معاون بهره‌برداری آبفا استان همدان خبر داد:

نوسانات شبکه توزیع برق عامل اختلال در آبرسانی

معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان همدان گفت: قطعی آب در دستور کار ما نیست و در چند روز گذشته به دلیل مشکلات و نوسانات شبکه توزیع برق، مشکلاتی در پمپاژ و آبرسانی صورت گرفته است.

نوسانات شبکه توزیع برق عامل اختلال در آبرسانی
کد خبر: 502157
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۵ ۱۳:۳۴:۱۶

اعتمادآنلاین| حمیدرضا نیکداد اظهار کرد: با توجه به دستورالعمل‎‌ها و سیاست‌هایی که در سطح کشور و در استان پیرامون مشکلات کمبود آب در نظر گرفته شده، قطعی آب فعلاَ در دستور کار ما نیست.

نیکداد تصریح کرد: برنامه‌ریزی ما برای مدیریت مصرف آب، کاهش فشار آب در زمان‌هایی مانند ساعت 12 بامداد تا 4 صبح است که مردم نیاز بسیار کمتری به آب دارند و در این ساعات نیز طبقات اول و دوم قطعا مشکلی در خصوص تأمین آب نداشته، اما ممکن است فشار پایین آب باعث مشکلاتی در طبقات سوم و بالاتر شود.

وی درباره اختلالاتی که در شبکه آبرسانی استان صورت گرفته است، توضیح داد: در چند روز گذشته به دلیل مشکلات و نوسانات شبکه توزیع برق، مشکلاتی در پمپاژ و آبرسانی صورت گرفته و باعث قطعی آب در برخی نقاط استان شده‌ است که براساس جلساتی که با شرکت توزیع برق استان داشتیم مقرر شد که قطعی برق در نقاط استراتژیک ما را مدیریت کنند تا مشکلاتی در شبکه آبرسانی ایجاد نشود.

وی با اشاره به کاهش 44 درصدی بارش‌ها نسبت به سال گذشته، خاطرنشان کرد: با توجه به کاهش بارش‌ها پیش‌بینی ما این بود که 160 روستا نیاز به آبرسانی سیار دارند اما تا کنون به این عدد نرسیده و تمام تلاش ما این است که خدمات مورد نیاز را در اختیار هم استانی‌ها قرار دهیم.

معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان همدان با بیان اینکه در سال‌جاری وضعیت مناسبی از نظر منابع آبی نداریم، گفت: پیش‌بینی ما این است که شهرستان‌های همدان، اسدآباد، کبودراهنگ، فامنین، بهار و قروه درگزین در تابستان امسال با تنش آبی مواجه شوند.

نیکداد در پایان خاطرنشان کرد: فرهنگ مصرف بهینه بهترین راهکار برای عبور از شرایط بحرانی است و تمامی مشترکین آب و فاضلاب در شهرها و روستاهای استان در هر ساعت از شبانه‌روز می‌توانند از طریق ارتباط با شماره 122 اطلاعات و درخواست‌های مورد نظر خود را پیگیری کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها