کد خبر: 527797
|
۱۴۰۰/۰۹/۲۹ ۲۱:۴۲:۴۳
| |

درآمدهای مالیاتی وصولی امسال کشور ۱۰۳ درصد پیش بینی هاست

معاون امور حقوقی و مجلس وزارت اقتصاد و دارایی گفت: درآمدهای مالیاتی کشور در سال جاری سه درصد بیشتر از پیش بینی ها تحقق یافته و به ۲۷۳ هزار میلیارد تومان رسیده است.

درآمدهای مالیاتی وصولی امسال کشور ۱۰۳ درصد پیش بینی هاست
کد خبر: 527797
|
۱۴۰۰/۰۹/۲۹ ۲۱:۴۲:۴۳

هادی قوامی، معاون امور حقوقی و مجلس وزارت اقتصاد و دارایی روز دوشنبه در همایش بررسی چالش های مالیاتی و گمرکی بازرگانان و پیله وران در خوی افزود: امیدواریم در ماه های باقی مانده نیز روند تحقق درآمدهای مالیاتی در کشور ادامه یابد.

به گزارش ایرنا، وی اضافه کرد: در حال حاضر، هشت هزار و ۲۰۰ کارت پیله‌وری در آذربایجان غربی صادر شده که از این تعداد نزدیک به ۲ هزار کارت غیرفعال است.

معاون امور حقوقی و مجلس وزارت اقتصاد و دارایی بیان کرد: با تصمیم وزارتخانه، محاسبه مالیات بر ارزش افزوده کارت های پیله وری، نظیر نحوه محاسبه در گمرکات با ارزش ۴ هزار و ۲۰۰ تومان خواهد بود.

قوامی از افزایش فروش نفت در هشت ماه امسال هم خبر داد و اظهار کرد: پارسال، کل درآمد نفتی کشور ۱۲ هزار میلیارد تومان بود که این رقم امسال تاکنون به ۳۶ هزار میلیارد تومان رسیده است.

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی نیز در این همایش با اشاره به ظرفیت‌های خوی در حوزه اقتصاد و تجارت ارتقای مدیریت گمرکات و توسعه فضای گمرکات شهرستان خوی، رفع مشکل پیله‌وران و مرزنشینان و ۲۴ ساعته شدن فعالیت مرز رازی را از مهمترین مطالبات فعالان و تجار و بازرگانان این شهرستان اعلام کرد.

عادل نجف زاده با اشاره به توافقات اخیر ایران و ترکیه برای گسترش تجارت بین دو کشور تصریح کرد: شهرستان خوی با داشتن دو گمرک و پایانه‌های زمینی و ریلی رازی می‌تواند نقش بسیار مهمی را در دستیابی به سقف تجارت تا ۳۰ میلیارد دلار بین دو کشور ایفا کند.

در ادامه این همایش معاون امور حقوقی و مجلس وزارت اقتصاد و گمرک ایران و مسئولان شهرستان با حضور در مرز رازی از روند ساخت پایانه رازی بازدید کردند.

خوی، ازشهرهای مرزی ایران با ترکیه بوده و هم مرز با استان وان این کشور است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها