کد خبر: 521801
|
۱۴۰۰/۰۸/۱۲ ۱۵:۱۷:۰۰
| |

بهترین زمان سفر به کیش

یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های گردشگران در سفر به جزیره کیش، انتخاب زمان سفر مناسب است. در ادامه با ما همراه باشید تا بتوانید درباره بهترین زمان سفر به کیش بر اساس آب و هوا، خرید، سفر ارزان یا شرکت در جشنواره‌ها تصمیم‌گیری کنید.

بهترین زمان سفر به کیش
کد خبر: 521801
|
۱۴۰۰/۰۸/۱۲ ۱۵:۱۷:۰۰

اعتمادآنلاین| کیش یکی از زیباترین جزیره‌های ایرانی خلیج فارس است که با آب و هوایی گرم و مرطوب، سالانه میلیون‌ها گردشگر داخلی و خارجی را به‌سمت خود می‌کشاند.

جزیره کیش، مروارید خلیج فارس از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری جنوب کشور است؛ به‌طوری که تور کیش از پرطرفدارترین تورهای گردشگری، به‌خصوص در نیمه دوم سال به شمار می‌آید. یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های گردشگران در سفر به این جزیره، انتخاب زمان سفر مناسب است. در ادامه با ما همراه باشید تا بتوانید درباره بهترین زمان سفر به کیش بر اساس آب و هوا، خرید، سفر ارزان یا شرکت در جشنواره‌ها تصمیم‌گیری کنید.

بهترین فصل سفر به کیش بر اساس آب و هوا


موقعیت جغرافیایی جزیره کیش نسبت به دیگر شهرهای ایران به خط استوا نزدیک‌تر است و همین مسئله سبب شده تا این جزیره اقلیمی مرطوب و گرم داشته باشد. اختلاف دمای کیش در تمام طول سال گاهی به 9 درجه می‌رسد و رطوبت در این جزیره بالا است. در کیش دمای هوا هیچ‌وقت به صفر درجه سانتی‌گراد نمی‌رسد و گفتن جمله «هوا سرد است» در این جزیره معنایی ندارد.

توجه داشته باشید که اگر زمان ورود شما به کیش هوا بارانی و طوفانی باشد، حرکت کشتی‌ها به‌سمت اسکله کیش ممنوع می‌شود و شما باید تا زمانی که آب و هوای کیش دوباره آفتابی شود، در بندر آفتاب یا بندر چارک منتظر بمانید؛ انتظاری که گاهی تا فردای آن روز به طول می‌انجامد. پس بررسی کردن آب و هوا را قبل از سفر به کیش فراموش نکنید.

اگر هدف اصلی شما از سفر به کیش، دوچرخه سواری و پیاده‌روی در نوار ساحلی جزیره، شنا کردن در دریا و لذت بردن از جاذبه‌های این جزیره است، از اواسط پاییز تا اواخر ماه اردیبهشت به کیش سفر کنید. حجم مسافر در این زمان از سال، چند برابر 6 ماه اول سال است؛ بنابراین قیمت‌های اقامت در هتل، پرواز و دیگر مخارج تفریحی بیشتر از زمان‌های دیگر می‌شود. در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با آب و هوای فصول مختلف کیش آشنا کنیم.

هوا در فصل بهار در کیش، ملایم است و بادهای شدید و بارش‌های تند هوای شرجی در این فصل به‌صورت نادر اتفاق می‌افتند. بیشتر ایرانیان ماه فروردین و عید نوروز را برای سفر به کیش انتخاب می‌کنند. ماه اردیبهشت نیز با توجه به رطوبت کم زمانی مناسب برای سفر است.

تابستان‌های کیش میزبان آب و هوایی گرم و بسیار شرجی هستند؛ اما در این زمان از سال باران نمی‌بارد. دمای هوا در تابستان گاهی به 50 درجه سانتی‌گراد نیز می‌رسد؛ پس اگر از گرما فراری هستید در تابستان به کیش سفر نکنید. توجه داشته باشید که در بیشتر روزهای تابستان تا غروب آفتاب نمی‌توان در جزیره گشت و گذار کرد.

05

مهرماه هوایی گرم و شرجی مانند تابستان دارد و هر روز آن بارانی نیست؛ در حالی که آبان ماه آب و هوایی پاییزی دارد. ماه آذر نیز مانند زمستان پر باران است. خورشید در بازه زمانی پاییز تا زمستان در ضعیف‌ترین حالت تابش خود قرار دارد و گردشگران می‌توانند بدون اضطراب از آفتاب ‌سوختگی و گرمازدگی برای مدت طولانی در دریا شنا کنند و آفتاب بگیرند. البته ممکن است در برخی از خنک‌ترین روزهای کیش، آب دریا برای شنای بلندمدت، کمی سرد باشد. رطوبت در اواخر فصل پاییز گاهی به عدد 60 درصد نیز می‌رسد و شما با فصلی روبه‌رو هستید که نه تابستان است و نه بهار. اواخر پاییز با بارندگی فراوان و زود تاریک شدن هوا همراه است؛ بنابراین زمان محدودی برای گشت و گذار در جزیره در اختیار شما است.

زمستان‌های کیش پر از روزهای بارانی است؛ باران‌هایی سیل‌آسا که در چند لحظه سر تا پای شما را خیس می‌کنند؛ پس اگر به سواحل آفتابی علاقه دارید در این زمان از سال به کیش سفر نکنید. دمای هوا در فصل زمستان بین 9 تا 22 درجه سانتی‌گراد در شبانه‌روز متغیر است. به‌طور کل آب و هوا در زمستان معتدل و بهاری است و ماه اسفند با نزدیک شدن به بهار، زمان بیشتری برای بازدید از جاهای دیدنی کیش به شما می‌دهد.

بهترین زمان سفر به کیش برای خرید


جزیره کیش به‌دلیل قرارگیری در خلیج فارس و آب‌های آزاد موقعیت مناسبی برای ورود لباس و لوازم خارجی از کشورهای همسایه با کمترین قیمت دارد؛ بنابراین بسیاری از افراد به قصد خرید به این جزیره سفر می‌کنند.

بهترین زمان سفر به کیش برای خرید، زمانی است که جزیره در خلوت‌ترین حالت خود است. در این زمان از سال بازارها خلوت‌تر هستند و شما می‌توانید به‌راحتی در آن‌ها به گشت و گذار بپردازید. به‌علاوه، فروشندگان در این زمان قیمت‌های بهتری را به شما پیشنهاد خواهند کرد و تنوع اجناس بالاتر است.

خلوت‌ترین زمان جزیره کیش، فصل تابستان، ماه اسفند و اوایل مهر ماه است. در ضمن بهتر است بدانید که فروشندگان در ماه‌های شهریور، مهر و اسفند در حراج فصلی به سر می‌برند. ماه‌های محرم و صفر و دیگر روزهای عزاداری از دیگر مواقعی هستند که جزیره کیش خلوت است.

همان طور که پیش‌تر گفتیم آب و هوا در فصل تابستان، گرم و شرجی است و شما به احتمال زیاد تنها در زمان غروب آفتاب می‌توانید از دریا و زیبایی‌های آن استفاده کنید. با این وجود، به‌دلیل سربسته بودن بیشتر مراکز خرید و مجهز بودن آن‌ها به بهترین سیستم‌های تهویه هوا، می‌توان در تمامی ساعات کاری، جهت خرید به این مراکز تجاری رفت.

در فصل پاییز و روز کیش (مصادف با 20 آبان) نیز جشنواره های تخفیف پاییزی و تخفیف 50 درصدی در کیش در انتظار شما هستند.

بهترین فصل مسافرت به کیش از نظر رویدادهای فرهنگی

03

اگر هدف شما از سفر به جزیره کیش، شرکت در جشن‌ها، فستیوال‌ها و رویدادهای فرهنگی مختلف است، باید فصل تابستان را برای سفر به این جزیره انتخاب کنید. جزیره کیش در تابستان به‌دلیل آب و هوای گرم و شرجی، مسافران کمتری را به‌سمت خود می‌کشاند؛ برای همین فستیوال‌ها و جشن‌های جذاب و متعددی در این زمان از سال در کیش برگزار می‌شود تا جذابیت سفر به این منطقه برای مسافران بیشتر شود.

جشن‌ها و رویدادهای فرهنگی اغلب در مکان‌های سربسته با پیشرفته‌ترین سیستم تهویه هوا انجام می‌شود تا مسافران تجربه دلپذیری کسب کنند. برگزاری کنسرت با بهترین خواننده‌های کشور، جنگ‌های شادی با بهترین کمدین و شومن‌ها، تخفیف‌های فوق‌العاده هتل، قرعه‌کشی با جوایز نفیس و کارناوال‌های شادی از جمله مواردی هستند که تابستان را تبدیل به زمانی فوق‌العاده برای سفر به کیش می‌کنند. توجه داشته باشید که در ماه محرم، صفر، رحلت امام خمینی، روزهای شهادت معصومین، رحلت پیامبر و سالگرد ترور شهید قاسم سلیمانی، هیچ‌گونه فستیوال و جشنی در کیش برگزار نمی‌شود.

ارزان‌ترین فصل سفر به کیش


فصل تابستان به‌دلیل گرمای بیش از حد و رطوبت بالای هوا، بهترین فصل سفر به کیش از نظر هزینه است. در این زمان از سال جشنواره‌های تخفیفی بسیاری جهت رزرو هتل و هواپیما وجود دارد و هزینه‌های تفریحات آبی تا حد زیادی کم می‌شود. روزهای عزای عمومی و ماه رمضان نیز از دیگر زمان‌هایی هستند که می‌توان سفری مقرون به‌صرفه به کیش داشت؛ البته فراموش نکنید که در این مواقع، خبری از جشن‌های شادی و جنگ‌های شبانه نیست.

اسفند ماه یکی دیگر از بهترین زمان‌های سفر به جزیره کیش از نظر هزینه است؛ زیرا در این زمان از سال بیشتر افراد امکان مرخصی ندارند و ترجیح می‌دهند در نوروز به کیش سفر کنند. یکی دیگر از زمان‌هایی که حجم مسافران در کیش به کمترین حالت خود می‌رسد، اوایل ماه مهر است؛ زیرا مدارس و دانشگاه‌ها در این ماه بازگشایی می‌شوند. بنابراین قیمت رزرو هتل و هواپیما تا حد قابل‌توجهی در مهر ماه کاهش می‌یابد. ماه خرداد و دی نیز به‌دلیل برگزاری امتحانات مهم نهایی مدارس و دانشگاه‌ها از جمله زمان‌هایی هستند که می‌توان تور ارزان و مناسب به کیش پیدا کرد.

لازم به ذکر است که با انتخاب بازه سفر در وسط هفته، انتخاب هتل‌هایی ارزان‌قیمت‌ و تهیه غذا در خانه به جای رفتن به رستوران و فست‌فودها می‌توان هزینه‌های سفر به کیش را کاهش داد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها