کد خبر: 494056
|
۱۴۰۰/۰۳/۱۹ ۱۱:۱۱:۰۰
| |

رضا اردکانیان، وزیر نیرو در حاشیه هیات دولت:

بررسی‌های جهانی مشخص کرد 10 درصد مصرف جهانی برق برای رمزارزها در ایران است / اگر شبکه عمومی برق کشور در معرض فروپاشی قرار بگیرد، ناچار به خاموشی هستیم

وزیر نیرو گفت: گرمای زودرس، کاهش در برق آبی‌ها و رمز ارزها باعث مشکلاتی شد. ما ماینرهایی داشتیم  که انرژی مصرفی آن‌ها 300 مگاوات بود اما با بررسی‌های جهانی مشخص شد 10 درصد مصرف جهانی برق برای رمز ارزها در ایران است.

بررسی‌های جهانی مشخص کرد 10 درصد مصرف جهانی برق برای رمزارزها در ایران است / اگر شبکه عمومی برق کشور در معرض فروپاشی قرار بگیرد، ناچار به خاموشی هستیم
کد خبر: 494056
|
۱۴۰۰/۰۳/۱۹ ۱۱:۱۱:۰۰

اعتمادآنلاین| رضا اردکانیان، وزیر نیرو در پایان جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: برق موضوع مهم این روزها است، ما امسال علیرغم پیش‌بینی‌هایی که داشتیم با چند وضعیت غیر متعارف رو به رو شدیم که یکی از آن‌ها افرایش دما بود.

به گزارش ایلنا، وزیر نیرو ادامه داد: کاهش باران و خشکسالی باعث شد که کاهش برق‌آبی داشته باشیم. از 73 هزار مگاوات ظرفیت گرمایی، ما یک کاهش توان خروجی داشتیم.

اردکانیان تاکید کرد: گرمای زودرس، کاهش در برق آبی‌ها و رمز ارزها باعث مشکلاتی شد. ما ماینرهایی داشتیم که انرژی مصرفی آن‌ها 300 مگاوات بود اما با بررسی‌های جهانی مشخص شد 10 درصد مصرف جهانی برق برای رمز ارزها در ایران است.

وی افزود: بیش از 300 هزار توافقنامه با مصرف‌کنندگان برق به امضا رساندیم تا از برق ارزان و رایگان در زمان اوج مصرف استفاده کنند.

وزیر نیرو خاطرنشان کرد: تلاش‌های شبانه‌روزی در حال انجام است، صادرات را کاهش دادیم و حتی سعی داریم بر اساس قراردادها به صفر برسانیم و واردات را هم انجام دهیم.

وی ادامه داد: خدایی نکرده اگر شبکه عمومی برق کشور در معرض فروپاشی قرار بگیرد، ناچار به خاموشی هستیم و این اتفاق هر 12 الی 13 سال در کشورهای دنیا اتفاق می‌افتد اما به حمد الله امسال در کشور 17 سال بعد از سال 83 این اتفاق نیفتاده است.

اردکانیان گفت: هر سال تعمیرات اورهال صورت می‌گیرد و اگر برنامه‌ها را مشاهده کنید خواهید دید که از مهر ماه آغاز می‌شود و در خرداد باز می‌گردند، اتفاقی که سال گذشته اتفاق افتاد، مربوط به کمبود گاز بود که گفتیم نیرو‌گاه‌هایی که با گاز کار نمی‌کنند، به تعمیرات نروند.

وی تاکید کرد: عمده نیرو‌گاه‌هایی که به مدار بازگشته‌اند همچین نیروگاه بوشهر هم پس از رفع مشکلات به مدار برگشت.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها