کد خبر: 528066
|
۱۴۰۰/۱۰/۰۱ ۱۳:۵۸:۴۳
| |

تغییر قیمت بلیط هواپیما کنترل شده است

محمد محمدی بخش در خصوص تغییرات قیمت بلیط هواپیما عنوان کرد: تغییرات قیمت بلیط خارج از کنترل نبوده و درحال حاضر شاهد کاهش نرخ ها در برخی مسیر ها مانند پرواز تهران شیراز بوده ایم.

تغییر قیمت بلیط هواپیما کنترل شده است
کد خبر: 528066
|
۱۴۰۰/۱۰/۰۱ ۱۳:۵۸:۴۳

محمد محمدی بخش در خصوص تغییرات قیمت بلیط هواپیما عنوان کرد: نرخ ها بر اساس مولفه های مختلفی پایه گذاری شده است و اولین موضوع نیز چارچوب قیمت گذاری می باشد. این چارچوب برپایه ی مصوبه انجمن شرکت های هواپیمایی، ارزیابی و سپس قیمت گذاری ها بر اساس آن انجام شده است. تغییرات قیمت بلیط خارج از کنترل نبوده و درحال حاضر شاهد کاهش نرخ ها در برخی مسیر ها مانند پرواز تهران شیراز بوده ایم.

محمدی بیان کرد: سقف نرخ ها تعیین شده و برای اجرا به تمامی ایرلاین ها ابلاغ گردیده است. نظارت سازمان هواپیمایی کشوری بر عملکرد ایرلاین ها به صورت آنلاین و میدانی انجام می شود و از تمامی هموطنان می خواهیم تمامی مسائل خارج از قوانین را به سازمان هواپیمایی کشوری اطلاع دهند تا به طور قاطع پیگیری لازم را انجام دهیم.

وی افزود: مسافران باید توجه کنند نرخ ها همواره دارای نوسان است مثلا کسی که بلیط چارتری تهیه می کند با فردی که در یک چارچوب زمان بندی شده اقدام به خرید بلیت می نماید، مطمعنا در یک مسیر خاص نرخ متفاوتی را باید پرداخت کند.

وی خاطر نشان کرد: تعداد از ایرلاین ها متخلف توبیخ شده اند و برخی از آژانس های هواپیمایی که تخلف در فروش بلیط داشتند، تعطیل گشتند. تلاش ما، ایجاد بازار رقابتی سالم و قرار دادن ایرلاین ها در یک حوزه ایمنی می باشد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها