کد خبر: 520581
|
۱۴۰۰/۰۸/۱۰ ۱۵:۲۰:۰۰
| |

شهروندان، باید به طور واقعی و عملی« محترم» شمرده شوند/ برنامه‌ریزی نیازمند فهم درست خواسته‌ها و مطالبات مردمی است

شهروندان، باید به طور واقعی و عملی« محترم» شمرده شوند. محترم شمرده شدن، دقیقاً یعنی مشارکت دادن همه آنها در امور اجرایی، شهرداری‌ها، شوراهای شهر و سایر سازمانها و مجامع مدنی، شدیدا نیازمند مشارکت مردم از اقشار مختلف هستند و این نهادها و سازمان‌ها باید عملاً راههای حضور و مشارکت موثر مردم را در دست بررسی قرار دهند و از ایده‌ها ،خلاقیت‌ها، توانایی‌های ذهنی، دانش و توان عملی شهروندان استفاده کنند.

شهروندان، باید به طور واقعی و عملی« محترم» شمرده شوند/ برنامه‌ریزی نیازمند فهم درست خواسته‌ها و مطالبات مردمی است
کد خبر: 520581
|
۱۴۰۰/۰۸/۱۰ ۱۵:۲۰:۰۰

اعتمادآنلاین| شهروندان، باید به طور واقعی و عملی« محترم» شمرده شوند، محترم شمرده شدن، دقیقاً یعنی مشارکت دادن همه آنها در امور اجرایی، شهرداری ها، شوراهای شهر و سایر سازمانها و مجامع مدنی، شدیدا نیازمند مشارکت مردم از اقشار مختلف هستند و این نهادها و سازمان‌ها باید عملاً راههای حضور و مشارکت موثر مردم را در دست بررسی قرار دهند و از ایده ها ،خلاقیت‌ها، توانایی‌های ذهنی، دانش و توان عملی شهروندان استفاده کنند. برنامه ریزی امری است که نیازمند فهم درست خواسته ها و مطالبات مردمی است.

پایین بودن سرانه مطالعه به دلیل گرانی سر سام آور در صنعت چاپ و نشر و سایر معضلات جامعه، پایین آمدن سن اعتیاد و فحشا و بالا رفتن سن ازدواج و رابطه معنادار بین این دو را نمی توان یک مشکل ساده دانست و بستگی به عوامل مختلفی دارد که پژوهشگران حوزه‌های اجتماعی، می‌بایست پیرامون آن بررسی‌ها و پژوهش‌های لازم و موثر داشته باشند و شهرداری‌ها نیز به چنین پژوهشگرانی به هر میزان و از هر نظر، کمک کنند یاری رساندن به نویسندگان و رسانه‌ها، نوعی سرمایه‌گذاری بسیار مفید است که حتماً باید در دستور کار قرار بگیرد. کمک و اصناف و بازاریان خرده پا، آن هم در شرایط بحرانی کرونا و ضربه خوردن اقتصاد معیشتی، امر بسیار مهمی است که نیازمند مطالعات فوری و البته گسترده است.

ساختن، بازیابی، بازبینی و تغییر و تحکیم ساختارهای شهری مستلزم نگاه اصولی به اقتصاد کلان و بودجه های کلان است که معمولاً از دست مدیران استانی تا حدود زیادی خارج است و نیازمند تعریف برنامه نویسی، ارائه طریق، پیشنهاد سازنده و پیگیری‌های مداوم است.

بدین ترتیب مشخص می شود که شهرها مشکلات فراوانی دارند که با شعار و حرف زدن حل نخواهد شد. معضل بزرگ کرمانشاه ترافیک و بی‌نظمی آشکار و تردد خودرویی، مسافرکشی‌های بی‌رویه و آلودگی‌های حاصل از این معضل است که این خود با توجه به بیکاری گسترده و نبود منابع درآمدی، مستلزم اندیشیدن راه‌یابی و اصول راهبردی مدیریت ترافیک و حمل و نقل شهری، توسعه ناوگان عمومی و تغییر در فرآیندها و روش‌های به کار گرفته شده در این ناوگان است. هرچند مشکل کرمانشاه زیاد است، اما هر مشکلی راه حل دارد اگر هم‌اندیشی، هم‌افزایی، یاری‌گری و دست به دست دادن اساس کار باشد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها