کد خبر: 528966
|
۱۴۰۰/۱۰/۰۶ ۱۴:۲۱:۵۵
| |

سریلانکا ماهانه 5 میلیون دلار بدهی نفتی ایران را پرداخت می کند

سریلانکا 251 میلیون دلار بدهی به ایران را در قالب تهاتر چای پرداخت می کند و قرار است از ماه ژانویه ماهانه به ارزش 5 میلیون دلار چای به ایران بپردازد.

سریلانکا ماهانه 5 میلیون دلار بدهی نفتی ایران را پرداخت می کند
کد خبر: 528966
|
۱۴۰۰/۱۰/۰۶ ۱۴:۲۱:۵۵

ایران با سریلانکا توافق کرده است، بدهی 251 میلیون دلاری نفتی خود را در قالب چای «سیلان» بپردازد.

به گزارش فارس، رامش پاتیرانا وزیر زراعت سریلانکا اعلام کرد: قرار است چای برند سیلان  معادل بدهی نفتی از ماه ژانویه به ایران ارسال شود.

وی افزود: امیدواریم ماهانه بتوانیم به ارزش 5 میلیون دلار در قبال بازپرداخت بدهی‌های نفتی خود که از چهار سال گذشته معوق شده است بپردازیم.

وی تأکید کرد: این توافق به هیچ عنوان تحریم‌های آمریکا علیه ایران را نقض نمی‌کند، چرا که چای در گروه مواد غذایی طبقه‌بندی می‌شود و خارج از فهرست تحریم‌های آمریکا است. این توافق توسط پاتیرانا وزیر زراعت سریلانکا و علیرضا پیمان پاک رئیس سازمان توسعه تجارت ایران به امضا رسید.

پیمان پاک در حاشیه قرارداد اعلام کرده است ما برای بازپرداخت بدهی‌ها به توافق رسیدیم و قرار است ماهانه به ارزش 5 میلیون دلار محصول چای تولیدی سریلانکا را دریافت کنیم.

براساس این گزارش، سریلانکا سالانه 340 میلیون کیلوگرم چای تولید می‌کند و حدود 5 درصد جمعیت در این صنعت چندین میلیارد دلاری مشغولند که اکثر آنها از قشر زنان هستند.

همچنین ایران یکی از بزرگترین مصرف‌کنندگان چای جهان به شمار می‌رود و بخش زیادی از نیاز خود را از واردات تأمین می‌کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها