کاهش قیمت بلیت هواپیما از فردا

با توافق صورت گرفته بین ایرلاینها و وزارت راه و شهرسازی برای کاهش قیمت بلیت هواپیما، نرخ‌های جدید از فردا (اول آذرماه) اجرایی می‌شود.

کاهش قیمت بلیت هواپیما از فردا
کد خبر: 523477
|
۱۴۰۰/۰۸/۳۰ ۱۲:۴۷:۵۶

اعتمادآنلاین| پس از حدود 5 ماه ازافزایش قیمت بلیت هواپیما بالاخره در جلسه اخیر وزیر راه و شهرسازی با شرکتهای هواپیمایی کاهش قیمت بلیت هواپیما تصویب شد؛ نرخنامه جدید برای پروازهای داخلی نیز تا ساعاتی دیگر اعلام خواهد شد.

به گزارش ایسنا، داستان از اینجا شروع شد که ایرلاینها بدون داشتن مصوبه و حتی اطلاع رسانی از روزهای نخست تیرماه امسال اقدام به افزایش قیمت بلیت هواپیما تا بیش از 30 درصد کردند و از آن زمان تا هفته گذشته با وجود هشدارها و مخالفت‌های متعدد از سوی وزیر وقت راه و شهرسازی ومسوولان سابق سازمان هواپیمایی اتفاقی در این زمینه رخ نداد و جلسات متعددی که بین محمد اسلامی و نمایندگان ایرلاینها برگزار شد بی نتیجه باقی ماند.

اما بالاخره سه‌شنبه هفته گذشته 25 آبان ماه محمد محمدی بخش رئیس سازمان هواپیمایی کشوری خبر از توافق با ایرلاینها برای کاهش قیمت بلیت هواپیما در پی برداشته شدن محدودیتهایی مانند محدودیت پذیرش 60 درصدی مسافر از ابتدای آذر ماه داد.

البته در این جلسه توافق روی درصد کاهش نرخ پروازهای داخلی صورت نگرفته و نرخ نامه مشخصی تدوین وتصویب نشده است. براین اساس مقرر شد تا ایرلاینها در روزهای باقیمانده تا آذرماه (فردا) نرخنامه جدید پروازهای داخلی را مشخص و به تایید سازمان هواپیمایی کشوری و وزارت راه و شهرسازی برسانند.

این نرخنامه هم اکنون نهایی شده و برای ابلاغ رسمی آن در انتظار انتشار از سوی دستگاه های متولی مذکور است. البته با وجود پیگیری‌های صورت گرفته انجمن شرکت‌های هواپیمایی که مسئول اطلاع رسانی در این زمینه است هیچ پاسخی به این سوال نداد که اگر قرار است از فردا قیمت بلیت هواپیما کاهش پیدا کند نرخ نامه جدید چه زمانی قرار است ابلاغ شود و اساسا روی چه قیمتی توافق صورت گرفته است؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها