احمد راستینه ،نماینده مجلس:

دولت روحانی در زمینه واگذاری سرخابی‌ها کوتاهی کرد

یک نماینده مجلس گفت: سال گذشته با توجه به دغدغه ای که دو باشگاه استقلال و پرسپولیس با میلیون‌ها هوادار دارد از دولت خواستیم سازوکار واگذاری این دو باشگاه را فراهم آورد که متاسفانه دولتی قبلی در این زمینه کوتاهی کرد.

دولت روحانی در زمینه واگذاری سرخابی‌ها کوتاهی کرد
کد خبر: 528718
|
۱۴۰۰/۱۰/۰۵ ۱۳:۱۹:۵۲

احمد راستینه هفشجانی شب گذشته با اشاره به این که سال گذشته با تشکیل مجلس یازدهم اولین دغدغه حوزه ورزش برای ما نظام جامع باشگاهداری کشور بود، گفت: اساسا سه مساله مهم را در موضوع باشگاهداری داریم که این موارد مدیریتی، مالکیت و سرمایه گذاری هستند.

به گزارش تسنیم، نماینده چهار محال بختیاری در مجلس افزود: در مجالس پیشین نمایندگان بارها و بارها از دولتی قبلی خواستار رسیدگی به نظام جامع باشگاهداری بودند اما به دلایل مختلف دولت گذشته در این خصوص کوتاهی کرد که در نهایت در پایان دولتی قبلی پیش نویسی را به مجلس دادند که دارای اشکالات متعددی بود که توسط مجلس بررسی و به وزارت ورزش ارجاع شد که در نهایت این وزارتخانه به امضای رئیس جمهور جدید این لایحه را به مجلس ارائه داد.

وی با بیان این که این پیش نویس هم اشکالاتی دارد که باید رفع شود تا ظرفیتهای خوبی برای نظام باشگاهداری ایجاد شود، اذعان داشت:

سال گذشته با توجه به دغدغه ای که دو باشگاه استقلال و پرسپولیس با میلیون‌ها هوادار دارد از دولت خواستیم سازوکار واگذاری این دوباشگاه را فراهم آورد که متاسفانه دولتی قبلی در این زمینه کوتاهی کرد.

این نماینده مجلس ادامه داد: در این زمینه جلسات متعدی در مجلس برگزار شد و مواد مختلفی از ضرورتهای واگذاری باشگاهها مورد بررسی قرار گرفت که البته در این حوزه مشکلاتی هم وجود دارد. نخستین مشکل در راستای واگذاری باشگاهای استقلال و پرسپولیس اسناد مالکیت آنها است که از سال گذشته مجلس این موضوع را پیگیری کرده که در حال حاضر به شفافیت خوبی در این زمینه رسیده ایم.

در بحث زیان انباشته هم این دو باشگاه مشکلات زیادی داشته اند که در این زمینه مجلس، دولت گذشته را مکلف کرد در این زمینه اقدام کند. همچنین یکی از مشکلات بحث صورتهای مالی این دو باشگاه است که باید در مجمع این دوباشگاه به صورت شفاف به آنها پرداخته شود.

راستینه هفشجانی اذعان داشت: ظرفیت واگذاری این دو باشگاه فراهم شده است و هر چند زمان زیادی را از دست داده ایم اما این ظرفیت در حال حاضر وجود دارد و از واگذاری استقلال و پرسپولیس به دنبال رهاسازی آنها نیستیم و علاوه بر ایجاد عایدی برای این دو باشگاه به دنبال این هستیم تا هواداران هم متضرر نشوند تا اتفاقاتی مانند هفت تپه برای استقلال و پرسپولیس بوجود نیاید.

وی با بیان این که حق پخش یک موضوع انحصاری است، تصریح کرد: هم در برنامه ششم و هم در لایحه بودجه سال 1399 و 1400 در خصوص چگونگی تقسیم درآمدهای تبلیغاتی و نه حق پخش صحبت شده است. در این زمینه سال گذشته جلسات مفصلی با وزارت ورزش داشتیم تا با صدا و سیما به توافقی در خصوص چگونگی تقسیم حق پخش تلوزیونی برسیم، چرا که صدا و سیما نقش مهمی در برندسازی این دو باشگاه داشته است و این برند صرفا متعلق به این دو باشگاه نیست. این در حالی است که پارسال جلسات متعددی در این خصوص داشتم اما اراده‌ای از طرف وزیر ورزش برای حل این موضوع با صدا و سیما وجود نداشت.

این نماینده مجلس اظهار داشت: گام اول در واگذاری این دو باشگا باید به گونه‌ای باشد تا هواردان مالک این دو باشگاه شوند و مردم نقش را در این زمینه داشته باشند. ضمن این که اصرار مجلس هم واگذاری سهام این دو باشگاه به هوارادان است که با عرضه سهام آنها در بورس کشف قیمت واقعی آنها نیز اتفاق می افتد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها