کد خبر: 529797
|
۱۴۰۰/۱۰/۱۱ ۱۲:۱۱:۴۰
| |

بلیچینگ دندان بهتر است یا کامپوزیت دندان؟

راهکارهای متفاوتی برای ایجاد دندان های سفید و زیبا وجود دارد، که رایج ترین آن ها شامل بلیچینگ یا سفید کردن دندان و کامپوزیت دندان است.

بلیچینگ دندان بهتر است یا کامپوزیت دندان؟
کد خبر: 529797
|
۱۴۰۰/۱۰/۱۱ ۱۲:۱۱:۴۰

افراد زیادی هستند که دندان های کدر، زرد رنگ و یا بد رنگ دارند، که این حالت ناشی از سیگار کشیدن، مصرف غذاهای نامناسب، مسواک نزدن، مصرف داروهای بدون نسخه و یا پیر شدن و بالا رفتن سن است. راهکارهای متفاوتی برای ایجاد دندان های سفید و زیبا وجود دارد، که رایج ترین آن ها شامل بلیچینگ یا سفید کردن دندان و کامپوزیت دندان می باشد.

کامپوزیت دندان

کامپوزیت دندان یکی از روش های محبوب در اصلاح طرح لبخند میباشد و لبخند افراد را زیباتر جلوه می دهد. کارایی کامپوزیت دندان  تنها به سفید کردن دندان ها ختم نمیشود، بلکه مشکلاتی مانند لکه دار بودن دندان ها، زرد بودن دندان ها، ترک خوردگی و بد فرمی دندان  را نیز از بین خواهد برد. کامپوزیت دندان از استحکام بسیار بالایی برخوردار است و فرد به خوبی میتواند علاوه بر لذت بردن از لبخند درخشان و زیبای خود، از خوردن خوراکی های مورد علاقه خود لذت ببرد؛ هرچند واضح است که باید از عاداتی چون جویدن ناخن، جویدن اشیا سخت و مواردی از این دست خودداری شده و رعایت بهداشت دهان و دندان نیز تاثیر شگرفی بر دوام بیشتر کامپوزیت دندان خواهد داشت.

ویژگی های کامپوزیت دندان

  • سفید کردن دندان ها
  • رفع کج بودن و بی نظمی جزئی دندان‌ ها
  • از بین بردن لکه های زرد و خاکستری
  • ترمیم ترک های موجود بر روی دندان یا لب  پریدگی ها و شکستگی دندان ها

بلیچینگ دندان یا سفید کردن دندان

بلیچینگ دندان یا سفید کردن دندان

بلیچینگ دندان که ازآن تحت عنوان سفید کردن دندان نیز یاد میشود از دیگر روش های رایج در دندانپزشکی زیبایی به حساب می آید که عمدتا به منظور اصلاح تغییر رنگ دندان ها و برطرف کردن لکه روی دندان ها کاربرد دارد. بلیچینگ دندان کمک میکند که دندان های فرد زیباتر و سفیدتر به چشم بیاید و باعث زیبایی بیشتر چهره فرد و لبخند گیرای او میشود.

روش های بلیچینگ دندان

بلیچینگ دندان بسیار راحت و کم هزینه می باشد. روش انجام بلیجینگ به دو روش در منزل (هوم بلیچینگ) و در مطب دندانپزشک (آفیس بلیچینگ) انجام می شود. همان طور که اشاره شد کار بلیچینگ، سفید کردن دندان ها و رفع بد رنگی های دندانی است که ممکن است در اثر مصرف دخانیات، عدم رعایت بهداشت صحیح دهان و دندان و مواردی از این دست به وجود آمده باشد  که در ادامه با انواع روش های آن آشنا خواهید شد.

بلیچینگ دندان در منزل

بلیچینگ دندان در منزل به گونه ای است که دندانپزشک شما یک قالب سفارشی برای سفید کردن دندان های شما در منزل آماده می کند و در اختیار شما قرار می دهد. همچنین دستورالعمل های لازم برای سفید کردن دندان را در اختیار شما قرار خواهد داد که این روش نتیجه خود را بعد از چند هفته به شما نشان می دهد.

بلیچینگ دندان در مطب

سفید کردن دندان در مطب معمولاً طی یک جلسه انجام می شود که در این جلسه، دندانپزشک بلیچینگ دندان  بر روی لثه فرد برای جلوگیری از آسیب ها، ژل مخصوصی قرار می دهد که پس از آن مواد سفید کننده را بر روی دندان ها می گذارد. همچنین دندانپزشک زیبایی ترمیمی در تهران یا سایر شهرها، از ماده ای به نام پروکسید هیدروژن برای سفید کردن دندان ها بهره میگیرد که روشی بسیار بی خطر و در عین حال سریع  برای زیباتر کردن لبخند فرد میباشد.

تفاوت بین کامپوزیت دندان و بلیچینگ دندان

تفاوت بین کامپوزیت دندان و بلیچینگ دندان

در مواردی که فرد دچار بدفرمی دندان، بی نظمی های جزئی و مشکلاتی نظیر شکستگی دندان باشد بلیچینگ دندان نمیتواند روش مناسبی برای فرد باشد، زیرا همان طور که ذکر شد بلیچینگ دندان به منظور سفید کردن دندان ها کاربرد دارد و نمیتواند فرم دندان ها اصلاح کند. در چنین مواردی بهتر است فرد با مشورت متخصص دندانپزشکی زیبایی خود، از کامپوزیت دندان برای زیبایی لبخند خود کمک بگیرد.

دوام و طول عمر بلیچینگ دندان بیشتر است یا کامپوزیت دندان؟

بلیچینگ دندان در کنار تمامی مزایایی که دارد، طول عمر چندانی ندارد و ماندگاری آن ها بر روی دندان ها کمتر از کامپوزیت است، این در صورتی است که  کامپوزیت دندان می تواند  ۱۰ سال یا حتی بیشتر ماندگاری داشته باشد. میزان ماندگاری کامپوزیت و بلیچینگ به مراقب های فرد به شدت وابسته است. خوردن مداوم میوه ها و خوراکی های حاوی رنگ دانه، نوشیدنی هایی مانند چای و قهوه، استعمال دخانیات، عدم بهداشت صحیح دهانی همگی میتواند میزان ماندگاری این روش ها را تحت تاثیر قرار دهد.

قیمت کامپوزیت دندان در مقایسه با بلیچینگ دندان

شباهت کامپوزیت و بلیچینگ دندان در این است که هر دو می توانند باعث زیبایی لبخند و سفید شدن دندان شوند اما بنا به دلایلی قیمت این دو با یکدیگر متفاوت است. کامپوزیت دندان‌ همان طور که پیش از این ذکر شد کارایی بیشتری دارد و بنابراین عجیب نیست که گفته شود قیمت کامپوزیت دندان نسبت به بلیچینگ دندان بیشتر است.

انتخاب بهترین متخصص برای انجام کامپوزیت و بلیچینگ دندان

انتخاب بهترین دکترکامپوزیت دندان یا متخصص بلیچینگ دندان از جمله موارد ضروری است که باید با دقت خاصی صورت گیرد. دکتر سید رضا خسروانی دندانپزشک و متخصص خبره حوزه دندان پزشکی زیبایی و ترمیمی با تجربه کاری که دارند می تواند یک کامپوزیت یا بلیچینگ فوق العاده را بروی دندان های شما انجام دهند. کیفیت کار عالی و قیمت مناسب درکنار امکان پرداخت اقساطی  از جمله خدماتی هست که دکتر خسروانی برای بیماران خود ارائه می دهند. کیس های درمانی موفق  بیشمار ایشان که در وبسایت رسمی دکتر خسروانی به آدرس doctorkhosravani.com  قابل مشاهده است خود گواهی بر تبحر ایشان در این حوزه دارد.

نتیجه گیری

کامپوزیت دندان و بلیچینگ به خاطر تاثیرات شگرفی که بر زیبایی لبخند و افزایش اعتماد به نفس افراد دارند امروزه از محبوبیت زیادی برخوردار هستند. کامپوزیت دندان کارایی هایی بیشتری نسبت به بلیچینگ دندان دارد و از هزینه بالاتری برخوردار است. این کارایی شامل اصلاح لکه روی دندان ها، از بین بردن رنگ  زرد و بد رنگی دندان ها، رفع شکستگی و ترک دندان ها می باشد، اما بلیچینگ دندان نیز نسبت به هزینه و قیمتی که دارد بسیار مفید و پر کاربرد بوده  و برای سفید کردن و درخشش بیشتر دندان ها کاربرد دارد.

سؤالات متداول

آیا کامپوزیت دندان دارای رنگ های گوناگونی است؟

بله با توجه به رنگ پوست و دندان افراد، دندانپزشک متخصص از طیف رنگ های مختلفی شبیه به رنگ دندان های طبیعی فرداستفاده میکند. برای انتخاب کردن رنگ کامپوزیت باید توجه کرد که رنگی کاملا طبیعی باشد و بیش از حد از رنگ پوست افراد سفیدتر نباشد.

انجام کامپوزیت دندان در دوران بارداری برای خانم ها عوارض دارد؟

تمامی درمان های دندانپزشکی از جمله کامپوزیت برای خانم های باردار هیچ ضرری ندارد و با مشورت متخصص می توان از آنها بهره گرفت.

چگونه بهترین دندانپزشک زیبایی برای بلیچینگ دندان را پیدا کنیم؟

برای دانستن این موضوع باید تحقیق های زیادی انجام دهید و توصیه ما به شما این است که از خدمات دندانپزشکان متبحری همچون دکتر رضا خسروانی بهره بگیرید، چراکه بسیار باتجربه و ماهر در کارهایشان هستند که دارای رتبه های برتر بورد تخصصی و سوابق درمانی موفق پرشماری هستند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها