کد خبر: 520979
|
۱۴۰۰/۰۸/۱۲ ۱۴:۰۹:۲۱
| |

مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران:

ایران 3 برابر اروپا انرژی مصرف می‌کند

مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران با اشاره به افزایش 100 درصدی مصرف گاز با ورود اولین موج سرما به کشور، گفت: ایران در مجموع، سه برابر اروپا انرژی مصرف می‌کند.

ایران 3 برابر اروپا انرژی مصرف می‌کند
کد خبر: 520979
|
۱۴۰۰/۰۸/۱۲ ۱۴:۰۹:۲۱

اعتمادآنلاین| محمد رضا جولایی، مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز با بیان اینکه افزایش مصرف گاز در کشور از سه هفته پیش و با ورود اولین موج سرما به کشور آغاز شد، افزود: افزایش مصرف گاز و سرد شدن هوا در حالی از اواخر مهرماه آغاز شد که این افزایش مصرف در سال گذشته از اواخر آبان شروع شده بود.

به گزارش ایرنا، مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز (مدیریت یکپارچه شبکه توزیع و انتقال) ادامه داد: با توجه به این رشد مصرف، روزانه معادل 2 فاز پارس جنوبی افزایش مصرف در بخش خانگی به ثبت رسیده است.

جولایی تاکید کرد: اگرچه تامین گاز بخش خانگی اولویت شرکت ملی گاز ایران است اما وظیفه این است که گاز مورد نیاز صنایع را نیز تامین کنیم زیرا گردش چرخ صنایع و اقتصاد آن به معیشت مردم باز می‌گردد.

وی با اشاره به اینکه سرمای زودهنگام در مهرماه، تمهیدات برای عبور از فصل سرد را متفاوت کرده است، گفت: تقریبا از اوخر مهرماه با توجه به موج سرما، رشد 100 درصدی را در مصرف گاز داشتیم که این رشد مصرف ادامه دارد.

به گفته جولایی با توجه به این سرما، معادل 3 تا 4 فاز پارس جنوبی گاز بیشتری را سوزاندیم.

وی ادامه داد: از آنجایی که از امروز هوا رو به سرما می‌رود و اوج سرما در روز جمعه و شنبه پیش‌بینی می شود، رشد مصرف ادامه خواهد داشت و فشار سنگین به شبکه گاز قابل پیش‌بینی است.

مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران افزود: بیشترین مصارف در استان‌های شمالی، خراسان رضوی، شمالی و جنوبی و در بخش مصرف خانگی بوده است.

جولایی تاکید کرد: مصرف انرژی در ایران به مصرف انرژی در اروپا 3 برابر بیشتر است و تراز انرژی تفاوت چشمگیری دارد. این در شرایطی است که در کشورهای دیگر مصرف گاز با ایجاد ارزش‌افزوده همراه است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها