کد خبر: 466516
|
۱۳۹۹/۱۲/۰۳ ۱۷:۵۰:۰۰
| |

بازدید سرزده دکتر حسین‌زاده مدیرعامل بانک ملی از شعبه ملی‌پلاس: جوان‌گرایی مشاوران ویژگی چشمگیر ملی پلاس است

فصل جدید بانکداری دیجیتال با حضور مشاوران جوان در ملی پلاس

شعبه فخر رازی بانک ملی به تازگی تبدیل به اولین شعبه ملی پلاس شده که نوع متفاوتی از خدمات بانکی را از طریق خدمات دیجیتالی و اینترنتی به مشتریان بانک ارائه می‌دهد و خدمات بانکی از افتتاح حساب تا دریافت و پرداخت به روش الکترونیکی انجام می‌شود.

فصل جدید بانکداری دیجیتال با حضور مشاوران جوان در ملی پلاس
کد خبر: 466516
|
۱۳۹۹/۱۲/۰۳ ۱۷:۵۰:۰۰

اعتمادآنلاین| شعبه فخر رازی بانک ملی به تازگی تبدیل به اولین شعبه ملی پلاس شده که نوع متفاوتی از خدمات بانکی را از طریق خدمات دیجیتالی و اینترنتی به مشتریان بانک ارائه می دهد و در این شعبه خبری از کاغذ و اسکناس نیست و به جای باجه و متصدی و کارمند بانک و شلوغی بسیار شعبه، تعدادی از مشاوران جوان با لباس و یونیفورم متحد الشکل، مشتریان علاقه مند به بانکداری نوین و دیجیتال را مشاوره می دهند و خدمات بانکی از افتتاح حساب تا دریافت و پرداخت به روش الکترونیکی انجام می شود.

احسان محسن زاده شریفی یکی از مشاوران جوان این شعبه به خبرنگار ما گفت: مشتریان هنگام ورود به شعبه، در جلوی درب ورودی پذیرش می شوند و کد ملی آنها دریافت می شود و به آنها شماره ای تخصیص می یابد. پس از آن در اتاق انتظار در فضایی آرام می نشینند و تا زمانی که فراخوان آنها از طریق گوشی تلفن همراه اعلام می شود، فرصت دارند که از خدمات کتابخانه، و کافی شاپ استفاده کنند یا خستگی از تن خارج کنند.

پس از اعلام شماره آنها از طریق تلفن همراه، از مشاوران شعبه خدمات دریافت می کنند و در مورد موضوعات مختلف می توانند پرسش های خود را مطرح کنند و با بانکداری الکترونیک و خدمات نوین بانکی آشنا شوند.

04

وی افزود: به عبارت دیگر، شعب ملی پلاس مشاوره محور است و مانند شعب سنتی که کارها و خدمات سنتی بانکی ارائه می شود، نیست. در شعب ملی پلاس از طریق دستگاه ها و اینترنت، که در ورودی شعبه موجود است، می توانند هر نوع دریافت و پرداختی را به صورت دیجیتال انجام دهند.

اما در بخش های دیگر شعبه، اتاق های مشاوره ایجاد شده و مبلمان و میز و صندلی جهت ارائه خدمات مشاوره موجود است و مشاور به پرسش های مختلف مشتریان پاسخ می دهد.

وی افزود: این شعب روبروی دانشگاه تهران واقع شده و طبیعی است که استادان، دانشجویان و افراد تحصیلکرده که علاقه مند به خدمات اینترنتی و دیجیتالی هستند، از این نوع شعب استقبال فراوانی دارند. جوانان با استقبال زیاد خود به مدیران و کارکنان بانک ها این علامت را می دهند که آینده بانکداری دیجیتال باید با چنین شعبی ارائه شود.

شریفی در پاسخ به این پرسش که چه نوع مشتریانی به این شعبه مراجعه کرده اند و آیا مانند شعب شلوغ میدان های اصلی و بازار شهر است یا اندکی متفاوت است؟ گفت: امکان استفاده از خدمات این شعبه برای عموم آزاد است و تمام مشتریان بانک ملی می توانند به این نوع شعب مراجعه کنند اما طبیعی است که بیشتر جوانان علاقه مند به سامانه ها و نرم افزارهای بانکی و خدمات ملی پلاس هستند که می خواهند خودشان از افتتاح حساب تا ارائه خدمات و دریافت وام را انجام دهند.

وی ادامه داد: البته باید توجه داشت که این نوع شعب، با هدف آموزش و ارائه دیدگاه ها و نظرات مردم و جوانان ایجاد شده تا نظرات مردم و طرح ها و ایده های قابل اجرا را به مدیریت بانک و بخش های دیگر بانک ارائه دهیم و از این طریق، بانکداری نوین و دیجیتال متناسب با نیاز جامعه ایران و جوانان علاقه مند به خدمات دیجیتالی شکل بگیرد و توسعه یابد. ما در این شعب آماده دریافت ایده های جوانان هستیم تا بتوانیم خدماتی نوین و متناسب با فناوری روز و نیازهای روز جامعه ارائه کنیم و رضایت مشتریان را همواره داشته باشیم.

وی افزود: مشاوران این شعبه، از اعتبارات ریالی، ضمانت نامه ها، دریافت تسهیلات، افتتاح حساب، تا تمکن مالی و هر نوع خدماتی را به مشتریان آموزش می دهند.

05

ناصر عزیزی یکی از مشتریان شعبه در پاسخ به این که چه نوع خدماتی در این شعبه مورد نظر شماست گفت: در فضای آرام این نوع شعب، ارائه باجه های مشاوره مورد توجه است و به عنوان یک دانشجو، ترجیح می دهم که در مورد نرم افزارها و سامانه های مختلف بانک ملی مانند بام بیشتر بدانم که چه کارهایی را می توانم از طریق نرم افزارها و سامانه ها انجام دهم.

وی افزود: قبلا وقتی به شعب بانک مراجعه می کردیم صف شلوغ و بی نظمی، کارمندان خسته و به شدت در حال کار، مشتریان کلافه و اتلاف وقت بسیار را شاهد بودیم. به تدریج نمره دهی موجب شد که مشتریان شماره بگیرند و منتظر نوبت خود باشند. اما امروز با فناوری های روز موجود در بانکداری الکترونیک، می توان بسیاری از خدمات بانکی را با همکاری مشتریان و کارمندان، متصدی و مشاوران بانک، انجام داد. قبلا احراز هویت و ارائه گواهینامه و کارت شناسایی و شناسنامه یکی از دشوارترین مراحل ارائه خدمات بود و نمونه امضا و مشکلات بسیار دیگر کار را سخت می کرد و همه کارها را باید کارمند بانک انجام می داد. اما حالا با ارائه کد ملی، شماره تلفن، گوشی تلفن همراه، کارت بانکی،‌ رمز اول و دوم، و امکانات دیگر، می توان احراز هویت را با دغدغه و وقت کمتری انجام داد و خود مشتری در انجام برخی خدمات و کارها به یاری کارمندان و مشاوران می شتابد. این روند به سرعت در حال انجام است و روزی فرا می رسد که تمام کارها از افتتاح حساب تا دریافت تسهیلات را خود به تنهایی انجام دهد و نیازی به حضور در شعب و کمک کارمندان بانک نباشد.

خانم صدیقی یکی از مشتریان شعبه نیز با ابراز خرسندی از تاسیس چنین شعبه های به روز و همراه با محیط آرام و خلوت گفت: با دیدن این شعبه آنهم در مقابل دانشگاه تهران و میدان انقلاب، یاد بانک های خارج کشور و اروپا وآمریکا افتادم. به نظرم فلسفه ایجاد این شعبه ها تجربه جدید مشتریان ایرانی است که حال مشتری را خوب می کند. افراد خسته ای که در خیابان مشغول کار و زندگی و خرید هستند، وقتی به این شعبه می آیند برای لحظاتی با آرامش مواجه می شوند و در یک محیط آرام و مدرن خدمات بانکی خود را انجام می دهند و در رابطه با خدمات بانکی با مشاوران این شعبه صحبت می کنند.

آقای علیان یکی دیگر از مشاوران شعبه نیز گفت: در این شعبه، راه اندازی انواع نرم افزارها، نصب آنها و ارائه انواع خدمات به مشتریان بانک آموزش داده می شود. همچنین به همه پرسش ها از نوع سپرده ها، سود سپرده، کوتاه مدت، بلندمدت، حساب جاری، سود وام ها، تا باز پرداخت اقساط بانک، افتتاح حساب، مدارک مورد نیاز خدمات بانکی تا هر نوع خدمات دیگری پاسخ داه می شود.

وی افزود: حتی در انتخاب رنگ های شاد و روشن برای مبلمان، لباس و یونیفورم همکاران نیز دقت شده است. ما در این شعبه، امکان پذیرایی از مشتریان را ایجاد کرده ایم و قهوه و چای ارائه می کنیم و مشتریان امکان استفاده از کتابخانه را دارند.

وی ادامه داد: در جلوی درب ورودی، WEB STAND مستقر شده تا مشتری به راحتی به سایت بانک ملی ارتباط برقرار کند و دسترسی به اینترنت نیز مورد توجه قرار گرفته است. اگر مشتری سوال جزئی و یا کار اندک داشته باشد در بخش پذیرش به سرعت انجام می شود و به او پاسخ می دهیم. اما اگر نیاز به راهنمایی و مشاوره تخصصی داشته باشد، از مشاوران شعبه خدمات می گیرد.

وی گفت: در اتاق جلسات نیز جوان ها و مشتریان می توانند ایده های خود را با مشاوران شعبه در میان بگذارند و ما این ایده ها را به بانک و مدیریت منتقل می کنیم. به عبارت دیگر، ملی پلاس، پلی بین جوانان و مشتریان با مدیریت بانک است و ما انعکاس دهنده نظرات مشتریان هستیم. یکی از اصلی هدف ها و فلسفه ایجاد این شعب، علاوه بر ارائه خدمات الکترونیکی و دیجیتالی، استفاده از ایده های جوانان و مشتریان است.

وی تاکید کرد: آینده بانکداری جهان، ایجاد این نوع شعب است زیرا خدمات را با نرم افزارها انجام می دهند و نیازی برای مراجعه به شعب نیست، اما استفاده از خدمات مشاوره ای، قراردادها، تسهیلات، ضمانت نامه ها و سایر خدمات نوین بانکی از طریق مشاوره انجام می دهد و بانک ها به سوپرمارکت های مالی تبدیل می شوند و کارمندان و مشاوران آنها افراد متخصصی هستند که برای سرمایه گذاری، دریافت تسهیلات، سود سپرده و وام و... به مشتریان مشاوره می دهند.

بازدید سرزده دکتر حسین زاده مدیرعامل بانک ملی

به هنگام تهیه گزارش خبرنگار اعتماد آنلاین از شعبه ملی پلاس و گفت وگو با مشاوران و مشتریان این شعبه، آقای دکتر حسین زاده مدیرعامل بانک ملی نیز به صورت سرزده از این شعبه بازدید کرد. در ابتدای ورود به شعبه و شروع گفت وگو با مشاوران این شعبه گفت: همگی نیروهای جوان هستید، این نشان دهنده آن است که فصل جدید بانکداری دیجیتال با حضور مشاوران جوان شکل می گیرد که در شعب ملی پلاس بانک ملی ایران به خوبی قابل مشاهده است. جوان گرایی ویژگی اصلی بانکداری آینده و شعب ملی پلاس است که افرادی متخصص، آگاه، مطلع و متخصص در زمینه های بانکی و مالی هستند.

06

وی افزود: رشد فناوری، دسترسی جوانان به شبکه های اجتماعی، دیجیتال و اینترنتی، استفاده گسترده بانک ها و موسسات خدمات مالی از نرم افزارها و سامانه های بانکداری الکترونیک، ایجاد چنین شعبه هایی را ناگزیر ساخته است زیرا جوانان و علاقه مندان به بانکداری دیجیتال که دسترسی به نرم افزارها و سامانه های بانکی دارند، بیشتر به دنبال دریافت خدمات مشاوره ای هستند. بسیاری از کارشناسان وجوانان در بازارهای مالی مختلف سرمایه گذاری می کنند و خدمات نوین بانکی را برای سرمایه گذاری در بورس و سایر بازارها به کار می گیرند و بسیاری از خدمات بانکی را خودشان از طریق سامانه ها انجام می دهند. لذا ایجاد شعب ملی پلاس برای ارائه آموزش و مشاوره یک ضرورت متناسب با انقلاب اطلاع رسانی و فناوری دیجیتال است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها