کد خبر: 530225
|
۱۴۰۰/۱۰/۱۳ ۱۳:۳۱:۳۸
| |

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس:

وزیر راه با حضور در کمیسیون عمران به سوالات نمایندگان پاسخ داد

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفت: وزیر راه و شهرسازی با حضور در کمیسیون به سوالات نمایندگان در خصوص وضعیت نامناسب راه‌های مواصلاتی و مشکلات مسکن مهر پاسخ داد.

وزیر راه با حضور در کمیسیون عمران به سوالات نمایندگان پاسخ داد
کد خبر: 530225
|
۱۴۰۰/۱۰/۱۳ ۱۳:۳۱:۳۸

عبدالجلال ایری  در تشریح نشست روز دوشنبه ( 13 دی ماه ) کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از حضور رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی و معاونان این وزارت‌خانه در کمیسیون خود خبر داد و گفت: آقای قاسمی صبح امروز برای پاسخ به سوالات نمایندگان مردم در خصوص وضعیت نامناسب راه‌های مواصلاتی و مشکلات مسکن مهر حوزه‌های انتخابیه در کمیسیون عمران حضور پیدا کرد.

به گزارش خانه ملت، این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی افزود: در ابتدای جلسه آقای فروردین نماینده مردم فیروزآباد، فراشبند، قیر و کارزین در مجلس مشکلات راه‌های مواصلاتی منطقه خود را مطرح کرده و ابعاد آن مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

نماینده مردم کردکوی، ترکمن، بندرگز، گمیشان تصریح کرد: مقرر شد با همکاری وزارت خانه های نفت و راه اعتبارات مورد نیاز برای تکمیل باند دوم محور فیروزآباد - شیراز که محل تردد کامیون های حامل انرژی است، تامین و تا پایان سال به بهره برداری برسد. همچنین مقرر شد تا پایان بهمن ماه بلوک نیوجرسی در طول 6 کیلومتر محور قیر به کازرون توسط وزارت راه نصب و تا پایان سال نیز پل روستای خبره احداث و به بهره برداری برسد همچنین محور فیروز آباد میمند سیمکان که نیمه کاره و کُند در حال انجام بوده و تلفات زیادی دارد تا اردیبشهت ماه  1401 به اتمام برسد.

 وی ادامه داد: همچنین آقای جهان آبادی نماینده مردم تربت‌جام و تایباد و باخرز و صالح آباد، مشکلات مربوطه به محورهای منتهی به گمرک دوغارون را مطرح کرده و از وزیر نفت درخواست توجه ویژه به راه‌های این منطقه داشته باشد. همچنین به مشکلات موجود در مسکن مهر 496 واحدی شهرستان تایباد اشاره کرده و از بی توجهی و عدم پاسخگویی مدیر کل شهرسازی منطقه  و پیمانکار پروژه مذکور ابراز گلایه کرد. وزیر نیز قول پیگیری و رفع مشکلات متقاضیان این مساکن را داد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، در ادامه افزود: آقای غضنفرآبادی نماینده مردم بم، ریگان، فهرج و نرماشیر و خانم قاسمی پور نماینده مردم مریوان و سروآباد مشکلات معابر و راه‌های مواصلاتی مناطق خود را عنوان کردند که به دلیل ترافیک بالا و نا ایمن بودن تلفات جانی بسیاری را سالانه به همراه دارد. وزیر راه نیز قول داد، مشکلات این محورهای مواصلاتی را پیگیری و حل نماید.  

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس خاطرنشان کرد: در پایان وزیر راه و شهرسازی گزارشی از وضعیت پیشرفت طرح نهضت ملی مسکن ارائه کرد، طبق گزارش وی بیش از 200 هزار واحد مسکن مهر هنوز درگیر مشکلات حقوقی، تعاونی و ... بوده و وزارت راه پیگیر رفع مشکلات و تعیین تکلیف واحدها است.از طرفی طبق گفته وی مجموعه ثبت نام کنندگان مسکن ملی و طرح نهضت ملی به 3 میلیون 800 هزار نفر می‌رسد و هم اکنون 520 هزار واحد مربوط به طرح ملی مسکن با پیشرفتی به صورت میانگین 12 درصدی درحال اجرا بوده و عملیات ساخت 300 هزار واحد مسکونی نیز در مناطق مختلف کشور از جمله یزد، قم، زنجان و اراک وکرمانشاه و .. آغاز شده است. /

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها