کد خبر: 428381
|
۱۳۹۹/۰۶/۰۳ ۱۲:۰۵:۰۶
| |

سیگنال مثبت مجلس برای بورس

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: مالیات بر عایدی سرمایه شامل سپرده‌های بانکی و بازار سرمایه نمی‌شود.

سیگنال مثبت مجلس برای بورس
کد خبر: 428381
|
۱۳۹۹/۰۶/۰۳ ۱۲:۰۵:۰۶

اعتمادآنلاین| محسن علیزاده عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به بررسی طرح مالیات بر عایدی سرمایه در این کمیسیون اظهار داشت: در جلسه اخیر کمیسیون اقتصادی، کلیات طرح مالیات بر عایدی سرمایه تصویب و مقرر شد در جلسات بعدی جزئیات طرح مذکور بررسی شود و پس از تصویب آن طرح برای ارزیابی در جلسه علنی تقدیم هیئت رئیسه شود.

وی با بیان اینکه پس از استماع نظرات نمایندگان پیرامون طرح مذکور اعضای کمیسیون مالیات بر سپرده‌های بانکی و بازار سرمایه را از این طرح حذف کردند افزود: در لایحه دولت اخذ مالیات از بازار سرمایه و سپرده‌های بانکی نیز وجود داشت که اعضای کمیسیون با این بخش مخالفت کردند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در تشریح جزئیات بخشی از این طرح اظهار داشت: در این طرح در مرحله اول مالیات بر عایدی سرمایه با تمرکز بر املاک و مستغلات است و در مرحله بعد سکه، طلا و ارز نیز به آن اضافه می‌شود.

علیزاده در تشریح یکی از فواید طرح مذکور بیان داشت: اجرای دقیق و درست این طرح جلوی افزایش بی‌رویه قیمت‌ها را در بازار مسکن، ارز، طلا و سکه خواهد گرفت.

نماینده مردم سپیدان در مجلس تصریح کرد: یکی از محورهای مربوط به اصلاح ساختار بودجه بحث اصلاح نظام مالیاتی است که ضرورتی است راه‌های جدیدی برای درآمدهای مالیاتی ایجاد شود که تصویب و اجرای طرح مالیات بر عایدی سرمایه یکی از مهمترین آنهاست.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها