ضرورت پرداخت معوقات حق مسکن کارگران از ابتدای فروردین 1400

مطابق ابلاغیه معاون اول رئیس جمهور افزایش 150 هزارتومانی حق مسکن کارگران باید از ابتدای فروردین ماه 1400 به تمام کارگران مشمول قانون کار پرداخت شود و معوقات از این تاریخ بایستی به حساب کارگران واریز گردد.

ضرورت پرداخت معوقات حق مسکن کارگران از ابتدای فروردین 1400
کد خبر: 486718
|
۱۴۰۰/۰۲/۲۷ ۱۱:۳۱:۵۰

اعتمادآنلاین| یکی از بندهای مورد بحث در افزایش مزد سالیانه کارگران، حق مسکن است که رقم آن در شورای‌عالی کار توسط نمایندگان کارگری، کارفرمایی و دولت پس از تعیین به هیئت وزیران پیشنهاد داده می‌شود و باید در جلسه هیئت دولت به تصویب برسد. 23 اسفند ماه 99 بود که جلسه شورای‌عالی کار تشکیل شد و حداقل دستمزد کارگران به 39 درصد افزایش یافت.

به گزارش تسنیم، با آن مصوبه، حداقل حقوق کارگران از 1میلیون و 910 هزار تومان به 2میلیون و 655 هزار تومان و حق مسکن کارگران به 450 هزار تومان و بن و خواروبار به 600 هزار تومان افزایش یافت، همچنین پایه سنوات 140 هزار تومان تعیین شد.

امروز نیزاسحاق جهانگیری, معاون اول رئیس جمهور مصوبه موضوع افزایش کمک هزینه مسکن کارگران را برای اجرا به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان برنامه و بودجه کشور ابلاغ کرد.

کوروش یزدان،مدیر کل روابط کار و جبران خدمت وزارت کار درباره افزایش حق مسکن گفت: در 20 سال گذشته چندین بار حق مسکن افزایش یافت و به رقم 40هزار تومان در سال 97رسید.

وی اظهارداشت: این مولفه دستمزد در سال 97با رشد 150درصدی به مبلغ یکصد هزارتومان در دستمزد 98رسید و پس از آن نیز دوباره با رشد سه برابری (معادل 300هزارتومان) در دستمزد سال گذشته تصویب شد.

مدیرکل روابط کار و جبران خدمت وزارت تعاون بیان کرد: در تعیین دستمزد امسال نیز شورای عالی کار پیشنهاد افزایش 50درصدی حق مسکن کارگران را مطرح کرد که این موضوع توسط هیات وزیران تایید شد و درنهایت مصوب شد که امسال حق مسکن کارگران 450هزار تومان باشد.

وی تاکید کرد: افزایش 150هزار تومانی حق مسکن کارگران از اول فروردین 1400قابل پرداخت است و باید به همه کارگران تابع قانون کار پرداخت شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها