مدیر مبارزه با آفات عمومی سازمان حفظ نباتات کشور:

هجوم جدید ملخ‌های صحرایی از اواخر بهمن/ منابع مالی برای مبارزه، تا پایان اسفند دوام می‌آورد

مدیر مبارزه با آفات عمومی سازمان حفظ نباتات کشور از هجوم جدید دستجات ملخ‌های صحرایی از پایان بهمن ماه جاری خبر داد.

هجوم جدید ملخ‌های صحرایی از اواخر بهمن/ منابع مالی برای مبارزه، تا پایان اسفند دوام می‌آورد
کد خبر: 462733
|
۱۳۹۹/۱۱/۱۵ ۰۹:۵۲:۳۲

اعتمادآنلاین| سعید معین با تاکید بر اینکه زمان هجوم جدید ملخ‌های صحرایی ارتباط مستقیم با شرایط آب و هوایی دارد، اظهار کرد: به دلیل بارش کم سابقه برف در مناطقی از شبه جزیره عربستان شاهد عقب افتادگی سیکل زندگی آفت ملخ صحرایی بودیم.

وی ادامه داد: از دیروز با آغاز وزش باد از سمت شبه جزیره عربستان به سمت ایران پیش‌بینی می‌شود دستجات این آفت حرکت خود را به سمت کشور ما شروع کند.

به گفته معین؛ در حال حاضر آفت ملخ صحرایی مهاجم به صورت بالغ، نابالغ، تخم و پوره در برخی از کشورهای شرق آفریقا حضور دارند که به جمعیت شبه جزیره عربستان افزوده شده و به سوی ایران سرازیر می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه نمی‌توان زمان روز دقیقی را برای ورود آفت به کشور تعیین کرد، گفت: پیش بینی می‌شود که اولین ورود ملخ‌ها در پایان بهمن یا حداکثر اوایل اسفندماه باشد.

معین در پاسخ به این پرسش که چه میزان آماده مبارزه با ملخ‌های صحرایی در هجوم جدید هستیم، اظهار کرد: اگر همین امروز ملخ‌های مهاجم وارد کشور شوند ما تا اواخر اسفند دوام می‌آوریم، اما لازم است که هر چه زودتر اعتبار درخواستی برای مبارزه با این آفت مهاجم در اختیار سازمان حفظ نباتات کشور قرار گیرد.

وی تصریح کرد: میزان اعتبار درخواستی سازمان حفظ نباتات برای مبارزه با آفت 400 میلیارد تومان است که ستاد بحران فعلا 200 میلیارد آن را تایید کرده و منتظر تصویب آن در هیات دولت هستیم.

معین یادآور شد: قیمت مواد اولیه، خدمات، ماشین آلات و تجهیزات مورد نیاز برای مبارزه به شکل چشمگیری افزایش یافته است به نحوی که فقط قیمت سم مخصوص این آفت 5 برابر شده است.

مدیر مبارزه با آفات عمومی سازمان حفظ نباتات کشور حداکثر زمان مناسب برای تصویب و تخصیص اعتبار مورد نیاز برای مبارزه را نیمه اسفندماه سال جاری عنوان کرد.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها