سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی کیش:

اجرای طرح بنزین برای همه تا ۱۵ دی ماه در کیش آغاز می شود

سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی کیش گفت: اجرای طرح سهمیه بندی سوخت بر اساس کد ملی موسوم به بنزین برای همه به صورت آزمایشی پس از اطلاع رسانی جامع تا ۱۵ دی ماه ۱۴۰۰ در این جزیره آغاز می شود.

اجرای طرح بنزین برای همه تا ۱۵ دی ماه در کیش آغاز می شود
کد خبر: 528125
|
۱۴۰۰/۱۰/۰۱ ۲۰:۲۸:۲۲

حسین شمسیان راد عصر چهارشنبه در گفت و گو با شبکه خبر با اشاره به اینکه طرح سهمیه بندی سوخت بر اساس کد ملی فعلا فقط در جزیره کیش به صورت آزمایشی اجرا می شود اظهار داشت: اجرای آزمایشی آن در این جزیره به منظور بررسی قابلیت اجرایی و رفع نواقص احتمالی آن انجام خواهد شد.

به گزارش ایرنا، وی اضافه کرد: پس از اجرای آزمایشی و رفع نواقص احتمالی و تقویت نقاط قوت، این طرح بر اساس تصمیت دولت جمهوری اسلامی در کل کشور اجرا خواهد شد که زمان آن بر اساس تصمیمات مسوولان کشوری اعلام می شود.

سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی کیش یادآور شد: در این طرح نرخ بنزین سهمیه یا آزاد افزایش نخواهد داشت بلکه هدف دولت از اجرای آن تنها بهره مندی تمام افراد جامعه بدون در نظر گرفتن داشتن یا نداشتن هرگونه وسیله نقلیه است به طوریکه همانند سابق هر لیتر بنزین سهمیه ۱۵ هزار ریال و هر لیتر بنزین آزاد ۳۰ هزار ریال عرضه می شود.

وی افزود: در این طرح به ازای کد ملی هر فرد ساکن در جزیره کیش اعتبار تهیه ۲۰ لیتر به شماره حساب سرپرست به صورت ماهانه واریز می شود تا سرپرستان خانواده در صورت داشتن خورو آن را برای خرید سوخت مورد نظر استفاده کنند و در غیر این صورت می توانند سهمیه خود را به فروش برسانند.

شمسیان راد با بیان اینکه فروش اعتبار بنزین بین ۱۵ هزار تا ۳۰ هزار ریال خواهد بود یادآور شد: همنین روش های فروش نیز به صورت کارت به کارت و یا از طریق یک نرم افزار که در آینده معرفی می شود خواهد بود.

وی گفت: همچنین در این طرح سهمیه خودروهای عمومی همانند تاکسی های شهری، اینترنتی و آژانس ها و همچنین خودروهای دیزلی بدون تغییر ماهانه به کارت سوخت آنان واریز خواهد شد.

سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش افزود: با توجه به اینکه سهمیه بنزین ذخیره شده در کارت سوخت ها نیز بدون تغییر قابلیت استفاده دارد به همین دلیل کارت سوخت کماکان در این جزیره در پمپ های بنزین پذیرش می شود.

وی در خصوص شناسایی افراد ساکن در جزیره کیش گفت: ساز و کار این طرح انجام شده و با استفاده از بانک اطلاعاتی موجود بخش های مختلف این سازمان این اطلاعات در سامانه سوخت بارگزاری می شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها