان ها واگذار کرده و دولت بیشتر نقش نظارتی و مدیریتی داشته باشد، بودجه بیشتر به بار خواهد نشست.

 تشکیل صندوق‌های پیشرفت و عدالت کار جدیدی در لایحه بودجه ۱۴۰۱ است
کد خبر: 530951
|
۱۴۰۰/۱۰/۱۸ ۰۷:۴۱:۰۴

 

محمد صالح جوکار ،رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی درباره نقاط قوت لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور، بیان کرد: در لایحه بودجه ۱۴۰۱ که از سوی دولت ارائه شده است، هزینه های جاری کشور کاهش یافته است. از سوی دیگر در این لایحه انتشار اسناد خزانه و اوراق کاهش یافته است که یک مزیت به شمار می رود چراکه تورم کمتری را به دنبال خواهد داشت.

به گزارش ایسنا، وی در ادامه اظهار کرد: از سوی دیگر تشکیل صندوق های پیشرفت و عدالت یک کار نو و جدیدی است که در لایحه بودجه پیش بینی شده و می تواند مبنای توسعه بر پایه عدالت در سطح استان ها باشد. توجه کردن به استان ها و تخصیص بودجه به خود استان ها از دیگر نقاط قوت لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ است.

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: مجلس قطعا باید هم روی منابع درآمدی و هم بر روی مصارف در بررسی لایحه بودجه تمرکز داشته باشد. ما باید کسری بودجه را در سال ۱۴۰۱ مرتفع کنیم و دیگر با کسری بودجه مواجه نباشیم. نکته بعدی این است که ما هرچه بتوانیم از تمرکز گرایی در لایحه بودجه بکاهیم و بودجه را به استان ها واگذار کرده و دولت بیشتر نقش نظارتی و مدیریتی داشته باشد، بودجه بیشتر به بار خواهد نشست.

جوکار در پایان تاکید کرد: زمانی که بودجه در سطح ملی تعریف می شود ولی پروژه ها در سطح استان ها است، غالبا بودجه حیف و میل شده و در این میان رانت و فساد نیز شکل می گیرد. بنابراین باید در لایحه بودجه پروژه های ملی را به خود استان ها واگذار کنیم.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها