کد خبر: 517790
|
۱۴۰۰/۰۷/۲۲ ۱۱:۳۰:۰۰
| |

برای آب‌تنی و شنا چقدر باید از تهران دور شد؟

مسیرهای آبی در تهران سال‌های گذشته نیاز ساکنین این شهر را برای شنا و آبتنی کردن برطرف می‌کرده است. از بین رفتن این جوی‌ها و تبدیل آنها به بزرگراه‌، خیابان، ساختمان و... ساکنین تهران را به محل‌های دیگری برای شنا کشانده است. آب‌تنی‌ یعنی در آب غوطه‌ور شدن. اگر شناگر ماهری هم نباشید می‌توانید از آب‌تنی و شنا در دریا و رودخانه لذت ببرید.

برای آب‌تنی و شنا چقدر باید از تهران دور شد؟
کد خبر: 517790
|
۱۴۰۰/۰۷/۲۲ ۱۱:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| شهر تهران پایتخت ایران است. این شهر به دلیل زندگی صنعتی و شهری که برای ساکنین خود ساخته است از قالب ابتدایی خود خارج شده است. سال‌ها پیش این شهر رودخانه، رود و جوی‌های فراوانی داشته است.

همین مسیرهای آبی در تهران سال‌های گذشته نیاز ساکنین این شهر را برای شنا و آبتنی کردن برطرف می‌کرده است. از بین رفتن این جوی‌ها و تبدیل آنها به بزرگراه‌، خیابان، ساختمان و... ساکنین تهران را به محل‌های دیگری برای شنا کشانده است. آب‌تنی‌ یعنی در آب غوطه‌ور شدن. اگر شناگر ماهری هم نباشید می‌توانید از آب‌تنی و شنا در دریا و رودخانه لذت ببرید.

تهران استخرهای مجهز فراوانی دارد. وجود استخر در این شهر قسمتی از نیاز به شنا برای ساکنین تهران را برطرف می‌کند. استخر هر اندازه مجهز، بزرگ، عمیق و... باشد طعم شنا در دریا و رودخانه را نخواهد داشت. استخر یک مکان مصنوعی برای تجمع حجم زیادی از آب است. آب دریا و رودخانه یا جوی به دلیل در حرکت بودن هیچ وقت نیاز به تصفیه ندارد.

رودخانه کردان؛ جریان زندگی


کردان کرج در نزدیکی شهر تهران قرار دارد. این روستا یکی از مقاصد گردشگری برای شهرهای اطراف است. کردان یک رودخانه زیبا دارد. سرچشمه این رودخانه قله‌های کهار است. ارتفاعات کهار حجم آب زیادی را به این رودخانه جاری می‌کند. بعضی مواقع این ارتفاعات را کاهار نیز تلفظ می‌کنند.

اگر قصد تفریح در رودخانه را داشته باشید رودخانه کردان نیز قسمت‌هایی را دارد که بتوان در آن تنی به آب زد و از آرامش آب استفاده کرد. شنا و آب‌تنی در آب‌های رودخانه کردان آن قسمت که رود عمق کمی دارد انتخاب مناسبی است.

این رود هر چه در ارتفاعات آن بالا بروید آب ذلال‌تری خواهد داشت. بستر رودخانه کردان در ابتدای مسیرش بستری سنگی است. قسمت‌هایی از مسیر رودخانه شیب زیادی دارد. پیچ و خم این رودخانه جریان آن را جوش و خروش بیشتری خواهد داد. وجود این رودخانه زندگی را در این روستا و اطراف آن زنده نگه داشته است.

اگر قصد دارید در رودخانه کردان شنا کنید و چند ساعتی را به آب‌تنی و آب‌بازی بگذرانید دمای آب را در نظر داشته باشید. قسمتی از رودخانه کردان را انتخاب کنید که خورشید به آب تابش مستقیم داشته باشد و کمی آب را گرم کرده باشد.

رودخانه کردان از چند رود دیگر سرریز می ‌شود. این رودخانه در تمامی فصول سال پر آب است. طول رودخانه چهل و هشت کیلومتر تا به امروز به ثبت رسیده است. جدای از آبی که از قسمت ارتفاعات کهار به این رودخانه می‌ریزد باران در اطراف رودخانه پر آبی آن را تامین می‌کند.

دریای متل قو؛ قوی ساحلی

دریای متل قو

شهر کوچکی در شهرستان عباس‌آباد ساخته شده است که امروزه به اسم سلمان‌شهر شناخته می‌شود. سلمان‌شهر در گذشته به اسم متل قو معروف بوده است. دلیل این اسم وجود قوهای ساحلی در دریای این قسمت بوده است.

شخصی به اسم جمشید جوانشیر پایه ساخت این شهر را بنا کرده است. مرکز اقامتی که این شخص در این فضای ساحل دریای خزر ساخته است نزدیک‌ترین هتل به ساحل است. پس از ساخت متل قو، هتل‌ها و مراکز اقامتی زیادی در حاشیه دریای خزر ساخته شد که هیچ کدام فاصله نزدیک این متل را ندارد.

متل قو به دلیل ساحلی که دارد بسیار مورد توجه قرار گرفته است. وسعت شهر متل قو بیست کیلومتر برآورد شده است. ساحل این شهر ماسه‌ای است. شنا در این ساحل لذتبخش است. ماسه‌های این ساحل زیبا نرم است.

ساحل شهر کوچک و کم جمعیت متل قو یکی از زیباترین سواحل شمال ایران است. فاصله ساحل این شهر تا دامنه‌های کوه بسیار کم است. وقتی از شنا و آب‌تنی در دریای خزر متل قو بیرون می‌آیید قدم زدن در ساحلی که صدف‌های زیادی زیر پای شما می‌آید و صدای شکستن آنها به گوش می‎رسد خالی از لطف نیست.

ساحل این منطقه حفاظت شده است. شنا در این دریا خطری را برای شما نخواهد داشت. دریای سلمان‌شهر تفریحات آبی جذابی برای شما دارد. اگر زمانی دریا طوفانی و متلاطم بود هیچ وقت پا در این دریا نگذارید. حتما اسم متل قو به گوشتان خورده است، برای رزرو متل قو به شکل آنلاین و راحت می‌توانید از جاباما استفاده کنید.

ساحل کیش؛ جزیره بهشتی

ساحل جزیره کیش

جزیره کیش در خلیج فارس قرار دارد. شکل این جزیره به بیضی شباهت دارد. ساحل این جزیره زیبا محبوبیت خاصی دارد. آب‌های جنوب تلاطم و جوش و خروش آب‌های دریای شمال را ندارد. زیبایی و گرمای آب‌های جنوب برای شنا خیلی مناسب است.

آرامش آب خلیج فارس هر کسی را برای رفتن به این آب‌ها وسوسه می‌کند. اگر شناگر غیرحرفه‌ای هستید خلیج فارس برای شنا مناسب خواهد بود. ساحل کیش یکی از کم خطرترین سواحل دنیا را دارد. این ساحل شنی است. وقتی در آب‌های خلیج فارس که اطراف جزیره کیش است شنا کردید پیاده‎روی در ساحل شنی سفید آن جذابیت فراوانی دارد.

کف دریای شفاف و آبی رنگ کیش به راحتی قابل دیدن است. شفافیت آب‌های جزیره کیش به دلیل وجود مرجان‌های کف دریا بوده است. مرجان‌های دریایی آب را تصفیه می‌کنند. آسمان آبی و امواج دریا در جزیره کیش مناظر چشم‌نوازی را برای بیننده خواهد داشت.

هر زمان از شنا در آب خسته شدید نشستن کنار ساحل آرامش وصف ناپذیری را به همراه خواهد داشت. ساحل درختان نارگیل یکی از بهترین مکان‌ها برای شنا در خلیج فارس است. جزیره کیش برای خانم‌ها هم قسمت مشخصی را در نظر گرفته‌است. هتل آرامیس پلاس به دلیل قرارگیری در نزدیکی ساحل به محل اقامت مناسب برای مسافران این جزیره‌ی زیبا است.

برکه‌های طبیعی و آبگیرهایی که در طبیعت وجود دارند محل مناسبی برای آب‌تنی و شنا هستند. رود، رودخانه، جوی، دریا، خلیج، اقیانوس و... مکان‌های طبیعی هستند که می‌توان برای آب‌تنی و شنا انتخاب کرد. برای شنا باید نکاتی را در نظر داشته باشید. شناگر غیرحرفه‌ای برای شنا دراین مکان‌ها باید بداند که در مناطق غیراستاندارد شنا نکند.

برای شنا در دریاهای مواج زیاد از ساحل دور نشوید. اگر رود و رودخانه‌ای را برای آبتنی انتخاب می‌کنید در قسمت کم عمق آن این کار را انجام دهید. از نزدیک شدن به آبشارهایی که در رودخانه‌ها هستند دوری کنید. اگر قصد شما از شنا و آب‌تنی فقط تفریح و خوش‌گذرانی است از ورود به آب‌های پرخطر پرهیز کنید.

شهرهایی که ساحل دریا دارند برای رفاه و آسایش گردشگران خود مناطق سالم سازی را تدارک دیده‌اند. این طرح در تمامی ساحل‌ها اجرا شده است. آب‌های شمال و جنوب برای شنا و آب‌تنی مناسب هستند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها