کد خبر: 503169
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۹ ۱۱:۱۶:۱۲
| |

در نشست خبری مطرح شد؛

352 هزار نفر در صف وام ازدواج هستند

نماینده بانک مرکزی در معاونت جوانان از وجود 352 هزار نفر در صف وام ازدواج خبر داد.

352 هزار نفر در صف وام ازدواج هستند
کد خبر: 503169
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۹ ۱۱:۱۶:۱۲

اعتمادآنلاین| شهرازد دانشمندی نماینده بانک مرکزی در معاونت جوانان در نشست خبری به مناسبت هفته ازدواج اظهار داشت: از سال 88 تا کنون 12 میلیون و 635 هزار نفر از تسهیلات وام ازدواج بهره‌مند شدند. امسال 242 هزار نفر از تسهیلات وام به مبلغ 207 هزارو 453 میلیارد ریال تومان بهره‌مند شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، وی افزود: 352 هزار نفر اکنون در صف وام ازدواج هستند. ما پیش بینی می کنیم که امسال یک میلیون متقاضی وام داشته باشیم. ولی در سال گذشته فقط 80 هزار نفر در صف وام ماندند آنهم اغلب مدارکشان کامل نبود.بنابراین افراد در صف، حداقل هستند.

دانشمندی در خصوص تضامین گفت: اغلب بانک‌ها از اعتبار سنجی استفاده می‌کنند. اگر فاقد اعتبارات هستند، بانک مکلف به اعطا تسهیلات است، ما هم ابلاغ خاصی در این زمینه نداریم و تشخیص آن با بانک‌های عامل است.

وی در پاسخ به مساعدت بازپرداخت وام ازدواج در دوران کرونا گفت: تسهیلات قرض الحسنه از تاریخ 98.12.1 تا پایان اردیبهشت 99 به مدت سه ماه به تاخیر افتاد اما بعد از آن تاخیری رخ نداد.

نماینده بانک مرکزی در معاونت جوانان در واکنش به پرداخت وام 70 میلیونی به افرادی که واجد الشرایط وام 100 میلیونی بوده اند، گفت: اگر شکایتی در این زمینه باشد حتما مورد بررسی قرار خواهد گرفت. این افراد باید شکایت خود را حتما ثبت کنند‌.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها