مصطفی طاهری، نماینده مجلس:

حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی فشاری به اقشار ضعیف وارد نمی‌کند

عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: با ایجاد ساختارهای لازم حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی فشاری به مردم نخواهد آمد.

حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی فشاری به اقشار ضعیف وارد نمی‌کند
کد خبر: 529578
|
۱۴۰۰/۱۰/۱۰ ۱۰:۳۶:۳۲

مصطفی طاهری عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به موضوع حذف ارز 4200 تومانی در لایحه بودجه سال 1401، اظهار کرد:یکی از نگرانی‌هایی که در این زمینه وجود دارد بحث دارو است که با تمهیداتی که اندیشیده شده فشاری به مردم و به ویژه اقشار ضعیف و کم‌درآمد نخواهد آمد، مردم در زمینه دارو نگرانی نداشته باشند.

به گزارش تسنیم، وی با بیان اینکه تاکنون اختصاص ارز ترجیحی به درستی اجرایی نشده است، افزود: همه در رابطه با اینکه ارز دولتی به هدف نمی‌رسید توافق دارند چرا که بسیاری از اجناس که ارز دولتی به آنها اختصاص می‌یافت با قیمت‌های بالا به دست مردم می‌رسد لذا این موضوع باید اصلاح شود.

عضو کمیسیون صنایع مجلس ادامه داد: برای مثال در زمینه دارو ، ما به همه داروها یارانه می‌دهیم در نتیجه بخش عمده‌ای از داروها قاچاق می‌شود یا بعضا افراد دارویی را نیاز ندارند و یا به میزان بیشتر از نیاز خود می‌خرند در نتیجه بیت‌المال به هدر می‌رود.

طاهری با بیان اینکه اکثر کارشناسان مطرح می‌کنند که حمایت باید در انتهای زنجیره صورت گیرد، گفت:حمایت از بیماران در رابطه با دارو از طریق بیمه‌ها انجام خواهد شد برای مثال اگر دارویی پس از حذف ارز دولتی افزایش قیمت پیدا می‌کند این اختلاف قیمت توسط بیمه‌ها پرداخت و جبران می‌شود.

وی بیان کرد: بنابراین با ایجاد و راه اندازی سامانه‌ها مربوط به بهداشت و درمان و همچنین با راه‌اندازی نسخه الکترونیکی و به عبارتی با بر‌خط شدن همه بخش‌ها و همچنین حمایت 2 و نیم میلیاردی دلار از دارو و تجهیزات در انتهای زنجیره توسط بیمه‌ها انجام شود می‌توان جلوی نوسانات قیمت را گرفت و دیگر فشاری به مردم و به ویژه اقشار ضعیف در زمینه تامین دارو نخواهد آمد.

نماینده زنجان در مجلس تاکید کرد فرق این مدل با روش قبلی این است که دیگر قاچاق و از بین رفتن داروها در خانه‌ها اتفاق نمی افتد و یارانه‌ای که اختصاص می‌یافت به هدف خود می‌رسد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها