رزم حسینی:

خودرو ایرانی در شان ملت ایران نیست

علیرضا رزم حسینی وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره تولید خودرو در ایران و کیفیت خودرو ایرانی، گفت: کیفیت، تنوع و قیمت خودروهای تولید داخل در شان ملت ایران نیست.

خودرو ایرانی در شان ملت ایران نیست
کد خبر: 451169
|
۱۳۹۹/۰۹/۲۰ ۱۰:۳۴:۰۸

اعتمادآنلاین| علیرضا رزم‌حسینی در نشست هم اندیشی با مدیران رسانه‌های کشور با اعلام اینکه کیفیت، تنوع و قیمت خودرو تولید داخل در شان مردم ایران نیست، افزود: بسته اصلاح صنعت خودرو را ارائه کرده ایم که به زودی نهایی می‌شود.

وزیر صمت همچنین با تاکید بر اینکه باید رقبای جدید در حوزه خودروسازی وارد شوند، گفت: بخش خصوصی باید تقویت شود.

وی با نگاه به آمارها در حوزه خودرو گفت: افزایش تولید 50 درصدی در حوزه خودرو پیش‌بینی شده است که تا پایان سال محقق شود و در همین چند ماه اخیر نیز ایران خودرو و سایپا افزایش تولید داشتند.

وزیر صمت در بخش دیگری از سخنان خود تامین نهاده های دامی را وظیفه وزارت صمت دانست و گفت: نهاده های دامی به موقع تامین شدند و توزیع آنها از طریق سامانه "بازارگاه" وزارت جهاد کشاورزی می باشد.

رزم حسینی همچنین دو نرخی بودن ارز را ریشه بسیاری از فسادها دانست که سبب از بین رفتن ثروت ملی می شود و در این خصوص افزود: در 20 قلم کالایی که ارز ترجیحی دریافت می‌کنند ثبات نسبی، کاهش قیمت و وفور را شاهد هستیم.

وزیر صمت همچنین با بیان اینکه صادرکنندگان در این شرایط سخت تحریمی مجاهدان اقتصادی هستند، بیان کرد: ابلاغ سیاست‌های جدید صادراتی توسط رئیس‌ جمهور و با هماهنگی بانک مرکزی و ستاد اقتصادی دولت سبب خرسندی فعالان اقتصادی و حل بسیاری از پرونده‌ها در این حوزه شده است.

وی گفت : فعالان اقتصادی که از سال 1398 به بعد در این حوزه مشکل دارند با مراجعه به سامانه جامع تجارت می‌توانند به رفع تعهدات ارزی خود اقدام نمایند.

وی با اشاره به ابلاغیه تسریع در ترخیص کالاهای اساسی و رسوب شده در گمرکات گفت : مجموعه این سیاست ها سبب وفور کالا و تامین به موقع مواد اولیه کارخانجات شده است.

وزیر صمت در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به علل گرانی گفت: افزایش چند برابری نرخ ارز، رشد نقدینگی و هزینه های کرونا از علل گرانی های اخیر بوده است.

رزم حسینی بورس را بهترین جایگاه برای عرضه نقدینگی دانست و تصریح کرد: نقدینگی های موجود در جامعه باید به سمت بورس هدایت شود و بنگاه‌ها نیز با استفاده از روش های نوین تامین مالی از بورس تغذیه کنند.

منبع: خبرآنلاین

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها