کد خبر: 496387
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۷ ۰۹:۳۴:۵۲
| |

طاهری، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

شرکت در انتخابات تکلیف شرعی است و ترک آن گناه کبیره است

یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تاکید کرد: شرکت در انتخابات درکنار اهمیت سیاسی ای که دارد یک تکلیف شرعی بوده و ترک آن گناه کبیره است.

شرکت در انتخابات تکلیف شرعی است و ترک آن گناه کبیره است
کد خبر: 496387
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۷ ۰۹:۳۴:۵۲

اعتمادآنلاین| مصطفی طاهری درباره فضای سیاسی و اجتماعی روز منتهی به انتخابات 28 خرداد و با تاکید بر لزوم مشارکت حداکثری در این انتخابات عنوان کرد: کشور ما در این حوزه با برخی از دیگر کشورها متفاوت است، ممکن است برخی کشورها به این صورت مردم را پشتوانه کشور تلقی نکنند اما در کشور ما پشتوانه امنیت ملی مردم هستند نه ثروت و قدرت نظامی، آن چه که تا امروز موجب شده خیلی از ابرقدرت ها جرات چپ نگاه کردن به کشور ما را نداشته باشند این بوده که پشتوانه این نظام مردم هستند.

به گزارش ایسنا، وی افزود: در مقاطع مختلف، راهپیمایی ها و انتخابات ها این مهم نمایان می شود، البته این موضوع در انتخابات بیشتر مورد توجه است چراکه میزان مشارکت و همراهی کاملا در عرصه انتخابات مشخص می شود، معتقدم به هر میزان مشارکت ما بیشتر باشد سنگر دفاعی کشور ما در مقابل دشمنان بلندتر و همچنین مستحکم تر می شود.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: حکومت ما یک حکومت دینی است، در حکومت دینی برای مسائل سیاسی تکلیف شرعی هم داریم، چه بسا در این حوزه مسائل سیاسی - اجتماعی از بعد وزن تکلیفی بالاتر از مسائل فردی و انفرادی باشد، برای مثال قرآن به نماز خواندن دستور نمی دهد بلکه به اقامه نماز دستور می دهد و تاکید می کند نماز را به پا دارید.

نماینده مردم زنجان در مجلس شورای اسلامی در پایان بیان کرد: امامین انقلاب عدم شرکت در انتخابات را گناه کبیره می دانند، پس این موضوع تکلیف شرعی می باشد و ترک آن گناه کبیره است، خارج از مسائل شرعی و دینی هم اگر با نگاه ملی به آن توجه شود باید بدانیم این حضور تقویت کننده امنیت ملی و اقتدار ما در جهان است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها