قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن:

برای مسکن مهر 110 هزار میلیارد تومان خرج شد

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر ضمن اعلام بهره‌برداری از 22 هزار و 712 واحد مسکن مهر در ماه‌های پایانی دولت دوازدهم، از تحویل 2 میلیون واحد مسکن مهر از ابتدای اجرای طرح تاکنون به متقاضیان خبر داد.

برای مسکن مهر 110 هزار میلیارد تومان خرج شد
کد خبر: 504021
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۱ ۱۴:۴۸:۵۱

اعتمادآنلاین| احمد اصغری‌مهرآبادی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن امروز 21 تیر در مراسم افتتاح و بهره‌برداری از طرح‌های ملی وزارت راه و شهرسازی که با فرمان رییس‌جمهوری انجام شد، ضمن قدردانی از تمامی افرادی که در تکمیل مسکن مهر وزارت راه و شهرسازی را همراهی کردند، گفت: از مجموع 2 میلیون و 200 هزار واحد مسکن مهر تاکنون 2 میلیون و 62 هزار واحد تکمیل واز این عدد، بیش از 2 میلیون واحد تحویل مردم شده است. حدود 62 هزار واحد نیز در حال تکمیل است که با نصب انشعابات آب وبرق تکمیل نهایی خواهد شد.

به گزارش ایلنا، قائم مقام وزیر راه و شهرسازی، افزود: بخش عظیمی از 480 هزار واحدمسکن مهری که مقرر بود بعد از سکانداری آقای اسلامی وزیر راه و شهرسازی به اتمام برسد، تکمیل شده و تحویل مردم شده است.

مهرآبادی افزود: در مورد شهر جدید پردیس سهم پردیس از مسکن مهر 84 هزار واحد بوده که تاکنون 76 هزار واحد آن تکمیل شده است. این درحالی است که در بدو ورود آقای اسلامی به وزارت راه و شهرسازی تعداد 30 هزار واحد از واحدهای مسکن مهر پردیس به اتمام رسیده بود. در این مدت 46 هزار واحد دیگر به اتمام رسید. بقیه واحدها نیز در ماه‌های آینده تکمیل و تحویل متقاضیان خواهد شد.

وی توضیح داد: در این مدت، نزدیک به 7 هزار میلیاردتومان برای تکمیل و تامین خدمات زیربنایی و روبنایی، عملیات آماده‌سازی و محوطه‌سازی هزینه شده است که کار بسیار بزرگی است و از محل بند ب تبصره 8 قانون بودجه و از محل منابع داخلی شرکت عمران شهرهای جدید تامین شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص چگونگی تامین زمین واحدهای مسکن مهر اعلام کرد: 50 درصد پروزه‌های مسکن مهر در اراضی دولتی و در قالب تعاونی‌های مسکن و تفاهم‌نامه‌های سه‌جانبه ساخته شده است و 50 درصد دیگر با استفاده از ظرفیتی که قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن معین کرده است در اراضی غیر دولتی و اشخاص مخصوصات در بافت‌های فرسوده در داخل محدوده شهرهای ساخته شده که در حال بهره‌برداری است. این نشان می‌دهد که این پروژه با استقبال و مشارکت مردمی همراه بوده است و توانسته بیش از یک میلیون و یکصد هزار واحد را توسط خود مردم بسازد و تحویل بدهد.

وی ادامه داد: ساخت پروژه‌های مسکن مهر از دو محل تسهیلات بانکی و آورده نقدی مردمی هزینه و تکمیل شدند. در این خصوص حدود 57 هزار و 500 میلیاردتومان توسط بانک‌های عامل به پروژه‌های مسکن مهر تزریق شد و معادل همین عدد نیز آورده مردم بوده است. در مجموع بالغ بر 110 هزار میلیاردتومان در این پروژه‌ها هزینه شده است و اینها بغیر از احتساب اراضی دولتی است.

مهرآبادی گفت: امروز 21 تیر 22هزار و 700 واحد مسکن مهر در سطح کشور افتتاح و بهره‌برداری می‌شود که از این میزان بیش از 7 هزار واحد در شهر جدید پردیس قرار دارد. همه این واحدها دو خوابه و زیربنای واحدها 75 مترمربع است که در پردیس این واحدها به 130 مترمربع می رسد. امروز دو میلیون و 270 هزار مترمربع را افتتاح می کنیم که با هزینه معادلی 3 هزار و 400 میلیاردتومان این واحدهااحداث شده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها