احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد:

۱۰ پیشنهاد بورسی در دولت تصویب شد

به گفته خاندوزی ، مقرر شد که ۱۰ درصد وجوه حاصل از عرضه سهام دولتی برای بازار گردانی همان سهام اختصاص یابد و بانک مرکزی نیز موظف شد نرخ تسعیر دارایی های ارزی بانک ها و موسسات اعتباری را حداکثر ۹۰ درصد سامانه نیمایی اعلام کند.

۱۰ پیشنهاد بورسی در دولت تصویب شد
کد خبر: 527679
|
۱۴۰۰/۰۹/۲۸ ۲۰:۳۱:۱۵

 وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه ۱۰ پیشنهاد بورسی در دولت تصویب شد، گفت: براساس این پیشنهادها مالیات نقل و انتقال سهام به صندوق تثبیت برگردانده و ۳۰ هزار میلیاردتومان هم به صندوق تثبیت بازار وارد می‌شود.

به گزارش ایرنا، «احسان خاندوزی»درگفت و گو با شبکه خبر افزود:در سال ۱۴۰۱ سقف قیمت گاز خوراک پتروشیمی‌ها معادل گاز صادراتی است.

وی افزود: همچنین سقف قیمت سوخت گاز صنایع عمده معادل ۴۰ درصد خوراک پتروشیمی درنظر گرفته شد. قیمت گاز صنایع سیمانی نیز۱۰ درصد قیمت خوراک پتروشیمی خواهد بود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی اظهارداشت: مالیات تولیدی‌ها ۵ درصد کم‌تر می‌شود و فرمول حقوق دولتی معادن تغییر نمی‌کند. ۱۰ درصد وجوه حاصل از عرضه اولیه دولتی برای بازارگردانی در نظر گرفته می‌شود.

وی با اشاره به ۱۰ تصمیم راهبردی برای بهبود وضعیت بازار سهام بیان کرد: مقرر شد در سال ۱۴۰۱ سقف قیمت خوراک پتروشیمی ها معادل قیمت گاز صادراتی و حداکثر ۵ هزار تومان خواهد بود.

خاندوزی با بیان اینکه در این تصمیم مقرر شد که قیمت سوخت گاز برای فولادی ها و پتروشیمی ها معادل ۴۰ درصد در نظر گرفته شود، اظهارداشت: قبلا این رقم برای خوراک پتروشمی ها ۱۰۰ درصد بود اما به ۴۰ درصد کاهش پیدا کرد.

سخنگوی اقتصادی دولت تاکید کرد: در این زمینه مقرر شد که علاوه بر اوراق قبلی ۳۰ هزار میلیارد تومان نیز برای افزایش سرمایه صندوق تثبیت بازار اختصاص یابد بشرطی که باید این مساله در قانون بودجه سال ۱۴۰۱ مصوب شود.

به گفته خاندوزی ، همچنین مقرر شد که ۱۰ درصد وجوه حاصل از عرضه سهام دولتی برای بازار گردانی همان سهام اختصاص یابد و بانک مرکزی نیز موظف شد نرخ تسعیر دارایی های ارزی بانک ها و موسسات اعتباری را حداکثر ۹۰ درصد سامانه نیمایی اعلام کند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی اظهارداشت: برای اطلاع از هرگونه تصمیم اقتصادی دولت، مقرر شد که رئیس سازمان بورس به جلسات اقتصادی دولت دعوت شود و بانک مرکزی نیز موظف شد که با مداخله فعال در بازار بین بانکی میزان آن را در ۲۰ درصد مدیریت کند.

خاندوزی در پایان تاکید کرد: همه فعالان بازار سرمایه می دانند که اخذ چنین تصمیماتی برای بهبود وضعیت بازار سرمایه تاکنون در کشور کم سابقه بوده است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها