کد خبر: 490849
|
۱۴۰۰/۰۳/۰۸ ۱۴:۵۶:۳۱
| |

نصراللهی:

عدم سوخت رسانی مانع تعمیر به موقع نیروگاه‌های برق حرارتی شد

مجری نیروگاه‌های برق حرارتی گفت: قرار بود پایان تعمیرات نیروگاه‌ها در زمستان باشد، اما به دلیل عدم سوخت رسانی این موضوع به تعویق افتاد.

عدم سوخت رسانی مانع تعمیر به موقع نیروگاه‌های برق حرارتی شد
کد خبر: 490849
|
۱۴۰۰/۰۳/۰۸ ۱۴:۵۶:۳۱

اعتمادآنلاین| نصراللهی مجری نیروگاه‌های برق حرارتی با اشاره به آخرین وضعیت پایان تعمیرات نیروگاه‌ها گفت: قرار بود پایان تعمیرات نیروگاه‌ها در زمستان یا زودتر باشد، ولی به دلیل عدم تامین سوخت گاز نیروگاه‌ها به تعویق افتاد و قرار است تا پایان هفته آینده این تعمیرات به پایان برسد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، به گفته این مقام مسئول سالانه چیزی بالغ بر یک میلیون مشترک جدید به ظرفیت قبلی مشترکان خانگی عمومی و صنعتی اضافه می‌شود.

مجری نیروگاه‌های برق حرارتی تصریح کرد: حدود 2 هزار مگاوات سالانه، ظرفیت جدیدی است که ما به مدار اضافه می‌کنیم. این میزان از طریق نیروگاه‌های جدیدالاحداثی که به مدار اضافه می‌شوند، تأمین می‌شود و کاملاً پاسخگوی نیاز مصرف یک میلیون مشترک و صنایع جدید است.

نصراللهی اضافه کرد: اجرای برنامه‌های مدیریت مصرف و افتتاح نیروگاه‌های جدید تا تیرماه و به پایان رساندن تعمیرات نیروگاه‌ها تا نیمه خردادماه، می‌تواند کمبود تولید برق را جبران کند.

او گفت: تعمیرات نیروگاهی به صورت شبانه‌روزی برای کاهش میزان خاموشی‌ها در حال اجراست و نسبت به فعالیت‌های مشابه در سال‌های گذشته از بهبود و ارتقای چشم‌گیری برخوردار است.

مجری نیروگاه‌های برق حرارتی گفت: باید به این مسئله اشاره کرد که مدیریت برنامه‌های تعمیراتی و همکاری نیروگاه‌های حرارتی بزرگ با وجود مشکلات و ریسک‌های تعمیراتی موجب افزایش تولید و جلوگیری از بروز خاموشی‌های بیشتر طی دو ماه ابتدایی امسال شده است.

نصراللهی اضافه کرد: سال گذشته در چنین مقطع زمانی حدود 8 هزار و 400 مگاوات از نیروگاه‌های حرارتی به منظور اجرای برنامه‌های تعمیراتی از مدار خارج شده بودند که در وضعیت فعلی این رقم حدود 6 هزار و 400 مگاوات است.

او بیان کرد: ما متاسفانه 9 هزار مگاوات کسری برق داریم تا بتوانیم از پیک تابستان گذر کنیم.

مجری نیروگاه‌های برق حرارتی در پایان اظهار کرد: این اطمینان خاطر به مشترکان صنعت برق داده می‌شود که نیروگاه‌های حرارتی در تابستان امسال علی‌رغم تمامی مسائل یاد شده با حداکثر توان در مدار تولید خواهند بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها