کد خبر: 456553
|
۱۳۹۹/۱۰/۱۵ ۱۴:۵۷:۵۱
| |

معاون رییس جمهوری:

مهمترین طرح کشور خط انتقال گوره به جاسک است

محمد باقر نوبخت، معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: همه طرح‌های درحال اجرای کشور دارای اهمیت فراوانی هستند اما از بین آنها طرح خط انتقال گوره به جاسک را می‌توان مهمترین طرح ها ذکر کرد.

مهمترین طرح کشور خط انتقال گوره به جاسک است
کد خبر: 456553
|
۱۳۹۹/۱۰/۱۵ ۱۴:۵۷:۵۱

اعتمادآنلاین| محمد باقر نوبخت روز دوشنبه در جریان بازدید از پروژه احداث مخازن ذخیره سازی نفت خام به ظرفیت 10 میلیون بشکه در بندرجاسک به روش BOT اظهار داشت: هیچ یک از طرح‌های در دست اجرا به اندازه این خط لوله که می‌توان با آن تنگه هرمز را دور زد دارای اهمیت نیست.

وی ادامه داد: گزارش داده شده از روند اجرای طرح هزار کیلومتری خط لوله گوره به جاسک امید بخش بوده و اقدام‌های خوبی انجام شده است و با تکمیل آن می‌توان تنگه هرمز را پشت سر گذاشت و از ظرفیت ملی دریای عمان به خوبی استفاده کرد.

وی اضافه کرد: آینده با همه سختی‌هایی که اکنون وجود دارد متعلق به ملت ایران بوده و اجرای این طرح با توجه به فرصت فراروی کشور بسیار با اهمیت خواهد شد.

معاون رییس جمهوری خاطر نشان کرد: کار با قوت در حال نزدیک شدن به مراحل پایان خود بوده و این سفر و گزارش اقدام‌های انجام شده در اینجا خستگی مرکز را برطرف کرد.

نوبخت بیان داشت: به امید روزی که خبر بهره برداری کامل این طرح را رسانه‌ها به همه مردم و ایرانیانی برسانند که در خارج به توسعه کشور دل بسته اند.

طرح انتقال نفت خام گوره به جاسک، طرحی ملی و راهبردی است که با حمایت دولت و راهبری شرکت ملی نفت ایران و با هدف ایجاد ظرفیت انتقال یک میلیون بشکه نفت خام در روز، ذخیره‌سازی و صادرات آن از طریق پایانه جدید جاسک، تضمین استمرار صادرات نفت خام، تمرکززدایی از پایانه‌های صادراتی و متنوع‌سازی آن و توسعه پایدار و اشتغال‌زایی در سواحل مکران اجرا می‌شود.

اهم پروژه‌های این طرح ملی را می‌توان به تأمین و احداث یک‌هزار کیلومتر خط لوله 42 اینچ سازگار با نفت ترش، احداث پنج تلمبه‌خانه و سه ایستگاه بین‌راهی خط لوله و برق‌رسانی به آنها، احداث ایستگاه‌های دریافت و ارسال توپک و ترمینال پایانی، احداث مخازن ذخیره‌سازی به ظرفیت 10 میلیون بشکه در منطقه جاسک و احداث تأسیسات دریایی شامل سه گوی شناور، حوضچه آرامش و تأسیسات جانبی آن در سواحل مکران اشاره کرد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها