کد خبر: 502416
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۶ ۱۱:۴۵:۰۰
| |

گزارش سازمان برنامه و بودجه از ظرفیت‌سازی نیروگاهی در برنامه ششم / نوبخت: 19 هزار و 732 مگاوات به ظرفیت برق ما اضافه شده است

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: 24 هزار و 337 مگاوات در طی برنامه ششم ظرفیت سازی صورت گرفت. در دولت های یازدهم و دوازدهم بالغ بر 19 هزار و 732 مگاوات به ظرفیت برق ما اضافه شد.

گزارش سازمان برنامه و بودجه از ظرفیت‌سازی نیروگاهی در برنامه ششم / نوبخت: 19 هزار و 732 مگاوات به ظرفیت برق ما اضافه شده است
کد خبر: 502416
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۶ ۱۱:۴۵:۰۰

اعتمادآنلاین| رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: در دولت های یازدهم و دوازدهم بالغ بر 19 هزار و 732 مگاوات به ظرفیت برق ما اضافه شد.

به گزارش مهر، محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه پیش از ظهر امروز (چهارشنبه 16 تیرماه) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مردم با مشکل کمبود برق مواجه هستند و با این وضعیت عده‌ای اظهارنظرهای نادرستی مطرح می‌کنند. اظهارنظری که از رسانه ملی منعکس شد این بود که در برنامه ششم توسعه اصلا تلاشی در این زمینه صورت نگرفته است.

نوبخت عنوان کرد: سازمان برنامه و بودجه چند گزارش از ظرفیت‌سازی نیروگاهی در برنامه ششم و مقدار ظرفیت انرژی الکتریکی افزایش یافته در دولت یازدهم و دوازدهم را ارائه می‌دهد که پیگیری و راستی آزمایی شود.

وی افزود: 24 هزار و 337 مگاوات در طی برنامه ششم ظرفیت سازی صورت گرفت. در دولت های یازدهم و دوازدهم بالغ بر 19 هزار و 732 مگاوات به ظرفیت برق ما اضافه شد.

وی ادامه داد: طی برنامه ششم توسعه، 24 هزار و 337 مگاوات ظرفیت‌سازی شروع شد. در دولت‌های یازدهم و دوازدهم بالغ بر 19 هزار و 732 مگاوات به ظرفیت برق ما اضافه شده است. اینکه اطلاعات غلط به مردم داده شود، از انصاف و اخلاق به دور است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: دولت در بین سال‌های 1397 تا 1399، 21 هزار میلیارد تومان از بدهی‌های صنعت برق را قبول کرد چراکه صنعت برق می‌گوید این میزان مگاوات برقی که ارائه می‌کند خیلی رقم کمتری از قیمت تمام شده است.

نوبخت گفت: طبق قانون هدفمندی یارانه‌ها، هر آنچه که از افزایش قیمت‌ها حاصل می‌شود باید به صورت یارانه مستقیم به مردم و بخش تولید کمک شود.

وی ادامه داد: در سه سال 1397 تا 1399 سازمان هدفمندی یارانه‌ها 10 هزار میلیارد تومان از آنچه که از افزایش قیمت برق دریافت کرده بود را به صنعت برق برگرداند تا این صنعت بتواند سرمایه‌گذاری‌های لازم را انجام دهد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: در دولت یازدهم و دوازدهم بخش گاز نیروگاه سیکل ترکیبی قشم، دالاهو، فردوسی، شیروان، هنگام، کاسپین، سبلان، خرم آباد، جهرم، آریان، زرند، عسلویه و ارومیه تاکنون وارد مدار شده یا تا پایان این دولت به بهره برداری خواهد رسید و در مجموع سه هزار و 846 مگاوات است.

نوبخت گفت: ما امروز بین عرضه و تقاضا توازنی وجود ندارد و به همین خاطر مردم با قطعی برق مواجه می‌شوند. این موضوع باعث تأسف و نگرانی است. اما اینکه بگویند در سال‌های اخیر هیچ سرمایه گذاری صورت نگرفته و نیروگاه جدیدی به بهره برداری نرسیده، حرف نادرستی است.

وی در ادامه گفت: متناسب سازی حقوق بازنشستگان با شاغلین، جزء احکام برنامه ششم توسعه بود که دولت باید لایحه آن را تقدیم مجلس می‌کرد. این کار در حال اجرا است. این لایحه در اختیار مجلس قرار دارد و خرج‌تراشی برای دولت آینده نیست.

رئیس سازمان برنامه و بودجه در پاسخ به سوالی درخصوص کمک مالی دولت برای مقابله با موج پنجم کرونا گفت: صد میلیارد تومان طی روزهای اخیر برای اینکه بتوانیم تجهیزاتی را فراهم کرده و بیمارستان‌های صحرایی را برپا کنیم، پرداخت شد. هر نوع نیازی که استان سیستان و بلوچستان برای مقابله با کرونا نیاز دارد، دولت آمادگی دارد که تامین کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها