با تشکیل کارگروه مشترک بانک مرکزی و وزارت صمت:

سیاست‌های ارزی و تجاری کشور هماهنگ شد

کارگروه مشترک و عملیاتی وزارت صنعت، معدن و تجارت و بانک مرکزی به منظور هماهنگی سیاست‌های ارزی و تجاری کشور و هدایت ارز حاصل از صادرات به سمت چرخه تجاری و تولیدی کشور تشکیل شد.

سیاست‌های ارزی و تجاری کشور هماهنگ شد
کد خبر: 527412
|
۱۴۰۰/۰۹/۲۷ ۰۹:۴۴:۱۳

افزایش صادرات غیرنفتی و تسهیل بازگشت ارز حاصل از صادرات به چرخه تجاری کشور، تامین ارز کالاهای وارداتی با توجه به درآمدهای ارزی کشور و همچنین اصلاح فرآیندهای تجاری برای تسهیل رویه‌های مربوطه از اهداف تشکیل این کارگروه مشترک است.

به گزارش ایرنا، بانک مرکزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت در نخستین گام و به‌منظور تحقق اهداف اشاره شده در این کارگروه، دو موضوع «واردات اعتباری در سامانه نیما» و «رفع محدودیت کالاهای وارداتی در رویه واردات در مقابل صادرات خود» را تصویب کردند.

بر این اساس، تولیدکنندگان برای واردات می‌توانند گواهی تخصیص ارز دریافت کنند.

همچنین محدودیت در کالاهای وارداتی مجاز برای صادرکنندگان از طریق رویه واردات در مقابل صادرات خود برداشته خواهد شد.

بر اساس این گزارش، «سید رضا فاطمی امین» وزیر صنعت معدن و تجارت و همچنین «علی صالح‌آبادی» رئیس‌کل بانک مرکزی نیز در نخستین جلسه این کارگروه مشترک با تاکید بر تسهیل رویه‌های مربوط به صادرات غیرنفتی و تشویق به هدایت ارزهای حاصل از صادرات به چرخه تجاری و تولیدی کشور، بر برگزاری هفتگی کارگروه مشترک و عملیاتی به‌منظور هماهنگی سیاست‌های ارزی و تجاری کشور تاکید کردند.

 دو طرف در این نشست همچنین ضمن حمایت از واردکنندگان کالاهای خرد، تشکیل این کارگروه مشترک را موجب بهبود شرایط صادرات و تسهیل روند تجارت خارجی کشور ارزیابی کردند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها