کد خبر: 530180
|
۱۴۰۰/۱۰/۱۳ ۱۱:۴۰:۰۸
| |

موسوی لارگانی،نماینده مجلس:

قانون مجلس موجب رونق صنعت طلا می‌شود

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه براساس اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده توسط مجلس از امروز تنها از سود و اجرت ساخت طلا ۹ درصد مالیات دریافت می‌شود، گفت: با حذف مالیات بر ارزش افزوده از اصل طلا شاهد رونق صنعت طلا خواهیم بود.

قانون مجلس موجب رونق صنعت طلا می‌شود
کد خبر: 530180
|
۱۴۰۰/۱۰/۱۳ ۱۱:۴۰:۰۸

سیدناصر موسوی لارگانی  با اشاره به اجرایی شدن قانون مالیات بر ارزش افزوده از امروز، گفت: قانون مالیات بر ارزش افزوده 5 سال آزمایشی اجرایی شد و سال گذشته این قانون در مجلس یازدهم به صورت دائمی تصویب شد.

به گزارش خانه ملت، نماینده مردم فلاورجان در جلس شورای اسلامی افزود: پیش از تصویب قانون دائمی مالیات بر ارزش افزوده مردم و طلافروشان گلایه‌های بسیاری نسبت به اخذ این نوع مالیات از اصل طلا داشتند به زعم فروشندگان از آنجا که از اصل طلا 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده اخذ می‌شود، خریداران طلا کاهش پیدا کرده و تعداد زیادی از طلافروشی‌ها به تعطیلی کشیده شده‌اند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه پیش از دائمی شدن قانون مالیات بر ارزش افزوده، از کل فاکتور طلای خریداری شده مالیات بر ارزش افزوده اخذ می‌شد که رقم آن بسیار زیادی است، ادامه داد: اخذ مالیات بر ارزش افزوده از اصل طلا موجب کاهش صادارت طلا شده است.

وی اضافه کرد: براساس اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده توسط مجلس شورای اسلامی از امروز تنها از سود و اجرت ساخت طلا 9 درصد مالیات دریافت می‌شود که این امر می‌تواند مشوقی برای سرمایه‌گذاری در صنعت طلا باشد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: با حذف مالیات بر ارزش افزوده از اصل طلا شاهد رونق صنعت طلا خواهیم بود البته باید این قانون برای مردم تبیین شود تا اطلاع لازم در این زمینه در اختیار آن‌ها قرار گیرد

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها